نکسوس ۵X و ۶P در مقابل لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ اکس ال؛ چطور مقایسه می شوند؟

KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
4142b966516313945581da799f345450.jpg
ساعاتی پیش گوگل در کنفرانس مطبوعاتی خود، از تبلت پیکسل سی و گوشی های نکسوس خود رونمایی کرد. این گوشی ها نکسوس ۵ اکس و نکسوس ۶ پی هستند که توسط شرکت های ال جی و هوآوی ساخته شدند. هر چند تا معرفی گوشی های جدید مایکروسافت، تنها کم تر از یک هفته فاصله داریم، اما مقایسه ی بین این گوشی ها کار غیر ممکنی نیست، چراکه شایعات و منابع مختلف تقریبا بیش تر مشخصات پرچمداران مایکروسافت را فاش کرده اند.


قبل از اینکه گوشی های نکسوس جدید را با پرچمداران معرفی نشده ی مایکروسافت مقایسه کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که مایکروسافت هنوز هیچ اطلاعات یا جزییاتی را در خصوص گوشی های پرچمدار جدید خود با نام های احتمالی لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ اکس ال منتشر نکرده است. همچنین شایعات و اطلاعات نیز در خصوص قسمت هایی همچون قیمت این گوشی ها، زمان در دسترس قرار گرفتن آن ها، نوع دوربین و … کم تر تایید شده و یا ناگفته باقی مانده اند. بنابراین این مقایسه قطعا عجولانه است و نمی توان به طور کامل به آن اکتفا کرد، با این حال تا به امروز اطلاعات و شایعات بسیار زیادی از منابع مختلف منتشر شده است که تقریبا می توان گفت، مشخصات کلی لومیا های جدید، به همین شرح خواهد بود. حال در قالب این جدول، می توانید مشخصات این گوشی ها را با یکدیگر مقایسه کنید:

Untitled.jpg


جمع بندی
با فروش خیره کننده ی آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس (۱۳ میلیون فروش) و روند رو به رشد محبوبیت گوشی های نکسوس، باید بگوییم که مایکروسافت کار بسیار سختی برای رقابت با دیگر شرکت های تولید کننده ی گوشی های موبایل دارد. بزرگ ترین مشکل مایکروسافت، این نیست که آن ها نمی توانند کامل باشند، بلکه مشکل اصلی جاییست که مایکروسافت در سال های متمادی، و تحت رهبریت های مختل، دیدگاه ها و چشم انداز های مختلفی به پلتفرم موبایل خود داشته است و همین باعث شده که این پلتفرم در طی سال ها، چندین مرتبه از اول شروع به کار کند، و ادامه دهنده ی راه قبلی خود نباشد، چیزی که کاملا مخالف روند گوگل و اپل است. همچنین روند انتقال و پیوستن تجهیزات و تمام امکانات نوکیا به این غول ردموندی، انرژی بسیار زیادی را معطوف به خود کرده است که همین عامل، مایکروسافت را چند سالی کند کرده است.

در مقابل گوگل روند دیگری را برای تولید گوشی های نکسوس خود در پیش گرفته و با همکاری دیگر شرکت های مطرح تولید کننده ی موبایل، نکسوس های خود را تولید می کند. همچنین سامسونگ نیز به موفقیت اندروید کمک بسیار زیادی کرده است، چراکه این شرکت نیز یکی از بزرگ ترین پشتیبانان گوشی های اندرویدی است و گوشی هایی همچون گلکسی اس ۶، مورد توجه عموم مردم واقع شده است.

3e5a190080bf006c0304e7441032295d.png


گوشی های بالا رده ی نکسوس، همچون ۶P، با جدید ترین و بهترین تکنولوژی های سال ۲۰۱۵، به همراه چند نوآوری منحضر به فرد رونمایی شده اند. اما به احتمال زیاد، چیزی که گوگل را کمی عقب نگه می دارد، طراحی گوشی ها است. هر چند برای قضاوت در خصوص طراحی این گوشی ها، باید منتظر واکنش مردم باشیم، با این حال تا زمان نگارش این مقاله، نظرات کاملا متضادی را در خصوص پشت این گوشی ها شاهد هستیم، که چندان به مذاق بسیاری از افراد خوش نمی آید.

همچنین واکنش ها در خصوص گوشی های لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ اکس ال نیز در بین طرفداران ویندوز فون، متضاد و متفاوت بوده است. اما به طور کلی اگر بخواهیم یک نتیجه گیری از مقایسه ی پرچمدار مایکروسافت با پرچمدار گوگل داشته باشیم، باید بگوییم پرچمدار گوگل دارای ضعف هایی به خاطر عدم پشتیبانی از کارت حافظه ی خارجی، باتری غیر قابل تعویض، و دوربین ۱۲.۳ مگاپیکسلی است. همچنین نقاطی که باعث برتری نسبت به لومیا ها می شود، بدنه ی آلومینیومی و باتری با ظرفیت بیش تر است.

همچنین امروزه قیمت یکی از عوامل اصلی در خرید گوشی های پرچمدار است. با این حال قیمت لومیا های مایکروسافت هنوز نامشخص باقی مانده است. اما نکته ی جالب دیگر در خصوص این گوشی ها این است که در بسیاری از مشخصات دیگر، این گوشی ها دارای شباهت هستند. پردازنده، رزولوشن صفحه ی نمایش، اندازه ی صفحه، رم، درگاه USB نوع C و اندازه ی باتری گوشی های نکسوس، همگی مشابه مشخصات لومیا های پرچمدار مایکروسافت که قرار است هفته ی آینده معرفی شوند هستند.

اما در مقابل لومیا های جدید مایکروسافت نیز دارای برخی امکانات و ویژگی های منحصر به فردی هستند که این گوشی ها را تا حدود بسیار زیادی برتر از دیگر گوشی های بازار می کند. از جمله ی این امکانات می توانیم به پشتیبانی از قابلیت Windows Hello و ویندوز کانتینیوم که این اجازه را به کاربر می دهد تا برنامه های ویندوز ۱۰ را بر روی یک صفحه نمایش بزرگ تر اجرا کنند و با استفاده از ماوس و کیبورد، از تمامی قابلیت های آن برنامه استفاده کنند. همچنین دوربین اصلی با کیفیت، به همراه لرزشگیر اپتیکال دست، باتری قابل جدا شدن، پشتیبانی از شارژر وایرلس و پشتیبانی از کارت حافظه ی خارجی تا ظرفیت ۲ ترابایت، از دیگر برتری های پرچمدار مایکروسافت است که آن را برتر از نکسوس ها می کند و شانس فروش آن را نیز افزایش می دهد.

اما همچنان باید این سوال را از خود بپرسیم که آیا تمام این موارد برای فروش بیش تر و موفقیت پرچمداران مایکروسافت کافی است؟ بنابراین باید منتظر رویداد هفته ی آینده ی مایکروسافت باشیم و ببینیم می توانیم به این سوال پاسخ دهیم یا خیر. تا آن زمان، نظر شما در خصوص این مقایسه چیست؟ شما کدام یک را ترجیح می دهید؟

منبع: وینفون
 
TaurohtaR

TaurohtaR

The Ranger
مدیر بخش
فن آرت هایی که از لومیا میساختن خیلی خفن تر بود از نظر ظاهر، گرچه اینم خیلی خوبه منتها اونا عالی تر بودن، کاش یه نگاهی به اونا مینداخت قبل طراحی :| :دی
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا