نکاتی مهم درباره سرطان سینه

Niloofar

Niloofar

کاربر تالار
کاربر تالار
نکاتی مهم درباره سرطان سینه در بخش پزشکی و سلامت
نکاتی مهم درباره سرطان سینه :
Breast_Cancer.jpg


آمار وحشتناک هستند. برای مثال، یکی از هر هشت زن آمریکایی در طول زندگی خود به سرطان سینه دچار می شود. این یعنی امسال در آمریکا 232 هزار زن متوجه خواهند شد که به این بیماری مبتلا هستند. سرطان سینه بعد از سرطان ریه دومین سرطانی است که باعث مرگ و میر زنان می شود.

به گزارش آلامتو به نقل از abcNEWS ؛ در اینجا چهار مساله‌ای را با شما در میان می‌گذاریم که می‌بایست در مورد سرطان سینه بدانید.

  1. همۀ سرطان‌های سینه مشابه نیستند.

واقعیت این است که چندین نوع مختلف از سرطان سینه وجود دارد. برای مثال، DCIS یک نوع از سرطان سینه است که چندان پیشروی سریعی ندارد. در مقابل، سرطان التهابی سینه معمولا مهاجمانه‌تر عمل می‌کند.

  1. ورزش خطر ابتلا به سرطان سینه را کمتر می‌کند.

شما خودتان می دانید که ورزش برای شما خوب است. ورزش برای ذهن شما خوب است، برای کمر شما خوب است و حتی می‌تواند روابط جنسی شما را بهبود بخشد. اما زنانی که ورزش می‌کنند و یک سبک زندگی فعال دارند همچنین خطر ابتلا به سرطان سینه را برای خود کاهش می‌دهند.

شاید که دلیل آن سطح استروژن بدن و درصد چربی بدن باشد. حتی قدم زدن هم می‌تواند مفید باشد. یک تحقیق جدید نشان داده که زنانی که فعال هستند و مرتب ورزش می‌کنند خطر خود را تا 30 درصد نسبت به سایر زنان کاهش می‌دهند.

همچنین بخوانید: رژیم غذایی ضد سرطان سینه

  1. شیردهی در سالم ماندن تاثیر دارد.

از سینه شیر دادن به نوزادان برای آنها بسیار مفید است. اما برای مادران نیز پر فایده است. یک تحقیق نشان داده که زنانی که بچه‌های خود را شیر می‌دهند تا 25 درصد نسبت به سایر زنان احتمال ابتلا به سرطان در آنها کمتر است.

  1. صحبت کردن با یک دکتر می تواند زندگی شما را نجات دهد

اینکه با دکتر خود در مورد وضعیت سلامتی سینه‌های خود صحبت کنید یک قدم مهم در فهمیدن خطر ابتلا به سرطان سینه، و پیدا کردن و درمان زودهنگام این سرطان است. وی می‌تواند آزمایش‌های سینۀ کلینیکی را انجام داده و بهترین توصیه‌ها را در زمینۀ این بیماری به شما بکند.

او همچنین می‌تواند به شما بگوید که چند وقت یکبار باید آزمایش‌های مرتبط را انجام دهید تا از سلامت سینه‌های خود مطلع شوید.

منبع
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا