نانو سیم کارت به کار رفته در آیفون ۵ چیست؟ آیا در ایران وجود دارد؟

Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار

خبر آنلاین - آیفون 5، با ورود خود به بازار، شرکت های ارائه دهنده سیم کارت را وادار کرد که دست به کار شوند و نانوسیم کارت تولید کنند.

اپل استاندارد جدید سیم کارت های نانو را در آیفون ۵ خود بکار گرفته است.

از آنجایی که سوالات زیادی دراین باره شده، سعی می کنیم در این مقاله توضیحات لازم را (که دغدغه بسیاری از مردم دنیاست) ارائه کنیم.

موسسه استانداردهای مخابراتی اروپا (ETSI) نانو سیم کارت اپل را در ماه ژوئن معرفی نمود. بر این اساس نانو سیم کارت ۴۰ درصد کوچک تر از میکروسیم کارت های موجود در بازار است. اندازه نانو ۱۲.۳ میلیمتر(طول) در ۸.۸ میلیمتر(عرض) و ضخامت ۰.۶۷ میلیمتر است.

فضای داخل موبایل از نظر سازندگان بسیار مهم شده و هر چقدر فضا را کوچک تر کنند، می توانند از فضای اضافی برای سایر ظرفیت ها استفاده کنند.

کارکردهای چیپ سیم کارت های نانو بر اساس استانداردهای موجود ساخته شده و فقط تنها تفاوتی که دارد میزان فضای اشغال شده توسط سیم کارت درون تلفن است.

تا کنون با کم کردن حجم سیم کارت ها می شد میکروسیم درست کرد و مشکلی از این بابت نبود. اما در نانو سیم کارت، ضخامت نیز تغییر یافته و در مقایسه با میکروسیم کارت، نانو سیم به اصطلاح ۱۵pc نازک تر شده است.

بنابراین حتی اگر بتوانیم اندازه میکروسیم را کم کنیم، گفته می شود نمی توان تا این لحظه ضخامت آنرا تغییر داد.

ممکن است مبدل نانو به میکرو ایجاد شود اما معلوم نیست مبدل میکرو به نانو درست شود یا نه!

بر اساس آمار و به خاطر ورود آیفون ۵ شرکت های ارائه دهنده سیم کارت دست به تولید انبوه نانو سیم کارت زده اند.(هنوز در ایران مشخص نیست آیا مخابرات حرکتی برای ساخت سیم کارت های نانو کرده است یا نه!)

اپل پیشتر اولین کمپانی استفاده کننده از میکروسیم کارت بود و حالا نیز اولین کمپانی استفاده کننده از نانوسیم کارت.

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Sajjad MT

Sajjad MT

گنده تالار!
مدیر بازنشسته
پاسخ : نانو سیم کارت به کار رفته در آیفون ۵ چیست؟ آیا در ایران وجود دارد؟

دوستان ایرانی پولدار(یا به اصطلاح خر پول :دی)که قصد خرید این گشی رو دارن میتونن با استفاده از (http://forum.persianbax.ir/thread8007.html) سیم کارت خودشون رو تبدیل کنن!!!
:چشمک
 
P4NISh3R

P4NISh3R

Comming soon...
مدیر بازنشسته
پاسخ : نانو سیم کارت به کار رفته در آیفون ۵ چیست؟ آیا در ایران وجود دارد؟

باتــــــــــــــــــــشکر موضوع منتقل شد به تالار Iphone5
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا