نحوه update کردن bios سیستم عامل motherboard

P@rtiz@n

P@rtiz@n

ريزه ميزه تالار
مدیر بازنشسته
BIOS چیست ؟

BIOS قسمتی از نرم افزاری هست که به صورت دائمی در چیپی روی مادربرد ذخیره میشود ، زمانی که شما کامپیوتر خود را روشن می کنید ، ابتدا برنامه گنجانده شده در BIOS راه اندازی می شود .
این قسمت سخت افزار را چک میکند و برخی از قسمت های مهم سخت افزار را بازبینی می کند تا از صحت کارکرد اطمینان حاصل شود .
برای مثال در صورتی که ولتاژ های سیستم مناسب باشند ، این قسمت ، کارت گرافیک ، پردازنده ، رم و منبع تغذیه را بازبینی می کند . در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد شما رو توسط بیپ هایی رمزگونه باخبر می کند .
اگر همه قطعات سالم باشند ، صفحه Sartup نمایش داده خواهد شد و این اولین چیزی است که شما روی صفحه مونیتور مشاهده می کنید .
سپس اقدام به چک کردن حافظه و شناسایی سخت افزارهای دیگر ، پیکربندی Device های مورد نیاز ، شناسایی درایو های راه اندازی ( Boot ) ، وسرانجام تحویل دادن کنترل boot sector که وظیفه راه اندازی سیستم عامل را بر عهده دارد ، را می کند .
فلش کردن BIOS چه معنایی دارد ؟
این جور نرم افزار ها از بعضی جهات شبیه به دیگر نرم افزار ها هستند . ورژن های جدیدی برای آن ها وجود دارد که شامل : بروز رسانی ، اصلاحیه ، ویژگی های جدید و رفع اشکال های ورزن های قبلی می باشند . نصب ورژن جدید BIOS و بروزرسانی آن امکان پذیر است اما فرآیند بروزرسانی آنها با بروزرسانی نرم افزار های عادی نصب شده بر روی کامپیوتر شما متفاوت است !
نرم افزار های BIOS در هارددیسک ذخیره نشده اند ، بلکه آن ها در یک چیپ بر روی مادربرد ذخیره شده اند !
برای پاک کردن نرم افزار ذخیره شده در چیپ و جایگزینی آن با ورژن جدید نرم افزار ، شما به یک برنامه مخصوص که flash utility نامیده می شود احتیاج دارید .
فرآیند انجام گیری بروزرسانی BIOS را فلش کردن BIOS می نامند .
چرا ممکن هست شما به فلش کردن BIOS احتیاج پیدا کنید ؟
بیشترین دلایل رایج که موجب می شود که مردم اقدام به بروزرسانی BIOS بکنند :
- پشتیبانی از پردازنده های جدید :
BIOS این امکان را برای مادربرد فراهم می سازد تا مادربرد از پردازنده های جدید با سرعت بالاتر پشتیبانی کند . از آنجایی که ممکن است شما پردازنده فعلی خود را با یک پردازنده سریعتر و جدید تر جایگزین کنید ، اما ممکن است BIOS آن را شناسایی نکند ، یا تنظیمات صحیح برای بایوس آن پردازنده در BIOS وجود نداشته باشد که در بعضی موارد با بروزرسانی BIOS این مشکل را حل میکند .
- پشتیبانی از هارددیسک هایی با حجم بیشتر :
BIOS به مادربرد این اجازه را می دهد تا از هارددیسک هایی با حجم بیشتر از مقدار معین شده پشتیبانی کنند .
از آنجایی که شما ممکن است هارد دیسکی حجیم تر و جدید تر نصب کنید ، ممکن است BIOS هارددیسک جدید را شناسایی نکند یا قسمتی از آن را شناسایی کند . معمولا بروزرسانی BIOS این مشکل را نیز حل می کند .
- رفع خطاها :
BIOS محتوی خصوصیات و اختیارات اصلی سیستم است که اگر یکی یا هیچ کدام از آنها به صورت صحیح کار نکند و شما کامپیوتر را خریداری کرده باشید ، تولید کننده مشکل را شناسایی و آن را توسط ورژن جدید BIOS برطرف می کند .
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا