پزشکی وسلامت|انواع کلم بروکلی کلسترول را کاهش میدهند

Niloofar

Niloofar

کاربر تالار
کاربر تالار
انواع کلم بروکلی کلسترول را کاهش میدهند - پزشکی و سلامت


از انواع کلم بروکلی در رژیم غذاییتان استفاده کنین تا به طور قابل توجهی سلامت قلب را بهبود دهد ، چون طبق گفته های یک تحقیق که در این زمینه انجام شده، کلم بروکلی می تواند سطح کلسترول بد در خون را حدود شش درصد کاهش دهد .

برخی انواع کلم بروکلی که به طور خاصی پرورش داده میشوند، حاوی دو تا سه برابر بیشتر از دیگر انواع ترکیب طبیعی گلوکورافانین(glucoraphanin) هستند.

شارلوت آرما (محقق) می گوید: شواهد به دست آمده از دو تحقیق مستقل نشان دادند که مصرف بالای گلوکورافانین در کلم بروکلی به طور قابل توجهی پلاسمای LDL-C (lipoprotein کم تراکم کلسترول) را کاهش می دهد.

مقدار بالای LDL کلسترول عامل خطرناکی برای بروز بیماری های قلبی است. آرما به همراه همکارانش در دانشگاه ریدینگ با انجام دو مطالعه مستقل، به 130 داوطلب ، هر هفته 400 گرم کلم بروکلی با مقدار گلوکورافانین بالا دادند تا به رژیم غذاییشان اضافه کنند.

بعد از 12 هفته، محققان دیدند که سطح LDL کلسترول در خون آنها به طور متوسط 6 درصد پایین آمده است.

این محققان می گویند: اگرچه این کاهش در این آزمایش کوچک به نظر می رسد، اما در سطح جامعه، کاهش یک درصدی LDL کلسترول ، یک تا دو درصد خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونر را کاهش می دهد.

تصور می شود که گلوکورافانین به بدن کمک می کند تا متابولیسم سلولی را تنظیم کند. کلم بروکلی های غنی از گلوکورافانین با استفاده از تکنیکهای سنتی پرورش پیدا می کنند.

این تحقیق در مجله the journal Molecular Nutrition & Food Researchمنتشر شده است.

این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام ترجمه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع (hiDoctor.ir) مجاز می باشد.

p-89EKCgBk8MZdE.gif


منبع : وب سایت دکتر سلام
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا