پشتیبان گیرى از هارد بصورت اتوماتیك و ساده

Jason Statham

Jason Statham

دل شکسته
کاربر تالار
کاربر فعال

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]آخرین بارى كه از اطلاعات و فایل هاى مهم روى كامپیوترتان كه برایتان حیاتى مى باشند نسخه پشتیبان تهیه كردید چه زمانى بوده است؟ بگذارید صادقانه بگویم، خود من هم به داشتن backup(نسخه پشتیبان) اعتقادى نداشتم ولى خوب وقتى براى اولین بار در اثر نوسان برق و سهل انگارى خودم كلى اطلاعات از دست رفت یاد گرفتم كه بك آپ گرفتن اساسا از نان شب هم واجب تر است. یكى از شیوه هاى منسوخ بك آپ گیرى رایت كردن فایل هاى ضرورى بر روى CD و DVD به صورت دستى است كه علاوه بر اینكه از شما زمان زیادى مى برد، باعث فرسودگى رایتر و صرف هزینه هاى اضافى CD و DVD نیز خواهد شد. اما مواد لازم براى برنامه: ۱- یك عدد كامپیوتر تحت ویندوز ۲- یك هارد دیسك اكسترنال یا مجزا ویژه بك آپ گیرى. توضیح واضحات اینكه براى داشتن یك هارد دیسك اكسترنال یا یك هارد ویژه بك آپ گیرى راه هاى مختلفى وجود دارد، اول اینكه اگر كامپیوترى قدیمى داشته اید و حالا یك سیستم جدید تهیه كرده اید یا یك هارد جدید با حجم بیشتر جایگزین هارد قدیمى كرده اید هارد قدیمى را به چند هزار تومان در بازار آب نكنید زیرا كه ابزار مناسبى است براى بك آپ گیرى و نجات شما در مواقع حیاتى. اگر هم در جیبتان ریال اضافى هست كه مى توانید یك هارد اكسترنال با كلاس یا ابزارهاى مشابه آن را تهیه كنید! ۳- یك سرور FTP. مورد سوم به شدت اختیارى است و براى كسانى مى باشد كه اطلاعات روى هاردشان در حد اطلاعات روى هارد كامپیوتر بیل گیتس داراى اهمیت است و مى خواهند حسابى محكم كارى كنند و البته از اتصالات اینترنتى با سرعت بسیار بالا بهره مندند. با كمك اتصال اینترنتى مى توانید فایل هاى خود را به یك سرور كه خاص پشتیان گیرى است(رایگانش هم وجود دارد)، منتقل سازید. ما در این مقاله قصد نداریم به این روش بپردازیم، فقط گفتیم كه بدانید چینین چیزى هم امكان پذیر است
اما برویم سراغ تهیه نسخه پشتیبان به صورت اتوماتیك:
[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]۱- نصب و تنظیم سخت افزار و نرم افزار لازم.
هاردهاى اكسترنال كه خدا پدر و مادر پورت USB و سایر روش هاى موجود را بیامرزد، اتصالشان كارى ندارد. مى ماند دسته دیگر هاردها كه مى توانید از یكى كه كمى در این زمینه وارد است كمك بگیرید.در زمینه نرم افزار هم لازم است SyncBack Freeware را دانلود و نصب كنید (به اواسط صفحه یى كه لینك داده شده رجوع كنید). نسخه مذكور نسخه رایگان SyncBackSE است كه امكاناتش براى ما كافى مى باشد. در این راهنما من از یك هارد دیسك اكسترنال استفاده كرده ام كه وقتى به كامپیوترم وصلش نمودم كامپیوتر به آن كاركتر H را اختصاص داد و خودم شخصا Backup نامگذاریش كردم، بعد از اتصال هارد دیسك پشتیبان از طریق ویندوز اكسپلورر به سراغش مى رویم و درون آن سه عدد فولدر ایجاد مى كنیم. شبانه یا Nightly، هفتگى یا Weekly و ماهانه یا Monthly و از این به بعد نسخه هاى پشتیبان مان را در این فولدرها ذخیره خواهیم كرد.
[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2- ساخت پروفایل بك آپ.
SyncBack را كه براى اولین بار اجرا نمائید از شما سئوال خواهد كرد آیا مى خواهید یك پروفایل جدید بسازید؟ و شما پاسخ مثبت مى دهید بعد برنامه براى ساخت پروفایل دو گزینه به شما مى دهد و شما گزینه اول را انتخاب مى كنید. بعد از انتخاب گزینه اول یك پروفایل با عنوان Nightly Local Backup ایجاد مى نمائید. در بخش تنظیمات پروفایل قسمت منبع یا Source آدرس دایركتورى و یا درایوى كه مى خواهید از اطلاعاتش بك آپ گرفته شود را معین مى كنید و در قسمت Destination یا مبدأ محل ذخیره فایل هاى بك آپ ویژه این پروفایل كه فولدر Nightly روى هارد دیسك پشتیبان است را آدرس دهى مى نمائید.
[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]۳- زیر دایركتورى هاى مورد نظرتان را جهت پشتیبان گیرى معین كنید
در بالا یك گزینه سوم هم باقى ماند با عنوان Sub-dirs كه توضیحش را در این بخش مى دهم. من قصد بك آپ گیرى از اطلاعات فولدرى با عنوان Reza در درایو C خود را دارم، در این فولدر فایل ها و فولدر هاى بسیارى وجود دارد برخى از این زیر فولدر ها حاوى فایل هاى موسیقى و ویدئو هستند كه حجم كلى شان بسیار بالاست و زیاد هم دچار تغییر نمى شوند و از طرفى این فایل هاى مالتى مدیا را روى DVD نیز دارم و اصلا تمایلى ندارم در حین تهیه نسخه پشتیبان فضاى محدود هارد پشتیبانم چند ده گیگابایتش صرف ذخیره این فایل ها شود بنابراین در SyncBack در قسمت Sub-dirs گزینه Let me choose which sub-directories to include را انتخاب مى كنم و این گزینه این شانس را به من مى دهد تا زیر فولدرهاى حاوى فایل هاى مذكور را از پروسه بك آپ گیرى كنار بگذارم. بعد از انتخاب این گزینه سراغ تب یا برگه Sub-directories و در آنجا زیر فولدرهاى مورد نظرمان را معین مى كنیم، در این برگه اگر تعداد زیرفولدرهاى فولدر منبع شما زیاد باشند ممكن است اندكى طول بكشد تا منوى شاخه اى از زیرفولدرها به شما نمایش داده شود پس صبور باشید.
[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]4- زمان بندى كردن عملیات
روى تب Misc كلیك نمائید و كلید Schedule را بزنید. خوب در اینجا قصد داریم به برنامه تفهیم كنیم هر شب ساعت ۲ بامداد وقتى خواب هستیم و سیستم روشن است به صورت اتوماتیك از منابعى كه معین كردیم پشتیبان بگیرد بعد از كلیك كردن بر روى كلید Schedule پنجره اى براى زمان بندى كردن پروفایل Nightly باز مى شود در تب Schedule زمان شروع پشتیبان گیرى توسط این پروفایل را معین كنید در قسمت Task با كلیك بر روى Set Password نام كاربرى و پسورد ویندوزتان را وارد نمائید و در قسمت Setting هم مى توانید یك سرى تنظیمات جانبى انجام دهید كه لذت كشف شان بر حسب نیازهاى شما با خودتان است.اگر یادتان باشد دو فولدر دیگر هم براى پشتیبان گیرى به صورت هفتگى و ماهانه بر روى هارد پشتیبان ساختیم حالا مى توانید مطابق آنچه در بالا گفته شد دو پروفایل دیگر با زمان بندى هفتگى و ماهانه براى تهیه نسخه پشتیبان از فایل هایى كه نیاز به پشتیبان گیرى روزانه ندارند بسازید و آنها را به این فولدرهاى مبدا مورد نظر مثل Weekly و Monthly آدرس دهى كنید. بعد از تنظیم همه پروفایل هاى مورد نیاز مى توانید پروفایل ها و عملكردشان را یكى یكى با استفاده از كلید Run تست كنید و نتیجه را مشاهده كنید یا اینكه بگذارید هر پروفایلى به صورت اتوماتیك و سر موعدش اجرا شود و جواب پس بدهد. یك نكته دیگر اینكه ممكن است یك كاربر خانگى نیازش فقط به یكبار پشتیبان گیرى هفتگى از بخشى از هاردش باشد و ممكن است یك شركت بخواهد از اطلاعات مالى اش روزانه پشتیبان تهیه كند، پس انتخاب اینكه نقشه پشتیبان گیرى شما به چه صورت باید باشد به عهده خودتان است و هیچكس بهتر از شما نمى تواند آن را طراحى كند و آنچه در بالا گفته شد صرفاً یك مثال جهت درك شما از برنامه و تهیه یك نقشه پشتیبان گیرى بود. خوب به همین راحتى شما از اطلاعات مهم تان نسخه پشتیبان تهیه كردید و حالا دیگر نیازى نیست اگر در اثر اتفاقى ناخوشایند اطلاعاتتان از دست رفت ناراحت باشید!
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]منبع : updateblog.net[/FONT]

گردآوری : پایگاه اینترنتی تکناز



 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا