نسل جدید سیستمهای امنیتی بدون رمز عبور!

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
گروهی از مهندسان دانشگاه واشنگتن در مطالعه جدید خود دریافتهاند که تجربه کاربران میتواند شرایط لازم برای ساخت سیستمی را فراهم کند که برای تامین...






گروهی از مهندسان دانشگاه واشنگتن در مطالعه جدید خود دریافتهاند که تجربه کاربران میتواند شرایط لازم برای ساخت سیستمی را فراهم کند که برای تامین امنیت آن نیازی به رمز عبور نیست.
گروهی از مهندسان دانشگاه واشنگتن در مطالعه جدید خود دریافتهاند که تجربه کاربران میتواند شرایط لازم برای ساخت سیستمی را فراهم کند که برای تامین امنیت آن نیازی به رمز عبور نیست.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارس، تاکنون برای ما اتفاق افتاده است که رمزهای عبور مهم خود را فراموش کردهایم و با دنبال کردن سوالات امنیتی رمز عبور جدید به تلفنهمراه یا پست الکترونیکی جایگزین ما ارسال شده است. ما برای افزایش ایمنی حسابهای الکترونیکی خود رمز عبور را ترکیبی از اعداد و حروف انتخاب میکنیم و پس از نوشتن آنها در بخش مربوطه، وارد حساب الکترونیکی خود میشویم. اما کارشناسان قصد دارند این روش را به طور کامل کنار بگذارند.
رمزهای عبور برخلاف ناکارآمدی خود همچنان مورد استفاده قرار میگیرند و معمولترین روش برای سیستمهای احراز هویت الکترونیکی هستند و از همه چیز کاربران، از حسابهای بانکی گرفته تا لپتاپها، پستهای الکترونیکی و اطلاعات پزشکی، صورتحسابها، صفحات شخصی در شبکههای اجتماعی و … را مورد محافظت قرار میدهند.
اگرچه کارشناسان این روزها در حال ساخت نسل جدید فناوریها برای تشخیص اثر انگشت، تشخیص چهره و تشخیص چشم هستند، اما باید توجه داشت که این سیستمهای امنیتی بیومتریکی هنوز به صورت گسترده رواج پیدا نکردهاند.
اما این طور که اخبار جدید نشان میدهند، گروهی از مهندسان دانشگاه واشنگتن مطالعات جدیدی در این زمینه انجام دادهاند. آنها در این مطالعه دریافتهاند که تجربه کاربران میتواند شرایط لازم برای ساخت سیستمی را فراهم کند که برای تامین امنیت آن نیازی به رمز عبور نیست.
“چِچیلیا آراگون”(Cecilia Aragon) از پروفسورهای دانشگاه واشنگتن در حوزه طراحیهای انسان محور و مهندسی در این خصوص گفت: «اینکه انسان چگونه بتواند با دستگاههای بیومتریک تعامل برقرار کند، نقش مهمی در تضمین موفقیت آتی این دستگاهها دارد».او در ادامه توضیح داد: «این مسئله آغاز نگاه جدیتر به سیستمهای احراز هویت بیومتریک است تا بتوان از آنها به عنوان یک ابزار اجتماعی کاربردی استفاده کرد. این ابزارها علاوه بر آنکه باید کاربردی و قابل اجرا باشند، نیازمند آن هستند که مردم به آنها اعتماد کنند، آن را بپذیرند و برای استفاده از آن ناامید نشوند»



منبع : میهن دانلود
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا