هک پلی استیشن

م

محمد مهدی

کاربر تالار
کاربر تالار
سلام خدمت همگی !!
هرکی که در باره ی هک سوالی داره بپرسه
اخرین اطلاعات من: هک پلی استیشن فول کامل 20 هزارتومان است بیشتر نصرفین:)
احتیاط احتیاط :37868: : به هیچ وجه پی اس تری خود را به اینترنت متصل نکنید یا اگر می خواین انلاین بازی کنی auto update را خاموش کنین
 
م

محمد مهدی

کاربر تالار
کاربر تالار
در میان تمامی کنسول های بازی، هک پلی استیشن۳ به نوعی طلسم شده بود و گیمرها و طرفداران انحصاریاش را مجبور به تهیه نسخه اصلی بازی ها کرده بود، که پس از ۴ سال ناکام گذاشتن گروه های مختلف هکر برای به زانودرآوردن سیستم امنیتی اش بالاخره توسط یک گروه استرالیایی هک شد.

پس از ۴ سال شیوه هک شدن این کنسول همه را حیرت زده کرد و خبر آن بلا فاصله در تمامی سایت ها و انجمن های کوچک و بزرگ پدیدار شد.


دیگر نیازی به باز کردن کنسول و تغییر در سخت افزار دستگاه و از دست دادن گارانتی دستگاه نیست و تنها با یک دانگل USB به راحتی می توان اکثر بازی های این کنسول را بدون نیاز به دیسک اصلی اجرا کرد.

نام این دانگل یو اس بی  جیلبرک پلی استیشن ۳ است. جیلبرک به معنای آزادی و گسستن و رهایی از زندان است و اشاره به همین موضوع هک شدن این کنسول دارد.

برای اولین بار این دانگل توسط گروه هکری استرلیایی ساخته شد و پس از انتشار چند ویدیو و ارسال چند نمونه برای کاربران مختلف این گروه شروع به فروش عمده محصول خود کرداند اما طولی نکشید که شرکت سونی اعتراض خود را به دادگاه استرالیا اعلام کرد و پس از بر گذار شدن دادگاه در تاریخ ۲۷ آگوست، سونی دادگاه استرلیا را متقاعد به غیر قانونی بودن این محصول کرد و پس از آن فروش و انتشار آن ممنوع و غیر قانونی اعلام شد.

گرچه این قانون در کشور های دیگر متفاوت است، به طور مثال استفاده از این مد چیپ ها در کشور فرانسه بلا مانع است و در   نهایت می توان گفت مساله قانونی برای تهیه کپی های خانگی و استفاده شخصی خود گیمر ها وجود ندارد.

خوشبختانه تا قبل از ممنوعیت فروش این دانگل ها در کشور استرلیا یکی از این نمونه های جیلبرک به دست یک گروه رسید که مهارت لازم در دامپ کردن (بیرون کشیدن و استخراج) فایل های موجود در این میکرو کنترلر را داشتند و توانستند پس از مطالعه و تجزیه تحلیل این میکروکنترلر و ویرایش جزیی در بعضی قسمت های آن نسخه ای از این کد ها را هم به صورت کامپایل شده و آماده و هم به صورت کد شده در اختیار کاربران در سراسر اینترنت قرار دادند و پس از نسخه های فراوانی از این دانگل با نام های مختلف و لوگو های مختلفی منتشر یافت.

این روش هک، گیمر را قادر به اجرای فایل های پشتیبان بازی هایی که با استفاده از برنامه بک آپ منیجر روی هارد داخلی دستگاه و یا انتقال آنها از طریق رایانه روی هارد اکسترنال و یا حتی هارد خود دستگاه ساخته قادر می کند.

به عبارت دیگر کاربر می تواند فایل های پشتیبانی که از دیسک های بازی در هارد داخلی دستگاه و یا هارد اکسترنال تهیه شده را به اجرا در آورد.

علاوه بر این، این برنامه، امکان اجرای دیگر برنامه های ساخته شده برای کنسول، توسط هکر ها و Home Brew و همچنین اجرای آنلاین بازی ها نیز وجود دارد.

مراحل کار به قدری آسان و بی خطر است که هر فرد توانایی انجام آن را دارد. شما حتی می توانید بازی ها را روی هارد های اکسترنال ذخیره کرده و با متصل کردن آن به کنسول آنها را اجرا کنید.

روش کار به این صورت است که ابتدا هنگامی که که دستگاه خاموش است دانگل را به دستگاه متصل می کنیم و دستگاه را به برق متصل و از پشت روشن می کنیم و بلافاصله دکمه Eject را می زنیم.

اگر عملیات را به خوبی انجام داده باشیم در صورتیکه دانگل تک چراغه باشد، چراغ آن خاموش و در صورت داشتن دو ال ای دی، یکی از آنها خاموش و رنگ سبز روشن می شود و این به این معنی است که مراحل هک را به خوبی انجام داده ایم.

حالا نوبت به برنامه بک آپ منیجر می رسد که وظیفه تهیه و اجرای فایل های پشتیبانی که از بازی ها تهیه شده را بر عهده دارد.

آخرین ورژن این برنامه را از اینترنت دریافت کرده و روی یک فلش مموری کپی می کنیم. در نظر داشته باشید که فرمت این فلش باید از نوع FAT32 باشد. پس از کپی کردن و اتصال آن به کنسول چند سوال از قبیل فضای موجود در هارد و مشخص کردن محل کپی بازی ها، پرسیده می شود که با پاسخ دادن به آنها، برنامه روی کنسول نصب می شود.


پس از طی این مراحل دستگاه آماده برای تهیه و اجرای بازی ها از طریق هارد است. برای تهیه فایل پشتیبان، دیسک را داخل کنسول قرار داده و برنامه شروع به انتقال فایل ها از دیسک روی هارد می کند.

برای اجرای بازی ها هم کافی است یک بلوری مربوط به هر بازی را داخل کنسول گذاشته و سپس داخل برنامه بک آپ منیجر شده و روی بازی مورد نظر رفته و با انتخاب آن وارد بازی شوید، که البته در بعضی دانگل ها دیگر نیازی به داشتن دیسک بلوری اوریجینال نیست.


البته در این ضمینه نیز محدودیت هایی نیز وجود دارد. در برخی از بازی های حجیم مشاهده می شود تک فایل هایی که دارای حجمی بیش از ۴ گیگ هستند به طور ناقص انتقال می یابند و این به دلیل محدود بودن هارد های با فرمت FAT32 است.

با محدود بودن برنامه Backup manager در شناسایی هارد های اکسترنال با فرمت فت ۳۲ در حال حاظر این امکان وجود ندارد که بتوان بازی هایی را که در آنها تک فایل یا فایل هایی با حجم بیش از ۴گیگابایت را کپی کرده و در این مواقع مجبور به استفاده از هارد داخلی دستگاه هستیم.


در زیر لیستی از چند بازی حجیم این کنسول را مشاهده می کنید که به دلیل داشتن فایل هایی با حجم بیش از ۴ گیگابایت به طور کامل کپی نشده اند:

Metal Gear Solid 4 که فایل Movie. dat دارای حجمی برابر با ۸ گیگابایت است

Resistance: Fall of man که فایل game. psarc دارای حجمی بیش از ۶ گیگابایت است

Uncharted 2 که در آن فایل pak22. psarc دارای حجم ۴ گیگابایت است.

البته برای این مشکل نیز راه حلی ارایه شده به طوری که می توان با کوچک تر کردن فایل های حجیم و شکستن آنها به فایل های کوچک تر و همچنین قابل فهم کردن آن برای به اجرا در آمدن در کنسول، این بازی ها را نیز به اجرا در آورد.

ذکر این نکته نیز مهم است که این روش هک فقط بر روی فریم ور ۴۱/۳ پاسخ گو است و فعلا برای ورژن های ۵۰/۳ این امکان فراهم شده که کنسول را به ورژن پایین تر یعنی ۴۱/۳ دانگرید کرد.

پس قبل از هر چیز باید از فریم ور کنسول خود مطمئن باشید و همچنین از به روز رسانی دستگاه نیز خود داری کنید.

ورژن بالاتری که سونی برای مقابله عرضه کرده امکان پخش بلوری های ۳ بعدی را به کنسول اضافه می کند و همچنین برای تمامی بازی های جدید نیز باید از این فریم ور استفاده کرد که با استفاده از روش هایی نظیر آپدیت دانگل به ورژنی خاص می توان از ورژن ۴۱/۳ استفاده کرد و کنسول را کاری کرد که بازی فرض کند کنسول ورژن ۵۰/۳ است.

شما برای آپدیت دستگاه خود باید ابتدا فایل آپدیت را از اینترنت دریافت کرده و سپس یک حافظه فلش را به رایانه متصل کرده و پوشه ای با نام PS3 در آن بسازید، داخل پوشه شده و پوشه دیگری با نام UPDATE در آن ساخته و فایلی را که از اینترنت دریافت کرده اید را به این پوشه منتقل کنید.

یو اس بی  را به کنسول متصل کرده و مسیر زیر را دنبال کنید.

Setting => System Update => Update Via Storage Media

در حال حاضر سایت های بسیاری پدید آمده اند که به ارایه کپی های بازی های پلی استیشن ۳ چه به صورت دانلود و چه برای فروش گذاشته اند و کاربران می توانند با دریافت آنها به اجرای آنها و انتقال آنها به هارد یو اس بی پس از بوت شدن دستگاه با دانگل آنها را در لیست مشاهده کرده و به اجرای آنها بپردازند

هر بازی دارای یک Game id خاص خود است که باید آن را نیز در فولدر Gamez در هرد و در فولدر مخصوص بازی داشته باشیم که البته این کار را نیز با پدید آمدن برنامه های گوناگون برای کنسول برای کاربر راحت تر کرده اند.

در ابتدا تصور براین بود که این دانگل از یک نسخه کلون شده (کپی شده) از JIG اصلی سونی است و بعدا معلوم شد که این یک ابتکار عملی است که توسط یک تیم هکری به وجود آمده است.

این روش از یک شکاف امنیتی در کنسول بهره گرفته که از اوایل سال ۲۰۱۰ در کنسول وجود داشته و با آمدن فریم ور ۳. ۴۰ دریچه دیگری را گشوده است.

این اشکال به این صورت عمل می کند که اگر در هنگام بالا آمدن (Boot) دکمه Eject را بفشارید کنسول از Command Line (خط دستور) پورت یو اس بی فرمان می گیرد. با وجود این مشکل و امکان Switch Boot Loader می توان طیف وسیعی از برنامه ها را روی کنسول اجرا کرد و حتی قابلیت اجرای Linux را دوباره احیا کرد.


گذاشتن دیسک یک بازی اصل برای Load، برای شبیه سازی فرآیند لود کردن توسط کنسول است.

در واقع کنسول، تصور می کند که در حال اجرای بازی از طـــریق مســیر Bluray است امـــا بـــرنامه Backup Manager، برای کنسول محیطی را شبیه سازی می کند که اطلاعات از هارد خوانده می شوند اما مسیرشان از درایو بلوری دستگاه است.

چیپ ست این دستگاه (IC Flash) آن به گونه ای است که به محض اتصال به پورت کنسول، داده های موجود در رام خود را منتقل کرده و منتظر درخواست از سوی کلاینت خود نمی شود.

کمی پس از انتشار و همه گیری این روش، هکر ها به کیت میکروکنترلر بسنده نکرده اند و توانستند این روش را ه روی آی سی چند گوشی موبایل دیگر نیز پورت کنند، همچنین خبر هایی مبنی بر پورت شدن و استفاده از psp برای هک نیز در سایت های خبری مشاهده شد، اما پورت شدن توسط خود جوی استیک پلی استیشن ۳ نیز به حقیقت پیوست.

اما طولی نمی کشد که دانگل های یو اس بی جای خود را به استفاده از کاستوم فریمور ها می دهند چرا که جورج هاتز معروف به Geo Hot پس از به زانو در آوردن سیستم امنیتی آیفون به سراغ پلی استیشن ۳ رفته و روشی را پدید آورده که با استفاده از آن کنسول هک می شود و با کاستوم فریمور هایی که پس از نصب این هک روی دستگاه ریخته می شود می توان قابلیت هایی نظیر psn و اجرای فایل های پشتیبان بازی ها و همچنین Homebrew را به کنسول اضافه می کند.


این کاستوم فریمور مخصوص ورژن ۵۵/۳ بوده و باید ابتدا کنسول را به ورژن ۵۵/۳ آپدیت کرد.البته این قابلیت فعلا برای برخی از کنسول ها ارایه شده و بقیه کنسول ها فعلا باید منتظر باشند. گفته شده که این متد قابلیت اجرای Homebrewهای قبلی را ندارد و آنها را از کار می اندازد اگر چه که تا به این جای کار تعداد زیادی ازHomebrewها برای این کاستوم فریمور به وجود آمده است.

تا کنون کاستوم فریمور هایی نظیر Kakaroto،اGeohot ،Wutangrza ،Waninkoko و Kmeaw عرضه شده که در میان تمامی آنها Kmeaw از همه آنها بهتر بوده زیرا هیچ گزارشی مبنی بر بریک شدن کنسول در هیچ سایتی داده نشده است.
منبع : یک سایتی:دی
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا