اختصاصی نقد و بررسی اسمارت فون جدید با نام OnePlus 5

  • شروع کننده موضوع Real Feeling
  • تاریخ شروع
Real Feeling

Real Feeling

پسر دایی
کاربر فعال
گوشی موبایل OnePlus 5 جدیدترین پرچمدار شرکت چینی محبوب وان پلاس تلقی می‌شود. در ادامه و بر اساس تمامی شایعات منتشر شده تاکنون، مروری بر مشخصات سخت افزاری، ویژگی‌ها و قیمت وان پلاس 5 خواهیم داشت.


بر اساس حجم بیشماری از شایعاتی که در مدت زمان اخیر منتشر شده، پرچمدار جدید کمپانی گوشی‌ساز وان پلاس یک یا دو ماه دیگر با برگزاری یک رویداد اختصاصی معرفی خواهد شد. با مرور تاریخ معرفی محصولات پیشین این شرکت، به این نتیجه می‌رسیم که وان پلاس زمان مشخصی برای برگزاری رویدادهای معرفی پرچمداران خود ندارد. به عنوان نمونه، وان پلاس وان (OnePlus One) در ماه آوریل، وان پلاس 2 (OnePlus 2) در ماه جولای و وان پلاس 3 (OnePlus 3) در ماه ژوئن معرفی شدند. با توجه به این روال نامشخص، پیش‌بینی زمان رویداد معرفی گوشی موبایل OnePlus 5 کمی سخت می‌شود.

اما دلیل نام‌گذاری گوشی موبایل OnePlus 5 به این شکل چیست؟ پس تکلیف شماره 4 چه می‌شود؟ واقعیت این است که برخلاف سامسونگ که بدون دلیلی خاص از گلکسی نوت 6 به گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) جهش کرد، برای جهش وان پلاس دلیل موجهی وجود دارد. در فرهنگ کشور چین عدد 4 مایه بدشانسی است، به همین دلیل این شرکت نمی‌خواهد بازار پرچمدار قدرتمند آتی خود را به خاطر برخی از عقاید از دست بدهد. در هر صورت تاکنون و به لطف کوله‌باری از اخبار فاش شده، اطلاعات خوبی درباره مشخصات وان پلاس 5 به دست آورده‌ایم.

طراحی
بخش مهمی از شایعات پیرامون یک محصول جدید به نحوه طراحی و ظاهر آن اختصاص دارند. بر اساس یکی از جدیدترین رندرهای گوشی موبایل OnePlus 5 که از قرار معلوم طبق مشاهدات مستقیم یک فرد از نمونه اولیه دستگاه ایجاد شده است، شاهد یک دوربین دوگانه در پنل پشتی دستگاه هستیم. همچنین در این تصویر انحنای بسیار کمی را در چهار گوشه گوشی موبایل OnePlus 5 مشاهده می‌کنیم.



طبق این رندر، دو مورد از شایعات پیشین باز هم تایید می‌شوند. قرارگیری دوربین اصلی دوگانه و حذف حسگر اثر انگشت از پشت دستگاه شایعاتی هستند که اکنون احتمال صحت آن‌ها بیشتر شده است. اگرچه در این رندر نحوه طراحی پنل جلویی گوشی موبایل OnePlus 5 را مشاهده نمی‌کنیم، اما با تفسیر پنل پشتی به این نتیجه می‌رسیم که دکمه فیزیکی هوم همچنان زیر نمایشگر در سر جای خود مانده و این بار نقش حسگر اثر انگشت را نیز بازی خواهد کرد.




در حالت کلی به نظر نمی‌رسد همانند پرچمداران اخیر (گلکسی اس 8 و ال جی جی 6)، در گوشی موبایل OnePlus 5 نیز شاهد یک صفحه نمایش با حاشیه‌های بسیار کم باشیم. این موضوع یک نکته منفی به شمار نمی‌رود، چرا که شرکت وان پلاس در طراحی وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) نشان داد خوش دست بودن یک گوشی موبایل ملزم به کاهش حاشیه‌های آن نیست.

صفحه نمایش
به نظر می‌رسد اندازه نمایشگر گوشی موبایل OnePlus 5 ، با محصولات پیشین این شرکت تفاوتی نداشته باشد. به این ترتیب پنل AMOLED صفحه نمایش OnePlus 5 دارای اندازه 5.5 اینچ خواهد بود. اگرچه نمایشگرهای دارای رزولوشن کواد اچ‌دی رفته رفته در گوشی های موبایل بیشتری استفاده می‌شوند، اما به نظر می‌رسد شرکت وان پلاس هنوز آمادگی لازم برای جهش به این وضوح تصویر را ندارد.

به همین دلیل، به احتمال زیاد شاهد یک صفحه نمایش فول اچ‌دی با تراکم پیکسلی 401 پی‌پی‌آی در گوشی موبایل OnePlus 5 خواهیم بود. این پنل احتمالا همچنان از نوع AMOLED خواهد بود، اما انتظار می‌رود با مدیریت انرژی بهتر، مصرف باتری کمتری داشته باشد.

سخت افزار
مهمترین بخش سخت افزاری یک گوشی موبایل را باید مغز متفکر آن دانست. به جز اسنپدراگون 835 ایده دیگری درباره چیپست به کار رفته در گوشی موبایل OnePlus 5 نداریم. این چیپست کوالکام را باید قدرتمندترین چیپست پلتفرم موبایل در سال 2017 دانست که قویترین پرچمداران به آن مجهز خواهند شد. به عنوان برترین پرچمداران سال 2017 که تاکنون از اسنپدراگون 835 در آن‌ها استفاده شده باید به سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Sony Xperia XZ Premium) و همچنین سامسونگ گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8) اشاره کنیم.

بدون شک اسنپدراگون 835 عملکرد به مراتب بهتری در مقایسه با اسنپدراگون 820 و 821 خواهد داشت، چیپست‌هایی که به ترتیب در وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی به کار رفته‌اند. البته این تفاوت به معنی حداکثر توان پردازشی است و کاربران گوشی موبایل OnePlus 5 ، حین استفاده‌های عادی و روزمره متوجه تغییر خاصی در مقایسه با وان پلاس 3 تی نخواهند شد. باید اعتراف کنیم دو پرچمدار پیشین وان پلاس عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند که علاوه بر مشخصات سخت افرازی، به سیستم عامل آن‌ها نیز مربوط می‌شود. گفتنی است در گوشی های موبایل وان پلاس از OxygenOS استفاده می‌شود، نسخه‌ای سفارشی‌سازی شده از اندروید که رضایت تمامی کاربران را به دست آورده است.



به عنوان یکی از مهمترین نکات متمایزکننده و موثر در فروش بالای وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی باید به میزان بالای حافظه رم آن‌ها اشاره کنیم، چرا این دو مدل دارای 6 گیگابایت حافظه رم هستند. به این ترتیب کاربران می‌توانند هر تعداد اپلیکیشن را به صورت همزمان باز نگه داشته و خیلی سریع میان آن‌ها جابه‌جا شوند. بدون شک حافظه رم OnePlus 5 نسبت به پرچمداران پیشین کاهش پیدا نخواهد کرد، علاوه بر اینکه بسیاری از شایعات به استفاده از یک رم 8 گیگابایتی در مدل جدید اصرار دارند. پیش از این نیز درباره پرچمداران زیادی شایعه استفاده از 8 گیگابایت حافظه رم را شنیده بودیم، اما امیدواریم گوشی موبایل OnePlus 5 تبدیل به نخستین دستگاه معروف دارای این میزان حافظه شود.

در وان پلاس 3 و 3 تی شاهد 64 گیگابایت ظرفیت داخلی بدون پشتیبانی از کارت حافظه جانبی هستیم. مطمئنا ظرفیت داخلی OnePlus 5 نیز در مقایسه با دو محصول یاد شده کاهش پیدا نخواهد کرد، به همین دلیل نسخه پایه گوشی موبایل OnePlus 5 دارای 64 گیگابایت ظرفیت داخلی و نسخه دیگر آن دارای 128 گیگابایت ظرفیت داخلی خواهد بود. درباره پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی در محصول جدید نمی‌توانیم پیش‌بینی خاصی داشته باشیم. به احتمال قوی OnePlus 5 یک گوشی موبایل با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت خواهد بود.

دوربین
به نظر می‌رسد وان پلاس تصمیم گرفته به جمع گوشی‌سازانی که از دوربین دوگانه در محصولات خود استفاده می‌کنند وارد شود. همانطور که می‌دانید، قانون خاصی برای پیاده‌سازی دوربین دوگانه وجود نداشته و هر کمپانی روش متفاوتی را در پیش گرفته است.



به عنوان نمونه سنسور دوم دوربین ال جی جی 6 (LG G6) برای ثبت تصاویر دارای زاویه باز و سنسور دوم دوربین آیفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus) برای بزرگنمایی بیشتر کاربرد دارند.​
انتظار داریم یکی از سنسورهای به کار رفته در دوربین OnePlus 5 دارای 23 مگاپیکسل رزولوشن باشد. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم سنسور دوربین سلفی آن نسبت به وان پلاس 3 تی عقبگرد نداشته و رزولوشن آن 16 مگاپیکسل باشد.

قیمت و زمان عرضه گوشی موبایل OnePlus 5
همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، وان پلاس همانند دیگر گوشی‌سازان زمان یکسانی را برای برگزاری رویدادهای معرفی پرچمداران جدید خود در نظر نگرفته است، برای همین می‌‎توانیم زمان معرفی گوشی موبایل OnePlus 5 را با احتمالی پایین پیش‌بینی کنیم. شایعات به رونمایی از پرچمدار جدید وان پلاس طی یک الی دو ماه آینده میلادی تاکید می‌کنند. برای اطمینان از زمان رویداد معرفی گوشی موبایل OnePlus 5 باید به توییت‌های کارل پی (Carl Pei)، مدیر عال وان پلاس، چشم ببندیم.

در مطلب لینک شده در انتهای صفحه، مهمترین ویژگی گوشی موبایل OnePlus 5 در مقایسه با دیگر پرچمداران همچون گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس را قیمت پایین آن دانستیم، به طوری که پیش‌بینی می‌شود قیمت آن، بین 200 تا 300 دلار از پرچمداران کنونی بازار کمتر باشد. به این ترتیب قیمت OnePlus 5 کمتر از 500 دلار خواهد بود. این قیمت با توجه به مشخصات ذکر شده در بالا فوق‌العاده است. به محض دریافت اطلاعات رسمی درباره مشخصات پرچمدار جدید وان پلاس، شما را در جریان آن‌ها قرار خواهیم داد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا