نسخه ویندوز فونی HTC One M8 و مقایسه آن با نسخه اندرویدی و همچنین lumia 1520

KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
روزهایی که پشت سر میگذاریم ، حول گوشی جدید ویندوزفونی HTC One M8 می گردد

گوشی ای که فعلا سایت های مختلف از کاربرانش می خواهند ، تا ان را با لومیا ۱۵۲۰ و ۹۳۰ مقایسه کنند و بگویند کدام برتر است ؟

اما به نظر ، این خبرهای داغ تنها یکی دوهفته ای دوام نیاورد ، به دلیل اینکه در ۴ سپتامبر ، دو لومیای مایکروسافت معرفی خواهند شد و برروی اخبار این گوشی ، سایه خواهد انداخت

مقایسه قابلیت های دو نسخه اندرویدی و ویندوزفونی ، زمانی ممکن خواهد بود که دو گوشی را همزمان در دست بگیرید و ان ها را بررسی کنید ؛ اما فعلا برای ما ایرانیان امکان پذیر نیست؛ پس با ویدیوی ان ، درباره خرید ان ها تصمیم گیری کنید

ویدیوی زیر ، ویژگی های دونسخه را همزمان باهم بررسی می کند:

همانطور که میدانید یکی از موارد مهم در انتخاب گوشی ، میزان مصرف باتری می باشد ، که در بررسی های باتری، این تلفن هوشمند ویندوزفونی ، قدرت سیستم عامل خود را به رخ می کشد.
عملکرد باتری در آپدیت Cyan نسبت به نسخه های اندرویدی بهتر بوده است ، در حالیکه این گوشی اپدیت اول ویندوزفون ۸٫۱ را در خود دارد (cyan را ندارد) و در نتیجه عملکرد خیلی بهتری نسبت به Cyan و اندروید دارد.

باتری گوشی ویندوزفونی HTC ، غیرقابل تعویض است و در زمان استفاده مداوم ۲۱ ساعت شارژ شما را نگه می دارد . اما نسخه اندرویدی فقط ۱۲ ساعت در استفاده مداوم ، دوام دارد. این یعنی ۷۵% عملکرد بهتر باتری نسخه ویندوزفونی
در حالت standby نیز ۱۵٫۵ روز بدون شارژ مجدد در کنار شماست ، اما نسخه اندرویدی فقط ۱۲٫۲ روز می تواند دوام بیاورد


IMG_2238.jpg
این گوشی با مشخصات سخت افزاری فوق العاده ای پا به دنیای اسمارت فون ها گذاشت. استفاده از پردازنده جدید اسنپ دراگون ۸۰۱ که تاکنون در هیچ گوشی ویندوز فونی به کار گرفته نشده است و فرکانس بسیار خوب ۲٫۳ گیگاهرتز را یدک می کشد. در بین لومیاها در لومیا ۱۵۲۰ بهترین سخت افزار به کار گرفته شده است که در مقایسه با HTC One M8 از پردازنده قدیمی تر اسنپ دراگون ۸۰۰ با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز استفاده شده است.

برای اینکه بتوانیم قدرت HTC One M8 را محک بزنیم باید یک رقیب سرسخت برای آن در نظر بگیریم. ما برای رقابت و مقایسه بهتر لومیا ۱۵۲۰ را در مقابل HTC One M8 قرار داده ایم.

جهت تست و مقایسه قدرت سخت افزاری از اپلیکیشن معروف Basemark OS II استفاده شده است. این اپلیکیشن بر روی تمام پلتفرم های ویندوز فون، آندروید و ios قابل نصب است. برای دریافت نتایج دقیق تر این اپلیکیشن بر روی حافظه داخلی هر دو گوشی نصب شده است. تست ها در حوزه های مختلفی انجام خواهد شد.

لومیا ۱۵۲۰ مورد ذکر دارای نسخه رسمی سیستم عامل ویندوز فون ۸٫۱ (Cyan) به همرا پیش نمایش GDR1 است و گوشی HTC One M8 نیز با نسخه رسمی ویندوز فون ۸٫۱ وارد میدان شده است.

نتایج تست به صورت زیر است :

91b0a734f85f861dcbdf9df8e3514580.jpg


نتیجه:

نتیجه با توجه به سخت افزار نسبتا قوی تر HTC One واضح بود.نه تنها در بین گوشی های ویندوز فونی بلکه در بین تمام پرچمداران دیگر برندها بعد از Sony Xperia Z2 در جایگاه دوم قرار دارد.

گوشی HTC One M8 در نهایت با مجموع امتیاز ۱۱۰۹ برنده این رقابت شد.

بنابراین بر اساس این نتایج مدال نقره ای متعلق به HTC One M8 است.


ما یک نکته مهم : آیا فقط قدرت سخت افزاری و نتایج بهتر بنچمارک آن هم با اختلاف نه چندان زیاد تنها عامل گرایش کاربران به سوی پرچمدار جدید HTC است ؟ اگر قرار باشد پشتیبانی HTC از گوشی های ویندوز فونیش طبق روال سابق پیش برود موفقیت زیادی از فروش این گوشی بدست نمی آورد.



منبع: winphone.ir
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا