نقش کدنویسی در سئو سایت

F

fp42001

کاربر تالار
کاربر تالار
نقش کدنویسی در سئو سایت بعد از طراحی سایت
Text base Alternative
موتورهای جستجو نمیتوانند فایل های اسکریپ را به درستی شناسایی کنند و محتوای آنها را بخوانند.اما این فایل ها میتوانند لذت استفاده از سایت را برای کاربران چندین برابر کنند پس نمیتوان از آنها صرف نظر کرد.
اما راه کارهایی برای استفاده بهینه از این کدها نیز استفاده دارد.بهتر است این گونه کدها در قسمت های بالایی قرار بگیرند بخش هایی مانند header.
htmlnotepad-1.jpg


تگ نوایندکس ( NoIndex )
متاسفانه یا خوشبختانه هیچ روشی وجود ندارد که بتوان ۱۰۰ درصد عمل اسپایدرها را کنترل کرد.استفاده از متاتگ noindex و فایل روبات تکست بهترین روش ها برای کنترل رفتار اسپایدرها در وبسایت میباشند.

مقابله با ایجاد محتوای دوقلو ( Duplicate Content )
اگر شما از وردپرس یا جوملا یا سیستم های مدیریت محتوای مشابه استفاده میکنید امکان ایجاد صفحات دوقلو برای شما زیاد است.البته به دلیل زیاد بودن امکانات و پلاگین ها برای این سیستم ها میتوان این مشکل را به سادگی و با نصب یک یا چند پلاگین حل کرد.اما توجه داشته باشید که اگر شما از سیستم های مدیریت محتوای خاص و اختصاصی استفاده میکنید حتما در ساختار سایت خود بخشی را هم به Canonical URL اختصاص دهید.این تگ به بخش Head وبسایت افزوده میشود.و با ایجاد ریدایرکت ۳۰۱ به موتور جستجو خبر میدهد که به صفحه ی اصلی منتقل شود.انجام این کار امکان از دست دادن پیج رنک و رتبه را در جستجو کاهش میدهد.

استفاده از Microdata برای ایجاد نمایش خاص در نتایج جستجو
با تولد HTML5 تجولی بزرگ در کدنویسی و به دنبال آن سئو ایجاد شد.یکی از این تحولات ایجاد کدهای Microdata,RDF,Schema و موارد مشابه بود.این کدها با اضافه کردن اطلاعات به کدها این امکان را به موتورهای جستجو میدهند که در شناسایی بخش بخش وبسایت شما بهتر عمل کنند.به طور مثال شما میتوانید تعیین کنید که در صفحاتی خاصی اگر نام ایران آورده شد اسپایدرها این نام را به عنوان کشور محل سکونت شما شناسایی کنند

افزایش سرعت سایت
اخیرا سرعت وبسایت ها به بخشی از الگوریتم های موتورهای جستجو مخصوصا گوگل تبدیل شده است.براساس گفته های گوگل وبسایتی با ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلی ثانیه تفاوت سرعت نسب به رقبا میتواند در جایگاه بهتری نسبت به دیگران قرار بگیرد.
متاسفانه بسیاری از قالب های طراحی شده دارای فایل های اسکریپت و سی اس اس بسیاری هستند که در عین ایجاد زیبایی باعث کاهش سرعت سایت میشوند.با ادغام این فایل ها شما میتوانید در کنار داشتن زیبایی و جلوه های زیبا,سرعت وبسایت خود را نیز افزایش دهید.

استفاده از CDN برای لود فایل ها
در نهایت اگر تمامی کارهای بالا را انجام دادید و هنوز احساس کردید در لود وبسایت مشکل وجود دارد به شما توصیه میکنیم از CDN استفاده کنید.شما یا میتوانید از سرویس های معمولی استفاده کنید یا از سرویس های پیشرفته و معروف مانند Amazon.
به خاطر داشته باشید اگر در لود وبسایت شما با CDN تغییرات بسیار زیادی ایجاد شد انتظار تغییرات بسیار خوب در سئو هم داشته باشید.

طراحی وب سایت
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا