پزشکی وسلامت|انواع رنگ های خطرناک برای مخاط بینی

Niloofar

Niloofar

کاربر تالار
کاربر تالار
انواع رنگ های خطرناک برای مخاط بینی - پزشکی و سلامت


مخاط و ترشحات بینی به هر رنگی که باشند خبر از سلامت و یا بیماری سیستم بویایی م دهند هر رنگ مخاط بینی دربردارنده یک سری اطلاعات به شما دربردارنده سلامتی تان است.

انسان بوی بیش از 10 هزار رایحه را با بینی تشخیص می دهد.
اما بینی بیش از یک مرکز شناسایی رایحه عمل می کند و می تواند نشان دهد که چه اتفاقی در بدن در حال رخ دادن است.
رنگ و بافت مخاط بینی می تواند مشخص کند که انسان در آستانه سرماخوردگی قرار دارد و یا در موارد جدی تر مانند عفونت قارچی سینوس ها لازم است که به پزشک مراجعه کند.
در این خبر به شش رنگ مخاط بینی اشاره شده است که نکاتی را در مورد سلامتی انسان مشخص می کند.
***رنگ روشن مخاط بینی
رنگ شفاف و روشن مخاط بینی نشانه سلامتی است.
اسکات استرینگر استاد گوش و حلق و بینی در مرکز پزشکی دانشگاه می سی سی پی می گوید: انسان هر روز حدود چهار فنجان مخاط بینی تولید می کند که برای مرطوب نگاه داشتن بینی و به دام انداختن ذرات، ویروس ها، باکتری ها و آلاینده ها لازم است.
علاوه بر بینی، بافت های تولید کننده مخاط در گلو و دهان نیز وجود دارد و نوشیدن آب به جلوگیری از خشک شدن این بافت ها کمک می کند.
***سفیدی مخاط بینی
زمانی که مخاط بینی رنگ سفید پیدا می کند و لزج و چسبنده می شود، نشانه شروع سرماخوردگی، آلرژی و یا از دست دادن آب است.
همچنین زمانی که سلول های موی بینی متورم می شوند، سرعت مخاط بینی کند می شود، رطوبت خود را از دست می دهند و رنگ آن سفید می شود.
در این حال نوشیدن آب و افشانه اسپری بینی به سوراخ های بینی به مرطوب نگاه داشتن بینی و بیرون راندن ذرات مزاحم کمک می کند.
*** رنگ زرد یا سبز
بر خلاف باور عموم رنگ سبز مخاط بینی لزوما به معنی عفونت باکتریایی و همچنین رنگ زرد به معنی عفونت ویروسی نیست.
رنگ مخاط بینی بر اساس مقدار مخاط موجود در بینی و میزان التهاب تغییر می کند.
اما هر دو رنگ زرد و سبز نشان می دهند که انسان در معرض ابتلا به بیماری قرار دارد و سیستم ایمنی بدن در حال تلاش برای واکنش نشان دادن است.
این رنگ ناشی از مقدار زیادی گلبول سفید است که برای کمک به مبارزه با میکروب وارد صحنه شده اند.
زمانی که گلبول های سفید می میرند آنها یک آنزیم سبز رنگ بر جای می گذارند که با مخاط بینی مخلوط می شود.
***زرد پر رنگ
زمانی که مخاط بینی به رنگ زرد پر رنگ در آمی آیند و سفت می شود نشانه عفونت قارچی سینوس است؛ عفونت قارچی سینوس، یک نوع عفونت است که بر اثر به دام افتادن قارچ های در بینی بروز می کند.
***رنگ قرمز یا صورتی مخاط بینی
رنگ قرمز یا صورتی مخاط بینی ناشی از پاره شدن رگ های خونی است که به سطح داخل بینی بسیار نزدیک هستند. زمانی که به شدت فین می کنید و یا سطح خشک داخل بینی را می خارانید پارگی این رگ ها روی می دهد.
***سیاه
مخاط بینی سیاه به معنی استنشاق آلاینده ها و یا دود است اما با این حال می تواند نشانه عفونت مزمن سینوسی نیز باشد. قارچ ها به بافت مرده وصل می شوند و اگر در این شرایط مخاط بینی مسدود و جمع شوند در آن صورت محیط مناسبی برای قارچ ها ایجاد می شود. در هر صورت زمانی که رنگ مخاط بینی به رنگ سیاه در می آید باید به پزشک مراجعه کرد.

یاهو هلث،

p-89EKCgBk8MZdE.gif


منبع : وب سایت دکتر سلام
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا