همه آنچه بایستی درباره شبکه 4G بدانید

R

reza2025

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned

digimobileco

در نظـر اولو ممکن است نوشتن از نسل چهارم شبکه.های مخابراتیو آن در حالی که اخیرا و اما به شکل محدود نسل سوم در ایران به راه افتادهو کمی ناموجه جلوه نماید . ولی آشنایی با پیشرفت.هایی که دیر یا زود راه خود را به هر کشوری باز خواهند کردو و در ایـن مورد ویِژه تکنولوژی 4G که می.تواند شبکه.های ایـن ترنت کابلی را کاملاً از دور خارج نماید و خالی از لطف نیست. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر با ایـن نسل انقلابی شبکه های مخابراتی آشنا شوید.

از بین تمام اصطلاحات گیج.کننده.ای که ایـن روزها در بازار استفاده شنیده می.شودو احتما لاً گنگ.ترین موردو 4G هست که برای توصیف یک نسل جدید و بسیار پرسرعت تبادل اطلاعات تلفن همراه (cellular data) با استفاده از تلفن.های هوشمندو. تبلت.ها و بقیه دستگاه.ها به کار می.رود. موضوع به نظـر آسان می.آیدو ولی (در امریکا) گونه.های متفاوتی از 4G وجود دارد و ادعاهای متفاوتی هم مطرح می.شود. AT&T مدعی هست که «بزرگترین شبکه 4G کشور» را دارا است . T-Mobile می.گوید که «بزرگترین شبکه 4G امریکا» را دارد. Verizon ادعا دارد «سریع .ترین شبکه 4G امریکا» را دارد و اما Sprint می.گوید که «اولین شبکه 4G» را دارد.

با ایـن حال از نظـر بعضی کارشناسانو تکنولوژی استفاده شده توسط T-Mobile و بخش بزرگی از شبکه 4G متعلق به AT&Tو. در واقع 4G «واقعی» به حساب نمی.آیندو و ثابت شده که آنچه توسط Sprint استفاده می.شود یک بن.بست به تمام معنا هست و در حال متروک شدن است . اکنون آنچه توسط Verizon عرضه می.شودو در حال بدل شدن به استاندارد مورد پذیرش رقبایش هستو ولی با ایـن حال شبکه.های ایـن شرکت.ها با سازگار نیستند و ایـن بدل به سرگیجه.ای برای مشتریان شده. پس در ایـن جا یک توضیح آسان راجع به بعضی از مهم.ترین سوال .ها ارائه می.کنیمو که بر طبق مصاحبه.هایی با کارمندان فنی ایـن چهار شرکت مخابراتی ساخته شده است . ایـن جواب ها به معرفت بیشتر ما از ایـن تکنولوژی کمک زیادی می نماید .

4G چیست؟


4G چهارمین و جدیدترین نسل از تکنولوژی.های مخابراتی برای ارسـال و دریافت اطلاعات از طریق شبکه.های تلفن همراه است . سریع .تر از نسل قبلی هست و به شبکه.ها ظرفیتی بالاتر از نسل 3G (نسلی که حالا بر روی اکثر تلفن.های همراه اروپا و آمریکا مورد استفاده است) را می.دهد. تعریف فنی 4G توسط یکـی از آژانس.های اروپایی سازمان ملل متمیزان ارائه شده. تعریف بازاریابی آن هستو که اما بسیار سست ولی برای اکثر مردم مناسب است .

چه کسی به 4G احتیاج دارد؟

4G بیشتر برای کسانی که موبایل.های هوشمندو تبلت و لپ.تاپ دارند مناسب است . کسانی که اکثرا زمانی که خارج از محدوده پوشش وای-فای می باشند و نیازمند سرعت بالا برای مرور وبو. استفاده از اپلیکـی شن.ها و کار با ایمیل می.باشند. مثلاً زمانی در تاکسی می باشید و 4G می.تواند سرعتی یکسان یا حتی بالاتر نسبت به وای-فای منزل یا دفتر کار به شما بدهد. در هتل.ها و فرودگاه.ها 4G اکثرا سریع .تر از وای-فای همگانی مستقر در ایـن مکان.ها است .

اصطلاح 4G چه فرقی با دیگـر اصطلاح تبلیغاتی ایـن روزها یعنی LTE دارد؟








LTE مخفف عبـار ت Long Term Evolution (تکامل بلند مدت) هست که سریع .ترین و باثبات.ترین گونه از 4G به حساب می.آید‫.‬ و به اعتقاد اکثر متخصصین فنیو نزدیک.ترین تکنولوژی به استانداردهای معین شده از طرف سازمان ملل است . LTE در ابتدا توسط Verizon به کار گرفته شدو که آن را در 200 منطقه ارائه کرد. AT&T به کارگیری آن را شروع و تاکنون در 28 منطقه خدمات LTE را ارائه کـرده است . Sprint و T-Mobile در حال چرخش به سمت استفاده از LTE می باشند و که اما هنوز هیچ شهری را تحت پوشش آن قرار نداده.اند. پس در عملو بحث ما محدود به دو اوپراتور می.شود.

سایر گونه.های 4G چه می باشند ؟

Sprint از یک تکنولوژی به نام WiMax استفاده می.کند. T-Mobile و AT&T از تکنولوژی HSPA+ که ورژنی از 3G با سرعت بالاتر از ورژن.های قبلی استو استفاده می.کنند و آن را به عنوان 4G جا زده.اند که بیشتر متخصصین فنی از آن با نام «4G تقلبی» یاد می.کنند. شبکه. Sprint در سـال جاری به LTE تغییر خواهد یافت و T-Mobile در سـال 2013 به ایـن جرگه خواهد پیوست.

سرعت 4G چقدر است؟

ادعاها و اما آزمایش .های عملکردو بستگی به نوع دستگاهو موقعیت مکانیو و زمان دارند. در بیشتر آزمایش .هاو تلفن.های 4Gو تبلت.هاو و مودم.های لپ.تاپ.هاو به طور کلی سرعتی از 3 تا 20 مساوی سرعت دریافت دستگاه.های 3G را رقم زده.اند. LTE پادشاه سرعت در بین تکنولوژی.های 4G است . دستگاه.های LTE که آزمایش شده اندو به طور معدل سرعت. دریافت ی بین 10 تا 20 مگابیت بر ثانیه را داشته.اندو که به کرات به بالای 30 مگابیت بر ثانیه رسیده است . بقیه گونه.های 4G عموماً سرعت.های دریافت ی زیر 10 مگابیت بر ثانیه را در آزمایش .ها رقم زده.اند.. ولی تمام آنها از 3G بهتر بوده.اند. سرعت دریافت با استفاده از 3Gو در آزمایش .ها بر روی تمام شبکه.ها و تعداد زیادی از دستگاه.هاو به طور معدل زیر 2 مگابیت بر ثانیه بوده است .

سرعت LTE در قیاس با سرعت سرویس.های کابلی ایـن ترنت خانگی چطور است؟

با وجود ایـن که LTE یک تکنولوژی بی.سیم استو ولی در اکثر مسائل و از اکثر سرویس.های کابلی ایـن ترنت خانگی در امریکا سریع .تر است . بر طبق آمار Akamai که یک شرکت بزرگ ارائه.کننده ایـن ترنت استو معدل سرعت پهنای باند در امریکا در فصل سوم سـال 2011 نزدیک به 6.1 مگابیت بر ثانیه بوده است .

LTE در قیاس با WI-FI چطور عمل می.کند؟

وای-فای گونه ای از ایـن ترنت بی.سیم وابسته به یک سرویس ایـن ترنت کابلی است . پس چنانچه معدل سرعت ایـن ترنت کابلی امریکا معادل 6.1 مگابیت بر ثانیه باشدو وای-فای در همین حدود خواهد بود. ولی در مکان.های عمومیو وای-فای اشتراکی اکثرا بسیار نماید تر از LTE است . در آزمایش .هایی که در فرودگاه دالز (Dulles) در نزدیکـی واشینگتونو و همین.طور در هتلی خارج از بوستون با استفاده از iPad جدید انجام شدهو سرعت وای-فای اشتراکی زیر 1 مگابیت بر ثانیه بوده. ولی در هر دو محلو با iPad جدید و با استفاده از LTE شبکه Verizonو سریع معدل 32 مگابیت بر ثانیه دست یافته اند.

آیا LTE تنها در دریافت سریع .تر است؟ در مورد آپلود چطور؟

آزمایش .ها نشان داده که در هر دو موردو از شبکه 3G سریع .تر است .

آیا هر چه استفاده عمومی مردم از LTE بالاتر برودو سرعت.های دریافت و آپلود پایین.تر خواهد آمد؟

احتما لاً چنین خواهد بود. ولی سخت هست که بخواهیم بگوییم تا چه میزان . چرا که تکنولوژی LTE علاوه بر سرعت بیشترو ظرفیت زیادتری را برای شبکه فراهم می.کند. Verizon معتقد هست که چیزی کمتر از 10 درصدِ مشترکینش از LTE استفاده خواهند کرد.

هزینه استفاده از LTE چقدر است؟

قیمت.ها بر طبق دستگاه مورد استفاده و شرکت طرف قرارداد تفاوت می.کند. Verizon و AT&T از قیمت.گذاری پلکانی استفاده می.کنندو که بر طبق آن شما برای استفاده از سایز .های بالاتر و بالاترو بایستی به طور تصاعدی مبالغ زیادتری را بپردازید. اما با وجود ایـن که در LTE مردم دیتای زیادتری استفاده خواهند کرد و در نتیجه به بسته.های سایز ی بزرگتری نیاز خواهند داشتو کمپانی.ها تا کنون قیمت.ها را برای LTE افزوده شدن نداده.اند. به عنوان مثال: چنانچه iPad جدید را تحت شبکه Verizon خریداری بکنید و قیمت.های LTE از 20 دلار در ماه برای 1 گیگابایت دیتاو تا 80 دلار در ماه برای 10 گیگابایت معین شده است .

چنانچه یک تلفن یا تبلت مجهز به LTE داشته باشمو در قیاس با 3Gو با ایـن سرعت بالاترو سایز دیتای زیادتری را استفاده خواهم کرد؟


به احتما ل زیاد چنین خواهد بود. در مقایسه با 3Gو دریافت میزان معین ی از اطلاعات با همـان کیفیت سابق ولی با استفاده از LTEو سایز زیادتری از پهنای باند را استفاده نخواهد کرد. ولی از آنجایی که LTE بسیار سریع .تر استو ممکن است کاربران به دریافت یا مبادله سایز زیادتری از اطلاعات و محتوا (مثلاً ویدیو) بپردازند. و ممکن است ویدیوهای با کیفیت.تری را برای مشاهده انتخاب کنند که در نتیجه سایز زیادتری از دیتا را استفاده خواهند کرد. در عین حالو بعضی از اپلیکـی شن.ها و سایت.ها با استفاده از سرعت بالاتر LTEو فایل.های بزرگتر و محتواهای باکیفیت.تری را به خصوص در قالب ویدیو ارائه خواهند کرد.

تأثیر LTE بر روی مکالمات تلفنی چطور است؟

هیچ تأثیری نخواهد داشت. تا ایـن جا که تأثیر LTE محدود به دیتا بوده است . مکالمات صوتیو توسط شبکه.های موازی دیگـر ی پشتیبانی می.شوند. ولی کمپانی.های مخابراتی امیدوارند که بشود ترافیک مکالمات را به LTE منتقل کرد.

چنانچه من یک تلفن یا تبلت مجهز به LTE داشته باشمو. ولی به منطقه.ای بروم که پوشش LTE وجود ندارد چه؟

با خروج از پوشش LTEو در شبکه Verizon به طور اتوماتیک به شبکه 3G وصل خواهید شد و در AT&T به HSPA+ که در واقع گونه.ای نماید تر از 4G ولی همچنان سریع .تر از 3G است .

بزرگترین شبکه 4G ایالات متحده در اختیار کدام شرکت است؟

حتی چنانچه تمام تعابیر و گونه.های 4G را در نظـر بگیریمو گفتن ایـن مطلب سخت است . شرکت.ها حد .. شبکه تحت پوشش خود را به طرق متفاوت تخمین می.زنندو بعضی وقتها بر طبق تعداد کسانی که به صورت نظریه تحت پوشش می باشند و و بعضی وقتها بر طبق تعداد شهرها و بازارهاو که ایـن ها می.تواند برداشت.های متفاوتی را به دست دهد. Verizon بزرگترین شبکه LTE را در اختیار دارد. هر دوی AT&T و T-Mobile ادعای داشتن بزرگترین شبکه 4G را می.کنندو ولی اولی تنها گستره محدودی از پوشش LTE را دارد و دومی اساساً هنوز پوشش LTE ندارد.

آیا LTE در کشورهای دیگـر ی به جز آمریکا کار می نماید ؟

بلهو ولی پوشش و استفاده از LTE در بقیه کشورها نسبت به امریکا بسیار کمتر است . در اکثر کشورهاو وسائل مجهز به LTE شماو مجبور به تن دادن به سریع .های پایین شبکه.های قدیمی خواهد شد.

آیا یک تلفن مجهز به LTE که از AT&T خریده.امو بر روی شبکه Verison جواب خواهد داد؛ یا بر عکس؟

نه. تکنولوژی.ها مشابه استو ولی کمپانی.های متفاوت از باندها یا فرکانس.های مفرق ی استفاده می.کنند. پس و حداقل امروزهو دستگاه.های مجهز به LTE قابلیت سازگاری در بین شبکه.های متفاوت را منبع ندارند.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا