پرونده‌ی بازی ویژه نامه | معرفی کنسول جدید مایکروسافت Xbox : one

  • شروع کننده موضوع Java.Her
  • تاریخ شروع
Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
به نام خداوند جان آفرین

136428007011.png




سلام و وقت بخیر عرض میکنم خدمت همگی دوستان ؛ بعد از چند هفته که پرونده ی بازی به صورت خیلی ناگهانی متوقف شد ؛ این هفته دوباره به جهان بازی های رایانه ای برگشتیم و با وجود همه ی مشکلات همچنان کارمان را ادامه خواهیم داد. این ویژه نامه ی پرونده ی بازی به معرفی کنسول جدید مایکروسافت Xbox : one خواهد پرداخت ؛ برای آشنایی با این کنسول جدید ، ویژگی ها و قابلیتهای آن این هفته با ما همراه باشید ...




1/ ویژه نامه ی پرونده ی بازی (برای دانلود کلیک کنید !)










2/ تریلرهای پرونده ی بازی (برای مشاهده روی دگمه ی پخش کلیک کنید ؛ سپس آن را توقف داده و تا زمان تکمیل شدن آن ، صبر کنید )





الف : ویدیوی رونمایی از Xbox one ...







[APARAT]x4IRe[/APARAT]​




ب : اولین تریلر منتشر شده از (NFS (Rivals







[APARAT]CV6md[/APARAT]











3/ پرونده ی آنلاین...(تمامی مطالب این بخش در قسمت اول موجود است !)





در اجلاس ماکروسافت چه گذشت ؟


نوشته ای از : امیررضا جواهردشتی

خب ؛ همان طور که وعده داده شده بود قرار بود در 21 مِی کنسول بازی جدید ماکرسافت Xbox بالاخره رونمایی شود تا به شایعاتی که پیرامون این دستگاه در بین گیمرها و سایتهای اینترنتی ایجاد شده خاتمه دهد ، بنابراین همه منتظر یک حضور پرقدرت از ماکروسافت بودند ؛ پس با این مقدمه که ما در انتظار Xbox 720 در این اجلاس بودیم به سراغ این نشست می رویم :

نشست با ورود دان ماتریک ( مدیر بخش سرگرمی های تعاملی ماکروسافت) آغاز شد پس از مقدمه ای کوتاه در مورد آنچه تا پیش از این در حدود هشت سال از نسل قبلی کنسول گذشته بود ؛ فهمیدیم که ماکرسافت برنامه ای جدید و غافلگیر کننده در نظر گرفته است ، آن هم طراحی و ساخت دستگاهی است همه کاره (All in one) برای بازی ، فیلم ، موسیقی ، وب گردی و خلاصه تمامی سرگرمی ها ! دستگاهی که در عین حال که تمامی اینها را یکجا فراهم خواهد آورد و با علایق و ذهنیات شما درگیر می شود باید ساده ، آنی و کامل باشد ... یک دستگاه قدرتمند که توانایی این را داشته باشد که تجربیاتی بی نظیر را خلق کند ، یک دستگاه که بتواند تلویزیون شما را هوشمند تر کند و یک دستگاه برای نسل بعد ؛ Xbox one !


و از این جا بود که فهمیدیم کنسول نسل بعدی ماکرسافت که به طرز اعجاب آوری پر قدرت است فقط یک کنسول بازی نیست ! بعد نمایش xbox one (این ویدیو را میتوانید درسایتمان مشاهده کنید!) یوسف مهدی به روی سِن آمد تا برایمان از قابلیت های جدید و فوق العاده یxbox جدید بگوید . در ابتدا با پیغام صوتی (Xbox on) دستگاه او را تشخیص میدهد و به سرعت او را به صفحه ی اصلی وارد می کند ( صفحه ای که شباهت زیادی به طرحهای Windows 8 داشت ) برای به رُخ کشیدن قدرت این دستگاه برای حاضرین نشان داد که چقدر راحت و سریع می توانیم با این کنسول بین تماشای تلویزیون، نمایش فیلم ، پخش آهنگ و دقیقاَ لحظه ای که بازی را ترک کرده بودیم جا به جا شویم . بخش دیگری که او معرفیش را بر عهده داشت امکان اجرای برنامه ها در کنار هم (قابلیتSnap mode ) بود که برای مثال می تواند به شما این امکان را بدهد که در حین مشاهده ی فیلم سینمایی در اینترنت هم جستوجو کنید و به پرشین بکس سر بزنید (!) و یا اینکه در حال تماشای مسابقه ی بسکتبال با دوستانتان به صورت تصویری مکالمه داشته باشید . پس از این نیز یوسف ، به سراغ برنامه های زنده ی تلویزیون و دسترسی به اطلاعات پخش و ... رفت ؛ البته در این مورد مطمئن نیستم شاید این بخش از امکانات در ایران فعال نشود ! بگذریم ؛ گرچه همه ی این قابلیت ها و واکنشهای دستگاه به پیغام های صوتی و حرکتی به ما نشان داد که Xbox one توانایی های بالایی برای تحقق هدف ساختن یک دستگاه برای تمامی سرگرمی ها دارد و می تواند در دنیای سرگرمی ها تحولی عظیم ایجاد کند ولی تا اینجا اطلاعاتی از سخت افزار این کنسول و مهم تر از آن بازی ها ارائه نشده بود ! ( هرچه باشد ما برای بازی اینجا هستیم نه یک تلویزیون فوق هوشمند و نه برنامه های تلویزیونی )





do.php


اما در ادامه ، به درون Xbox رفتیم تا ببینیم این کنسول جدید تا چه اندازه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری قدرتمند است . Marc Whitten خیلی خلاصه وسریع در این مورد توضیح داد ؛ اما آنچه واضح بود ، بالاتر بودن قدرت این کنسول از نسل قبل و پاسخگویی به بازیهای نسل جدید است! (که این را نیز انتظار داشتیم ) . 8 گیگا بایت رَم ، 5 بیلیون ترانزیستور ، cpu هشت هسته ای و سایر اطلاعات فنی که در لیست زیر قابل مشاهده است :



do.php




بخش نرم افزاری کنسول جدید نیز ترکیبی است از سه بخش که اولین آن متعلق به Xbox و پردازش آن است ، قسمت دوم شبه سیستم عامل ویندوز برای این دستگاه است که اعمال خارج بازی را می توان با استفاده از آن انجام داد و قسمت سوم نیز ، یک سیستم میانی برای برقراری ارتباط بین دو بخش مذکور و انجام وظایف به طور همزمان است .



do.php



بعد از کمی مباحث فنی در مورد کنترلر جدید ، کینکت و شبکه ی Xbox live (که از این پس قرار است امکان دسترسی به اطلاعات ، ذخیره ها، فیلم ها ، بازیها و... را به صورت دائمی برای کاربرانش فراهم کند) ؛درحالی که این نشست تقریباً به میانه رسیده بود ماکروسافت به معرفی چندی از بازیهایی که برایXbox عرضه خواهند شد ، پرداخت . چهار بازی ورزشی (FIFA ، UFC ، NBA وMaden nfl) به وسیله ی EA ، اتومبیلرانی فورزا (از استودیوی ماکروسافت) وQuantom break از رِمِدی (که پیش نمایش نامفهومی داشت ) که همگی نمایش هایی عالی و خیره کننده ای داشتند ! گرچه این نمایش ها کافی به نظر نمی رسید ولی ماکرسافت وعده داد که برای سال اول عرضه ی این کنسول 15 بازی کاملاً انحصاری را که هشت مورد از آنها کاملاً جدید و ما بقی ادامه ای از قسمتهای قبل هستند آماده خواهد کرد . در انتهای نشست دوباره ماکروسافت به فضای برنامه های تلویزیونی خود بازگشت و حتی از ساخت سریال تلویزیونی برای سری بازی مشهور Halo (به کارگردانی استیون اسپیل بِرگ ) نیز خبر داد !


do.php




اما این جلسه با نمایش جدیدترین نسخه ی ندای وظیفه (روح) به پایان رسید و حداقل به ما اثبات کرد که در این چند سال اکتیویژن بی کار نبوده و خود را برای نسل بعد آماده کرده است چراکه در قسمت جدید Call of duty همه چیز از داستان گرفته تا شخصیت ها ، مکانیک ها و انیمیشن ها و...) تازه خواهد بود . به این ترتیب ماکروسافت کنسولی برای ترکیب جمع کردن تمامی سرگرمی ها در یک دستگاه ارائه کرد که می تواند نقطه ی آغازی برای تغییرات عظیم در جهان بازی و سرگرمی ها باشد ؛ البته در این نشست آنطور که انتظار داشتیم به بازی ها نپرداخت ولی اجلاس E3 در راه است ؛ در آنجا بالاخره خواهیم فهمید که کدام کنسول خودش را بهتر برای نسل بعد آماده کرده است ...



* لازم به ذکر است که درهمین ابتدای کار ، آلمان درباره ی خطر کینکت جدید (دوربین تشخیص دهنده ی حرکات و اعمال ) اخطاریه ای صادر کرده ! کُمیسرchaar Petter از بخش حفاظت اطلاعات دولت فدرال آلمان ، این دوربین و تجهیزات همراه آن که به صورت اجباری با کنسول Xbox one همراه هستند را در واقع یک وسیله ی جاسوسی در درون خانه ها می داند که با توجه به آماده کار بودن دایمی این دستگاه می تواند به تمامی اطلاعات شخصی فرد دست پیدا کند !




... نظر کاربران چیست ؟


اما نظر کاربران بعد از رونمایی Xbox one در مورد برنده ی کنسولهای نسل بعد ( میان PS4 و Xbox ) ممکن است کمی عجیب برسد ؛ ولی در حقیقت، منطقی است چراکه کنسول جدید ماکروسافت قرار نیست فقط برای بازی باشد و بازی ها به حاشیه خواهند رفت ؛ این دقیقاً چیزی است که یک گیمر را ناراحت می کند ! از نظر من خیلی هم مهم نیست که بشود با یک دستگاه همه ی این کارها را انجام داد ، مهم این است که بتوان با کیفیت بیشتر و با قدرت بهتری ، لذت بخش تر از همیشه بازی کرد ! آن هم با بازی هایی بهتر از گذشته و با داستان هایی جذاب تر (تاکید روی بازی نه سرگرمی !) ؛ این که سرگرمی های مختلف با هم ترکیب شوند ایده ی خوبی از مایکروسافت است که برای تحقق آن تمام تلاشش را خواهد کرد ولی دیگر نباید تنها از بازی کنندگان انتظار داشت که حامی آن باشند .وقتی برای تمامی سرگرمی های مختلف یک دستگاه ساخته شود ؛ باید این کنسول از میان تمامی مردم طرفداران خود را بیابد نه فقط گیمرها ! البته از این موضوع گذشته می توان شایعات ناراحت کننده ای که تا پیش از این در مورد همیشه آنلاین بود این کنسول مطرح شده بود و خبرهای تازه ای که از منطقه ای بودن این کنسول حکایت دارد (یعنی استفاده از هر کنسول تنها در محدوده ی جغرافیایی مشخصی امکان پذیر است ! ) ، همچنین اعلام شدن عرضه ی چندین بازی مهم برای PS4 تا قبل از رونمایی اکس باکس را از جمله دلایل از بین رفتن محبوبیت این کنسول در میان گیمرها دانست. (البته تا اینجا و قبل از عرضه !) گرچه هنوز کمی برای قضاوت نهایی زود است . پس همچنان با اخباری جدیدتر در مورد کنسول ها و بازیهای نسل بعد با ما همراه باشید ...





do.php



هفته ی آینده ، مرا به خاطر بیاور !


همان طور که مطلع هستید از جمله بازی هایی که این روزها شرکت کپکام به موفقیتش اُمید بسته است بازی جدید این شرکت یعنی " مرا به یاد بیاور " ( Remember me ) است که توسط استودیوی فرانسوی Dont-nod درحال ساخت می باشد . این یک بازی هیجان انگیز مبارزاتی در سبک اکشن سوم شخص است که در عین حال که مبارزاتی زیبا را در خود جای داده ، داستانی درگیر کننده را از زنی به نام نیلین برایمان تعریف می کند که حافظه و خاطرات خود را از دست داده است ؛ در کنار این داستان ، موسیقی های زیبا و طراحی جالب و گاهی مرموز محیط بازی که قرار است نمایانگر بخشی از پاریس آینده (نئو پاریس سال 2084 ) و گاهی ذهنیات نیلین باشد و همین طور انیمیشن های پویای این بازی باعث می شود که این بازی بتواند با اقبال کاربران و گیمرها مواجه شود و به فروشی موفق دست پیدا کند ! انتشار جهانی این بازی نیز در هفته ی بعد برای پلتفرم های Xbox 360 و Ps3 و همین طور رایانه های شخصی با رده بندی +16 سال( Pegi)انجام خواهد گرفت. باید منتظر بمانیم و ببینیم این بازی با ایده های مختلف و جلوه های بصری جالب خود تا چه اندازه خواهد توانست نظر بازی کنندگان را به خود جلب کند ...







do.php







" جنون سرعت" همچنان باقی است ...



بعد از برخی شایعات ضد و نقیض نسبت به اینکه بازی اتومبیلرانی محبوب Need For Speed دیگر ادامه نخواهد داشت (!) بالاخره با معرفی نسخه ی جدید این بازی با نام Rivals (رقیبان) توسط EA خیال طرفداران راحت شد . قسمت جدید این بازی که از آن دسته بازی های اتومبیلرانی طولانی است با موتور فوق العاده پرقدرت دایس ، Frostbite 3 و به وسیله ی استودیوی بازی سازی تازه کار Ghost Games در حال ساخت می باشد . آن طور که اعلام شده است این بازی در واقع بیشتر ترکیبی است از دو نسخه ی Hot pursuit و Most wanted که محیطی بزرگتر و آزادتر از همیشه را برای بازی کنندگان فراهم خواهد آورد و به آنها اجازه می دهد که به انتخاب خود در نقش مسابقه دهندگان و یا افسران پلیس در " رقیبان " ایفای نقش کنند !


((ماشین پلیس را که در عکس می بینید ؟))



do.php




خبر خوش دیگر برای طرفداران سری بازی NFS بازگشت دوباره ی امکان شخصی سازی و تنظیمات خودرو است که به همراه سیستم Autolog بار دیگر به کیفیت بازی خواهد افزود . همچنین سازندگان از بخش جدیدی به نام Alldrive خبر می دهند که قرار است بخش تک نفره و چندنفره ی بازی را با هم ادغام کند و گیمرها می توانند با ورود به بازی های دوستانشان در نتایج یکدیگر تاثیر بگذارند !
"رقیبان " در حال حاضر برای کنسول های نسل فعلی و رایانه های شخصی در دست ساخت است و زمان انتشار آن 19 نوامبر سال جاری (28 آبان ) اعلام شده البته این بازی برای Xbox one و PS4 نیز در حال آماده سازی است ولی فعلاً تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است .

حدود بیست سال است که سری بازی NFS با وجود فراز و نشیب های بسیار ، با سازندگان و توسعه دهندگان گوناگون و با قسمتهای مختلفی از جمله تحت تعقیب ، The Run ، شیفت ،کاربن و... همچنان به مسیر خود ادامه می دهد و هنوز هم در صدر جدول بهترین بازیهای اتومبیلرانی قرار دارد گرچه این روزها رقیبانی قدرتمند قصد شکست این بازی را دارند اما پیچ های سخت به رانندگان حرفه ای و با تجربه نیاز دارد ؛ NFS بازهم می تواند نشان دهد که دست فرمان چه کسی بهتر است ...




((فِراری هم به NFS برگشت ! ))


do.php

------------------------------------------------------------------------

لینک های مرتبط :


-> پرونده ی کنسول های نسل بعد (PS4)

-> پرونده ی بازی Remember Me

-> پرونده ی بازی NFS Most wanted


-> مشاهده ی تمامی ویدئوهای ما در آپارات !




-> همواره پذیرای نظرات ، انتقادات و پیشنهادهای شما هستیم <-
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا