پروژکتور ها ، مزایا و معایب

  • شروع کننده موضوع aceman
  • تاریخ شروع
aceman

aceman

کاربر تالار
کاربر تالار
با توجه به مصرف کنندگان متفاوت ویدئو پروژکتور و نیازهای مختلف به پروژکتور امکاناتی که هر دستگاه پروژکتور دارد متفاوت است. گاهی اوقات ممکن است یک پروژکتور نیاز کامل شما را برآورده نکند و یکی برای منزل و یکی هم برای دفتر کار خریداری کنید. مثلا در خانه که باشید میشود پروژکتور را به دستگاه DVD متصل کرد و فیلم و برنامه مورد نظر خود را تماشا کرد.

در محیط کار هم برای نمایش نمونه کار ، ارائه های مختلف ، سخنرانی و ... میتوان از پروژکتور استفاده کرد.

اما مثل همه گجت های الکترونیکی پروژکتورها هم مزایا و معایب خودشان را دارند. در اینجا نمیخوام از مدل خاصی نام ببرم و به طور کلی استفاده از پروژکتور برای نمایش تصویر رو به بررسی میذارم.


مزایای نمایش با ویدئو پروژکتور :

تصویر بزرگ : پروژکتورهای دیجیتالی میتوانند برای نمایش تصاویر خیلی بزرگ به کار گرفته شوند. هرچند که خیلی از مدل ها خروجی تصویری تا 300 اینچ را نمایش میدهند اما اگر تصویر شارپ و یکدست میخواهید به یک صفحه نمایش 120 اینچی بسنده کنید.

تصویر بسیار درخشان کوچک : اگر اندازه تصویر را تا 60 اینچ پایین بیاورید با کیفیت تصویر و درخشندگی خیره کننده ای مواجه میشوید. که با مقایسهء پروژکتور با تلوزیون های LCD در همان سایز متوجه صرفه جویی زیاد قیمت خواهید شد.

اشغال فضای کم
: ویدئو پروژکتوری که بر روی سقف نصب میشود جلوی دست و پای شما را نمیگیرد و فضای خانه شما را اشغال نمیکند. زمانی که از آن استفاده نمیکنید تقریبا متوجه حضور آن نخواهید شد.

نصب آسان
: اگر نخواهید پروژکتور را بر روی سقف نصب کنید راه اندازی آن تنها چند دقیقه وقت شما را خواهد گرفت.


معایب ویدئو پروژکتور

محیط با نور زیاد درخشندگی تصویر را پایین می آورد : وقتی در یک محیط تاریک و نیمه تاریک با پروژکتور کار میکنید تصویر فوق العاده عالی خواهید داشت اما اگر ارائه نمایش در یک محیط روشن باشد مثلا کلاس درس و همایش که حضار نیاز به نُت برداری دارند روشنایی تصویر تا حد زیادی افت میکند. در این موارد یا باید نور محیط را اجبارا کم کنید یا پروژکتور با توانایی نوری بالاتر ( لومن بالا ) خریداری کنید.

عمر محدود لامپ : همه دستگاه های نمایش تصویر در گذر زمان دچار خرابی میشوند اما عمر لامپ پروژکتور ها به علت دمای بالای حین کار محدود است. از این رو خود کارخانه سازنده مثلا عنوان میکند این لامپ این پروژکتور بیش از 3000 ساعت عمر نمیکند !
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا