پرونده‌ی بازی پرونده ی بازی و اخبار داغ !؟!

Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
به نام خدا

4bccb5d1964865d3eb2dee1e5693c824.png


سلام و درود ! امروز روز خاصی برای پرشین بکس است و پرونده ی بازی این هفته سعی کرده اخبار متنوع و جالبی را از جهان بازی در اختیارتان بگذارد ؛ از یک مصاحبه مربوط به پرطرفدارترین بازی اول شخص دنیا تا نبرد کنسول های نسل بعد و یک بازی پر رمزو راز و کارآگاهی همه و همه در این شماره ی پرونده ی بازی ؛ با ما همراه باشید ...

1/ پرونده ی بازی این هفته ؛ برای دانلود کلیک کنید !





2/ تریلر این هفته ی ما : این هفته ویدیوی دیگری از بازی Splinter Cell Black list را برایتان قرار داده ایم (با کیفیت HD)



3/ پرونده آنلاین ؛ مطالعه کنید !

لیست سیاه

نوشته ای از: امیررضا جواهردشتی


پیش از این هم کمی به قسمت جدید بازی Splinter Cell پرداخته بودیم ؛ اما چون تا انتشار این بازی چیز زیادی باقی نمانده است دوباره به سراغ این بازی رفته ایم . همان طور که می دانید امریکا در کشورهای مختلفی حضور نظامی دارد ؛ مشکلاتی که برای این کشورها ایجاد شده طاقت خیلی ها را تمام می کند و گروهی تروریستی به نام Engineers ( مهندسان ) کار خود را با یک شمارش معکوس مرگبار برای حملات فزاینده و غیر قابل توقف و نابودی امریکا آغاز می کند ! و دولت امریکا هم که مثل همیشه (!) امنیت ملیش در خطر قرارگرفته ؛ نیروی کار آزموده ی خود سَم فیشر را خبر می کند . او که از پسِ ماموریت های مختلف و بسیار دشواری در پاناما ، خلیج فارس ، بولیوی کلمبیا و ... بر آمده است ؛ حال با اختیاراتی که به او داده شده برای نجات کشورش از هر راهی که شده اِقدام خواهد کرد .


آنچه از پیش نمایشهای بازی پیداست علاوه بر روسیه و چین که کاملاً به عنوان دشمن در بازیهای غربی شناخته شده هستند و البته کشورهای عربی ، این بار ایران ، کشورمان ، هم قرار است جزو کشورهای پُشت حملات تروریستی قرار بگیرد !؟! واقعاً نمی دانم چه باید گفت ! شاید بهتر است به کلام دکتر علی شریعتی رجوع کنیم که در جایی می گوید : (( ... نژاد برتر ، ملت برتر و حتی آدم برتر ، برای اینکه قوم و ملت یا آدمی را به زیر مهمیز قدرت و تسلط خویش بکشد ، تحقیرش می کند ، به قدری مذهبش را ، ایمانش را ، فکرش را ، شخصیت هایش را ، گذشته اش را همه چیزش را تحقیر می کند ؛ که او برای اینکه از مسیر این تهمت و تحقیرهای آنها ، از جایی که همیشه به وسیله ی آنها تحقیر می شود ، فرار کند و به خود آنها پناه می برد و خودش را به شکل آنها در می آورد که دیگر در مسیر تهمت هایشان نباشد! )) ایشان روش مقابله با این وضعیت را افزایش ایمان به خویشتن و در واقع خودآگاهی می دانند ؛ یعنی بدانی کیستی و به چه فرهنگ ، ملت ، تاریخ ونژادی تعلق داری ، تا جایی که به هیچ قیمتی حاضر نشوی آن را از دست بدهی و به هیچ قیمتی آن را نفروشی .


aebdb5c3e1ab579ad2b35df35f40879d.jpg


در هر حال بازی هم یک رسانه است که می توان برای مصارف و اهداف مختلفی از آن استفاده کرد ؛ همانطور که شبکه های اجتماعی ، خبرگزاری ها و یا فیلم ها برای مقاصد سیاسی به کار گرفته می شوند برخی بازیهای رایانه ای هم برای القای همین مطالب مورد استفاده قرار می گیرند ؛ بازی اخیر تام کلنسی نیز همین طور است . Splinter Cell: Black list انتهای مرداد ماه امسال برای رایانه های شخصی ، Xbox360 ، پلی استیشن 3 و WiiU به بازار خواهد آمد .



روح کارآگاه :


رونان اوکانر ( Ronan O'Connor) یک کاراگاه با تجربه ی پلیس است ؛ البته او کارهای خلافی هم در سابقه اش دارد که باعث شده دشمنانی هم پیدا کند! در هرحال او در مبارزات تن به تن کاملاً حرفه ای است و هرگز از کسی شکست نخورده ؛ تا الان! اوکانر با فرد ناشناسی درگیر می شود و نتیجه ی این درگیری سقوط او از ساختمانی چند طبقه و مرگ اوست (که با شلیک چند گلوله از سلاح خودش تکمیل می شود ) و حالا این کارآگاه که دیگر به دنیای ارواح قدم گذاشته باید پرونده ی قتل خود را حل کند؛ واقعاً چالش بزرگی است !



بازی Murdered: Soul Suspect ایده های واقعاً جالبی را دنبال می کند که کمتر به آن پرداخته شده است ؛ با توجه به این که شما در بازی عملاً مُرده اید روحتان می تواند آزادانه در محیط حرکت کند و به راحتی خواهید توانست تا از درب های قفل و دیوارها بگذرید . اما از آنجا که امکان لمس اشیا برای بررسی آنها برایتان مقدور نیست ؛ امکان تسخیر موقت جسم سایر اشخاص را خواهید داشت !گرچه این ایده دیگر کمی تکراری به نظر می رسد اما در این حالت ها تنها توان انجام کارهای محدودی را دارید یعنی در اکثر موارد تنها می توانید زاویه ی دید آن شخص را داشته باشید و ببینید که او چه کار میکند و چه اطلاعاتی را در اختیار دارد ؛ در واقع اوکانر توانایی کنترل کامل بر فرد دیگری را ندارد .علاوه بر این می توانید به مکالمه ی افراد هم گوش دهید اطلاعاتی که در این مکالمه ها رد و بدل می شود به علاوه ی ارجاعات داستانی و بازگشت به عقب ها (Flash Back) با روایت آنچه در گذشته برای اوکانر رُخ داده است ؛ کمک زیادی به شما خواهد کرد .


وقایع بازی که در شهر Salem رُخ می دهند ؛ علاوه بر زمان حال و دنیای آشنای زندگان ( ! ) در دنیای ارواح هم جریان خواهد داشت و اوکانر باید برای تحقیقات خود و کسب اطلاعات بیشتری در مورد قاتلش با ارواح شهر ارتباط برقرار کند !
به این ترتیب باید محیط های مختلف را جست و جو کنید و چالش های گوناگون را پشت سر بگذارید تا وضعیت اوکانر در زندگی پس از مرگش رقم زده شود . با توجه به این موارد نباید انتظار یک بازی اکشن بزن و بکش را از آن داشته باشیم !

زمان عرضه ی این بازی راز آلود که توسط استودیوی Airtight در دست ساخت است همچنان به طور دقیق ، مشخص نشده است اما مسئولان Square Enix (ناشر بازی) عرضه ی آن را در ماه های بعد از مارس 2014 تایید کرده اند . گرچه تاریخ مشخصی اعلام نشده ولی Murdered : Souls Suspect سال 2014 برای رایانه های شخصی ، Xbox 360 و PS3 عرضه خواهدشد. باید دید پرونده ی این قتل به چه نتیجه ای خواهد رسید.


2bf60a0c09c16deea1166cc9d21b1345.jpg


قوانین بازی :
مارک روبین مدیر تولید شرکت Infinity Ward در مصاحبه ای با مجله ی رسمی پلی استیشن (Playstation Magazine) درباره ی سری بازی Call Of Duty و پیشرفت های آن گفت که استودیوی ما کمی محافظه کارانه تر عمل خواهد کرد !

آقای روبین در مورد قابلیتهای تکنولوژی نسل بعد و چیزهایی که در ورای گرافیک تغییر می کنند ؛ توضیح داد که : (( مشخصاً بخشی از آن ها چیزهایی هستند که فقط باید منتظر ماند و دید چه نتیجه ای خواهند داشت ؛ اگر صادقانه بگویم ، اولین بازیهایی که برای نسل بعد عرضه خواهند شد چندان قوی و استادانه نخواهند بود . از همان ابتدا شما می فهمید که دقیقاً مشخص نیست این بازی ها در نهایت به کجا خواهند رسید !؟! ))(( ... در حالی که استودیوی ما به دنبال برخی ایده ها و تکنولوژی های جدید می گردد اما شاید استفاده از برخی از آنها را برای اینکه به تکامل بیشتری برسند تا عناوین بعدیمان به تعویق بیندازیم ! در این سری بازی در کل فکر نمی کنم که تکنولوژی چندان مانع کار ما شده باشد . ))





او همچنین در مورد بازیهای سبک تیر اندازی (Shooter) اضافه کرد : (( شما نمی توانید قوانین را خیلی تغییر دهید پس باید به طریقی در همان حد و مرزهایی که برای خود و بازیتان ساخته اید باقی بمانید ! اما در بازی های دیگر می توان این کار را انجام داد. آنها می توانند این کار را انجام دهند و قابلیتهای جدید را امتحان کنند و این در مجموع به نظرم فوق العاده است چراکه من هم مثل دیگر گیمرها دوست دارم بازیهای مختلف را انجام دهم ؛ خب پس من میروم و آن بازی چند پایانه و دنیای بازی (OpenEnd-Open World) را بازی می کنم و عاشق آن هستم ! اما در مورد COD ، فکر میکنم که ما تقریباً می رویم تا با چیزی که تا اینجا تکمیلش کرده ایم باقی بمانیم ؛ یک تجربه ی سینمایی تمام و کمال که با آن همراه خواهیم بود. ))

در هر حال قسمت جدید بازی Call Of Duty قرار است تا پنجم نوامبر 2013 ( 14 آبان امسال ) با داستان و شخصیت های جدید و موتور بازی سازی نسل بعدش ساخته شود ؛ باید دید که این بازی در نسل بعد تا چه اندازه تغییر خواهد کرد ...


62005a3c4552dadff98fd86edb74aaea.png



/؟/در حاشیه :

در حالی که هنوز تا عرضه ی نسل بعد کنسول های دو شرکت سونی و ماکروسافت ، چندین ماه زمان باقی است نبرد بین این کنسول ها همچنان به شدت دنبال می شود ! اما عقاید جان کارمک (از بنیان گذاران شرکت تاثیر گذار id software ) هم در این بین جالب توجه است ؛ کارمک اظهار داشت که گرچه در ساختار حافظه و مشخصات تکنیکی مختلف کنسول های نسل بعد تفاوتهایی وجود دارد اما در نهایت ، این بسیار خارق العاده است که آنها انقدر به هم نزدیک هستند! او عقیده دارد این شباهت های سخت افزاری برای توسعه دهندگان ، بازی سازان ، گیمرها و البته شرکت AMD بسیار خوب خواهد بود. (چراکه AMD تراشه های گرافیکی هر دو کنسول را تامین خواهد کرد ! )

خبر دیگری از جنگ کنسول ها هم به وسیله ی یکی از اعضای گروه هکری anonymous پخش شده ! به نظر می رسد شرکت سونی قصد دارد تا PS4 را به همراه کنسول دستی ویتا در یک مجموعه و با قیمتی در حدود 500 دلار تا پیش از پایان سال 2013 میلادی عرضه کند ! هیچ جزئیات دیگری در مورد این خبر در دسترس نیست اما در صورت صِحت این خبر، چالش دیگری برای ماکروسافت در راه خواهد بود ؛ چراکه یک انتخاب 500 دلاری مقابل خریداران قرار میگیرد : Xone یا پلی استیشن4 به همراه ویتا ؟
هم اکنون PS VITA به صورت جداگانه قیمتی برابر 250 دلار دارد ؛ کنسول نسل بعد سونی PS4 نیز که 400 دلار قیمت خورده است ؛ پس با توجه به خبرهای قبلی در مورد امکان استفاده از ویتا در انجام بازی های PS4 و استفاده از آن به عنوان یک کنترل کننده برای آن (البته همانطور که گفتیم بازیهای باید متناسب با ویتا تنظیم شده باشند ) در کل می توان گفت که سونی پیشنهاد قابل توجهی به بازی کنندگان داده است که می تواند باز هم باعث صرفه جویی در هزینه هایشان شود . مسئولان سونی هنوز این خبر را تایید و یا تکذیب نکرده اند اما به نظر می آید گیمرها از این خبر بسیار راضی باشند ...
2fcd6904a4bbcf5faadb44e98980af17.png



--------------------------------------------------------
>لینک های مرتبط و غیر مرتبط ؟!؟

> مقایسه ی جامع کنسول های نسل بعد !

>تریلر جدید Watch Dogs

>اخبار بازی Rayman Legends

>تجارت مرگ !

>خطر مرگ برای گیمرها و بازی سازان !؟!(گیمرها نبینند !)

> نگاهی به بازی Ryse: son of Rome

>بررسی کامل کمپانی قهرمانان 2

 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا