نگاهی به نسخه جدید اپلیکیشن AirDroid

P4NISh3R

P4NISh3R

Comming soon...
مدیر بازنشسته
845.jpg


واقعا انتقال فایل و کلا اطلاعات بین کامپیوتر و گوشی و تبلت ها گاهی اوقات بسیار خسته کننده است . از گیر و گرفت هایی مثل استفاده از کابل یو اس بی بگیرید تا سرعت بسیار کم بلوتوث . اما استفاده از یک فناوری دیگر می تواند مشکلات را کمتر کند و این فناوری چیزی نیست جز وای فای . با استفاده از وای فای خیلی راحت و البته با سرعت بسیار بیشتری نسبت به بلوتوث می توان اطلاعات را بین کامپیوتر و گوشی و تبلت رد و بدل کرد . اما برای استفاده از وای فای به منظور انتقال فایل ها نیز باید از یک برنامه قدرتمند مخصوص این کار استفاده کرد .
در صورتی که از خوانندگان گویا آی تی باشید ، حتما مطلب ما در مورد اپلیکیشن قدرتمند AirDroid را خوانده اید . در غیر این صورت می توانید از طریق لینکی که در پایان مطلب قرار داده شده است ، این مطلب را بخوانید . این برنامه به شما کمک می کند که با استفاده از امواج وای فای بین کامپیوتر و گوشی خود ارتباط برقرار کنید . حتی به غیر از انتقال فایل ها می توانید پیام کوتاه ارسال کنید ، به برنامه های خود دسترسی داشته باشید و یا حتی به لیست مخاطبان و تماس های ورودی و خروجی دسترسی حاصل کنید .
اما استفاده همیشگی از وای فای نیز گاهی اوقات دردسر ساز خواهد شد . مثلا اگر بخواهید بین کامپیوتر دسکتاپ خود ( که ممکن است وای فای نداشته باشد ) و گوشی خود ارتباط برقرار کنید ، به مشکل خواهید خورد . در اینگونه مواقع است که می توان به اینترنت متصل شد و بین دو دستگاه ارتباط برقرار کرد . اکنون در نسخه ۲ این برنامه می توانید از طریق اینترنت بین دستگاه های خود ارتباط برقرار کنید تا حتی در نبود شبکه وای فای مشکلی بوجود نیاید .
حالا قصد داریم تا به بررسی بیشتر قابلیت های این نسخه از اپلیکیشن AirDroid بپردازیم . پس با گویا آی تی همراه باشید ……
۱- حالت اتصال از راه دور
این قابلیت را در قسمت بالا به صورت خلاصه توضیح دادیم . اما برای اینکه درک بهتری از این قابلیت داشته باشید ، ابتدا نسخه ۲ این برنامه را از گویا آی تی دریافت کنید . سپس برنامه را باز کرده و یک حساب کاربری برای خود در وبسایت AirDroid بسازید .
846.jpg

پس از اینکه حساب کاربری خود را ساختید ، برنامه را باز کرده و گزینه Mobile Network را انتخاب کنید تا از اینترنت سیم کارت تان استفاده شود . اکنون باید به آدرس v2.airdroid.com بروید . البته می توانید آدرس IP که در صفحه گوشی یا تبلت تان نمایش داده شده است را در مرورگر وارد کنید . پس از انجام همه این کارها با صفحه اصلی Airdroid مواجه خواهید شد . پس از کلیک کردن روی یکی از آیتم های موجود در صفحه با پنجره لاگین روبرو می شوید . در این پنجره اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید تا مراحل لاگین انجام شود .
847.jpg

توجه داشته باشید که کد QR موجود در صفحه در تست های انجام شده توسط بنده به درستی کار نمی کرد که با توجه به آزمایشی بودن فعلی نسخه ۲ این برنامه زیاد عجیب نیست .
در صورتی به گوشه پایین و سمت راست صفحه نگاه کنید ، یک کادر کوچک را می بینید که میزان ارسال و دریافت داده ها را به شما نشان می دهد . لازم به ذکر است که در نسخه آزمایشی airdroid به هر کاربر ۱ گیگابایت ترافیک برای ارسال و دریافت اطلاعات اختصاص می یابد .
848.jpg

حالا می توانید خیلی راحت به فایل های خود دسترسی پیدا کنید و یا فایلی را روی دستگاه خود به صورت از راه دور آپلود کنید . قابلیت پخش موزیک ها و ویدئوها به صورت استریم نیز وجود دارد . امکان نصب اپلیکیشن ها ، خواندن و ارسال پیام کوتاه ، مشاهده تماس های ورودی و خروجی نیز در این نسخه وجود دارند . البته مدت زمانی که ممکن است برای عملیات سنگین طول بکشد ، بستگی به سرعت اتصال اینترنت شما دارد .
۲- تصویر برداری به صورت از راه دور
یکی دیگر از قابلیت های بسیار جالبی که در این نسخه از airdroid وجود دارد ، قابلیت تصویر برداری به صورت از راه دور و تحت وب می باشد . کافیست روی آیکون دوربین در صفحه اصلی کلیک کنید تا بتوانید تصویر دوربین یا تبلت خود را مشاهده کنید . سپس می توانید شروع به عکس برداری کنید . لازم به ذکر است که فعلا از طریق این قابلیت airdroid نمی توانید فیلم برداری کنید . همچنین به هیچ یک از تنظیمات دوربین دستگاه تان دسترسی نخواهید داشت . هر عکسی هم که بگیرید در فولدر Downloads ذخیره خواهد شد .
849.jpg

۳- ردیابی ، آژیر ، قفل و پاکسازی حافظه دستگاه به صورت از راه دور
به لطف پشتیبانی از ارتباط اینترنتی می توان در هر لحظه ای و از هر جایی به صورت از راه دور عملیاتی را روی دستگاه خود انجام دهید . به عنوان مثال فرض کنید که گوشی خود را گم کرده اید و یا به سرقت رفته است . در این هنگام می توانید به سرعت وارد airdroid شده و روی آیتم Find Phone کلیک کنید . در این هنگام نقشه گوگل در یک پنجره جدید ظاهر شده و موقعیت مکانی دستگاه را به شما نشان می دهد . حتی اگر اتصال دستگاه به اینترنت قطع شده باشد و حتی خود گوشی خاموش شده باشد ، می توانید به لیستی از آخرین مکان هایی که گوشی شما حضور خود را در آنجا ثبت کرده است را مشاهده کنید .
اما این همه ماجرا نیست . کارهای دیگری نیز می توانید انجام دهید . مثلا آژیر کشیدن گوشی . البته لفظ آژیر کشیدن که کمی اغراق است ولی می توان گفت که با کلیک روی دکمه Play Sound or Send Message و سپس انتخاب گزینه Play Sound می توانید سر و صدای گوشی را در بیاورید . همچنین می توانید از طریق گوشی به سرقت رفته نیز پیام کوتاه ارسال کنید . دو قابلیت بسیار مهم دیگر نیز وجود دارند که به ترتیب به آنها اشاره ای خواهیم داشت .
ابتدا قابلیت Remote Lock که به شما امکان قفل کردن دستگاه به صورت از راه دور را خواهد داد . می توانید وارد این قسمت شده و روی دستگاه به سرقت رفته یا گم شده ی خود یک کلمه عبور قرار دهید تا کسی نتواند از آن استفاده کند .
قابلیت بعدی Remote Wipe است . این قابلیت در مواقعی کاربرد دارد که اطلاعات بسیار حساسی روی دستگاه تان باشد . اطلاعات محرمانه مثل فایل های شرکتی و یا تصاویر خصوصی شما که به هیچ وجه دوست ندارید کسی آنها را مشاهده کند . در این صورت می توانید از قابلیت Remote Wipe استفاده کنید .
850.jpg

مطالبی که در بالا خواندید فعلا در نسخه آزمایشی Airdroid قرار گرفته اند . ممکن است این قابلیت کمی ناپایدار نشان دهند و در برخی مواقع با خطا مواجه شوند که با توجه به آزمایشی بودن این نسخه امری اجتناب ناپذیر است . مسلما در نسخه ی نهایی شاهد بهبود این قابلیت ها و یا حتی اضافه شدن قابلیت های جدیدتر نیز خواهیم بود .

دستگاه آندرویدی خود را از طریق مرورگرتان کنترل کنید

دانلود نسخه ۲ اپلیکیشن AirDroid ( از گویا آی تی )


منبع اصلی
ترجمه و انتشار: گویا آی تی
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا