هشدار پلیس فتا دربـار ه کلاهبرداری از طریق سایت همسریابی

R

reza2025

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
هشدار پلیس فتا دربـار ه کلاهبرداری از طریق سایت همسریابی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان دربـار ه استفاده شهروندان از سایت ها و کانال های دوست یابی یا همسریابی و تهدیدات احتمالی آن هشدارداد.

سرهنگ اکبر امینی بیان کرد: با افزوده شدن روز افزون استفاده از ایـن ترنت در برقراری رابطه ات دوست ها ه؛ سایت ها و کانال های دوست یابی و زنیابی اهمیت ویِژه ای در بین جوانان در اقصی نقاط جهان ؛ به ویِژه کشور ایران پیدا کـرده است .

847e3c63eecee680128db9f40f0fa43b.jpeg


hamsaryabi.biz

وی اضافه کرد: اشخاص جوان در ایـن سایت ها به دنبال دوست ها ی می باشند که خصوصیات ی مشابه با خودشان را داشته باشد و حتی در بعضی مسائل به دنبال شریک زندگـی آینده خود می باشند .


وی افزود: کلاهبرداران برای رسیدن به مقاصد خود ایـن سایتها را مورد هدف گذاری قرار داده و با ترفندهای زیرکانه؛ رابطه احساسی با اشخاص برقرار کـرده و از طریق ایـن رابطه پول و اطلاعات هویتی اشخاص را مورد سرقت قرار می دهند.



وی اظهار کرد: کلاهبرداران با ایجاد پروفایل های جعلی به دروغ از هویت اشخاص قابل اعتماد همـان ند پرسنل نظامی؛ مددکاران و بقیه متخصصان استفاده می کنند.
رئیس پلیس فتا همدان بیان کرد: ایـن کلاهبرداران از شبکه های اجتماعی و ایمیل برای برقراری ارتباط با قربانیان خود استفاده کـرده و در وهله بعد برای معارفه با آنان ارتباط تلفنی برقرار می کنند.
سرهنگ امینی افزود: اشخاص کلاهبردار در رابطه ات اولیه احساسات پر قدرت به مزه ه خود ابراز کـرده و به آن ها توصیه می دهند رابطه شان را از داخل وب سایت به کانال های شخصی تری همـان ند تلفن و ایمیل انتقال دهند.


وی اظهار کرد: بیشتر آنان برای به دست آوردن علاقه و اعتماد اشخاص اقداماتی مثل استفاده از کلمات عاشقانه؛ به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی و ارسـال هدایا برای شما برای چند ماه انجام می دهند.


وی اصرار کرد: بعد از به دست آوردن اعتماد و کم شدن پایداری مزه ه مورد نظـر ؛ آنان از مخاطب به صورت ماهرانه و مستقیم درخوهست پول؛ هدیه و جزئیات کارت اعتبـار ی بانکی می کنند و در بعضی مسائل درخوهست ارسـال عکس های و فیـلم های شخصی را خواهند داشت.


رئیس پلیس فتا همدان برای جلوگیری از به دام افتادن توسط ایـن گونه اشخاص اظهار کرد: کسانی که در سایت های مجازی ملاقات می بکنید نمی توانند شریک زندگـی خوبی برای شما باشند چون بیشتر اشخاص هویت واقعی شان را ابراز نمی کنند.


سرهنگ امینی اضافه کرد: چنانچه با فردی در ایـن سایت ها رابطه برقرار کردید در مورد اطلاعاتی که به شما می دهد تحقیق بکنید .


وی افزود: در مورد به اشتراک گذاشتن عکس های و فیـلم هایی شخصی با کسانی که اخیرا با آنها آشنا شده اید و هنوز با آن ها ملاقات نکـرده اید؛ احتیاط بکنید .


رئیس پلیس فتا همدان اصرار کرد: به خاطر داشته باشید کلاهبرداران با دست یابی به ایـن عکس های به باج خواهی از شما خواهند پرداخت.


سرهنگ امینی اضافه کرد: چنانچه تصمیم دارید به ملاقات کسانی بروید که در ایـن سایتها با آنها آشنا شده اید؛ به اعضای خانواده و یا دوست ها تان محل ملاقات را اطلاع دهید.


وی توصیه کرد: در مساوی درخوهست پولی که از شما می شـود هوشیار باشید؛ هرگز جزئیات کارت اعتبـار ی؛ جزئیات حساب بانکی یا کپی مدارک شخصی را برای کسانی که آنها را نمی شناسید و یا به آن ها اعتماد ندارید ارسـال نکنید.


به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس؛ وی بیان کرد: در مورد ایـن که چه اطلاعاتی را در سایت های شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید؛ مراقب باشید چون کلاهبرداران از اطلاعات و عکس های شما برای ایجاد هویت جعلی و هدف گذاری شما برای کلاهبرداری استفاده منبع می کنند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا