نوسانات نرخ ارز درآمد ام تی ان در ایران را نصف کرد

  • شروع کننده موضوع !₪ ŽεüŠ ₪!
  • تاریخ شروع
!₪ ŽεüŠ ₪!

!₪ ŽεüŠ ₪!

کاربر تالار
کاربر تالار
کاربر فعال
کاهش ارزش واحد پول ایران می تواند موجب کاهش 5 درصد یا بیشتر درآمد کل سالیانه شرکت ام تی ان شود.


ام تی ان، بزرگترین اوپراتور تلفن همراه آفریقایی، در سال 2005 قرارداد بزرگ و پرسودی را در ایران به امضا رساند که به موجب آن 49 درصد از سود شرکت ام تی ان ایرانسل نصیب آن می شود.


با این حال، کاهش ارزش ریال و طرح دعوی 4.2 میلیارد دلاری علیه کسب امتیاز فعالیت ام تی ان در ایران، ریسک فعالیت در ایران که تحت فشار غرب قرار دارد را برای این شرکت افزایش داده است.


ریچارد بارکر، تحلیلگر بانک کردیت سوئیس در ژوهانسبورگ گفت: «آنطور که من فهمیدم، مقامات ایران تلاش دارند تا قیمت دلار را در حدود 25 هزار ریال تثبیت کنند. اگر فرض کنیم که قیمت در حد 25 هزار ریال تثبیت شود، درآمد سالیانه ام تی ان در ایران تقریبا به نصف کاهش خواهد یافت. این به معنی کاهش 5 درصدی کل درآمد شرکت ام تی ان است.»


مازیر پاتل، مدیر امور مالی شرکت ام تی ان در ماه آگوست گفته بود، کاهش ارزش ریال در شش ماهه دوم سال تاثیر عمده ای بر درآمدهای ام تی ان خواهد داشت.


پل نورمکن، سخنگوی ام تی ان نیز روز سه شنبه گفت، شرکت در وضعیتی نیست که اظهار نظر بیشتری در این باره کند.


شرکت ام تی ان به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران، طی ماه های اخیر قادر به خارج کردن پول از ایران نبوده است. گفته می شود که مسئولان این شرکت گفتگوهایی را با مقامات آمریکایی در مورد خروج پول از ایران انجام داده اند.


تاتو ماشیگو، کارشناس امور دارائی در این باره اظهار داشت: «برخی ممکن است نگران این موضوع باشند، اما تا زمانی که شما خدمات خود را ارزان ارائه کنید، در حقیقت این مسئله تاثیری بر درآمد شما نخواهد داشت. بنابراین در کوتاه مدت من مشکلی نمی بینم.»


شرکت ایرانسل در سال 2011 سومین شرکت پرسود ام تی ان بوده و بدون احتساب بهره، مالیات و استهلاک، حدود 4.7 میلیارد رند ( 545 میلیون دلار) سود عاید این شرکت کرده است.


درآمد حاصل از سرمایه گذاری در ایران، حدود 9 درصد کل درآمد سالیانه شرکت ام تی ان یعنی حدود 11 میلیارد رند را به خود اختصاص داده است. این میزان سود بر اساس قیمت 10 هزار و 614 ریال برای هر دلار حاصل شده است.


بیرون لوتر، کارشناس امور مالی گفت، این احتمال وجود دارد که شرکت ام تی ان بخشی از درآمد خود در ایران را صرف سرمایه گذاری در این کشور نماید.


وی گفت: «ام تی ان پروژه های بزرگی در آفریقای جنوبی و نیجریه در اختیار دارد، اما ایران سریعترین رشد در زمینه مشترکین و درآمد را برای ام تی ان به همراه داشته است.


سهام شرکت ام تی ان اوایل ماه جاری به دلیل نگرانی ها از کاهش ارزش ریال کاهش یافت، اما رفته رفته این کاهش جبران شد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا