ويژگي شگفت انگيز تلفن منحني شکل LG G Flex : ترميم خودکار خط و خش هاي بدنه !

H

H A V V A

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته



lggflex-1.jpg
کمپانیهای کرهای، روزهای خوشی را میگذاراند. استقبال از تلفنهوشمندهای جدید این شرکت سبب دمیدن جان تازهای در چشم بادامیها شده و آنها را به پیشرو بودن در تکنولوژیهای جدید ترغیب میکند. به موازات همین موضوع، LG میخواهد ماه آینده بازار کره را با تلفن هوشمند G Flexکه از تکنولوژیها و ابداعات روز در زمینه صفحه نمایش و بدنه در آن استفاده شده است، آشنا کند. تلفن هوشمندی که قسمت پشتی آن، از ماده مخصوصی ساخته شده که به صورت خودکار، خط و خشها را ترمیم میکند.

استفاده از موادی که به طور خودکار خود را ترمیم میکند و خط و خشها را از بین میبرد، خبر بزرگی بود که مدتها پیش خبر دستیابی به آن توسط محققان اعلام شد. اما استفاده از آن در یک تلفن هوشمند رده بالا میتواند بسیاری از کاربران را با طیف جدیدی از اسمارتفونها که دیگر مشکلی در ایجاد خط بر روی بدنه ندارند، آشنا کند. هنوز به طور رسمی تکنولوژی یا جنس موادی که در این بدنه استفاده شده است اعلام نشده، اما ما با نگاهی بر تکنولوژیهای مرتبط در چند سال اخیر، گزینههای احتمالی را بررسی میکنیم. Stalkers

سال گذشته محققین دانشگاه Eindhoven هلند، روکشی را تولید کردند که نه تنها چیزی همچون اثر انگشت به آن نمیچسبد، بلکه خود را ترمیم نیز میکند. مثلا اگر بر روی آن خطی بزرگ بیندازید، روکش به صورت خودکار آن را ترمیم میکند و دوباره همچون روز اول به چشم میآید. این روکش سه لایه دارد: سطح ضد آب که در بالای همه لایهها قرار دارد، لایهای از ذرات فعال که با کمک شبکهای از Stalk به هم متصل شدهاند. زمانی که لایه ضد آب بالایی خراشیده شود، Stalk ذرات فعال را تغذیه میکند و بدین ترتیب لایه ضد آب را ترمیم میکند. روکشهای دارای این تکنولوژی تا آنجا که به طور کامل از هم باز نشوند، میتوانند خط و خشها را ترمیم کنند، در غیر این صورت میشکنند.
Under pressure

محققین انستیتو علمی Fraunhofer در آلمان، موادی را استخراج کردهاند که در لایههای خود کپسول پروتئین دارد و در زمانی که خط و خراش بر روی ماده میافتد، باز شدن این کپسولها سبب ترمیم خراش ایجاد شده میشود. در واقع زمانی که سطح پلاستیکی خراشیده میشود، این کپسولهای چسبنده محل خراش را با مواد درون خود پر میکنند. اما هنوز مشخص نیست که این موضوع تنها یکبار قابلیت استفاده را دارد یا خیر.
Micro Metals

در راستای تکنولوژیهای قبلی، محققین دانشگاه Illinois به تکنولوژی دیگری از مواد قابل ترمیم دست یافتهاند که علاوه بر موارد قبلی، با مواد الکتریکی نیز رابطه مناسبی دارد. در این مواد، از نوعی میکروکپسول استفاده شده که در هنگام ضربه، فلزی مایع ترشح میشود که از ایجاد شکاف در ماده جلوگیری میکند. این مواد، علاوه بر بازسازی و تعمیر ساختار ماده، تنها در بخشهایی که ضربه به آن وارد شده است ترشح میشوند و باقی میکروکپسولها که به آنها ضربه وارد نشده است دست نخورده باقی میمانند.
Waterworks

تیمی از دانشمندان دانشگاه استنفورد، پلاستیکی بر اساس آب تولید کردهاند که بخش مایع آن به راحتی جدا میشود. این مواد که دارای خاصیت شکلپذیری هستند، همچون آب با پیوندهای هیدروژنی به هم متصل شدهاند. البته همانطور که میدانید پیوندهای هیدروژنی پیوند ضعیفتری به نسبت باقی پیوندها به وجود میآورد و راحتتر نیز شکسته میشوند.

هنگامی که بخشهای مجزا از هم در مجاورت یکدیگر قرار بگیرند، این بخشها به یکدیگر متصل شده و پیوندهای تازهای را به وجود میآورند. این پلاستیکها همچنین از نیکل بهره میبرند که بدین ترتیب از نظر رسانایی الکتریسیته نیز، توانایی این ماده را افزایش میدهد.

لازم به ذکر است که دانشمندان اسپانیایی نیز، تکنولوژی مشابهی را با نام پلیمر Terminator در اوایل امسال به ثبت رساندند.

با همه این تفاسیر ما هنوز مطمئن نیستیم که کدام یک از این تکنولوژیها در بدنه تلفنهوشمند جدید LG به کار برده شده است. اما این تلفن، میتواند آغازگر بازار جدیدی از محصولات ضد خش و با دوام بالا باشد.


منبع : quartz




© گجت نیوز


 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا