پیشگیری از ضعیف شدن چشم با مواد غذایی

NIKE

NIKE

پکر!؟
مدیر بازنشسته
پیشگیری از ضعیف شدن چشم با مواد غذایی این*ها را بخورید تا محتاج عینک نشوید


می*توان با مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین*ها و مواد مغذی به سلامت چشم*ها کمک کرد و جلوی ضعیف شدن آن*ها، دژنراسیون ماکولای چشم، خشکی چشم، آب مروارید و غیره را گرفت.
چشم‎های من هم مثل خیلی از شما ضعیف است. مصائب چشم ضعیف داشتن و عینک زدن را فقط کسانی درک می*کنند که خودشان عینکی هستند. یک زمانی فکر می*کردم چقدر بد است آدم دنیا را تار ببیند و از آن بدتر اینکه به کمک دو تا شیشه ببیند. اما حالا هوای شهرمان آن قدر آلوده است که دنیای اطرافمان چه با عینک و چه بی عینک همیشه تیره و تار است. برای همین مدتی است عطای شفاف دیدن را به لقایش بخشیده*ام و به جز کار با رایانه یا تماشای تلویزیون سراغ عینک نمی*روم و سعی می*کنیم با خوردن مواد غذایی مناسب از ضعیف*تر شدن آن جلوگیری کنم. البته مشکلات چشمی و دیگر بیماری*های مربوط به بینایی دلایل زیادی دارند از جمله عوامل ژنتیکی و غیره. اما باز هم می*توان با مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین*ها و مواد مغذی به سلامت چشم*ها کمک کرد و جلوی ضعیف شدن آن*ها، دژنراسیون ماکولای چشم، خشکی چشم، آب مروارید و غیره را گرفت. با ما همراه باشید تا مواد مغذی مورد نیاز چشم*ها را بازگو کنیم. و از مصرف روغن*های گیاهی غافل نشوید
بتاکاروتن و دوستان
حتماً شما هم از بچگی شنیده*اید که هویج برای تقویت قوه*ی بینایی مفید است. بله کاملا درست است. هویج سرشار از بتاکاروتن است که برای سلامتی چشم*ها لازم و ضروری است. بتاکاروتن جزو آنتی*اکسیدان*های کاروتنوئید است که در میوه*ها و سبزیجات به وفور وجود دارد. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامینA تبدیل می*کند. این ترکیبات مغذی علاوه بر تقویت قوه*ی بینایی و پیشگیری از شب کوری، خطر پیشرفت دژنراسیون ماکولای چشم مربوط به پیری و همچنین آب مروارید را کاهش می*دهند. باید بدانید که وجود میزان زیاد این ترکیبات آنتی*اکسیدانی در خون خطر ابتلا به بیماری*های مزمن را نیز کاهش می*دهند. منابع غذایی بتاکاروتن: هویج، سیب*زمینی شیرین، کدوتنبل، فلفل دلمه*ای نارنجی، پرتقال، روغن جگر ماهی، جگر، زرده*ی تخم*مرغ، اسفناج و تمام سبزیجات رنگی.

ویتامین C را دریابید
ویتامین C جلوی آسیب*های رادیکال*های آزاد را می*گیرد و از سلول*ها محافظت می*کند. برای همین هم می*تواند از بروز مشکلات چشمی پیشگیری کند. این ویتامین به میزان زیاد در خود عدسی چشم وجود دارد و از فشار داخلی چشم افرادی که از بیماری کوری تدریجی رنج می*برند می*کاهد.
منابع غذایی ویتامین C: مرکبات، هندوانه، خربزه، میوه*های ریز، توت*ها، گوجه*فرنگی، فلفل دلمه*ای، کیوی و سیب*زمینی جزو منابع غذایی ویتامین C محسوب می*شوند.
ویتامین E برای مقابله با آب مروارید
این ویتامین از چشم*ها در برابر بیماری*هایی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری محافظت می*کند. این بیماری یک بیماری چشمی است که در آن ماکولا، بخش کوچکی از شبکیه*ی چشم آسیب می*بیند که متأسفانه با مرور زمان و پیری می*تواند منجر به کوری شود.
منابع غذایی ویتامین E: بادام،روغن*های گیاهی،دانه*ها و مغزهای روغنی،سبزیجات برگ*دار، جوانه*ی گندم و غیره جزو منابع خوب ویتامین E هستند.
زینک
زینک(روی) برای تقویت بدن به خصوص برای سلامت چشم*ها بسیار مفید و موثر است. این ماده*ی معدنی از چشم*ها در برابر اثرات منفی اشعه*های ماورای بنفش خورشید و پیری محافظت می*کنند. زینک در تمام سلول*های بدن وجود دارد به خصوص در غدد فوق کلیوی، پوست، برخی از قسمت*های مغز، پانکراس و غشاهای چشم. باید بدانید که نتایج پژوهش*های اخیر نشان می*دهد مصرف زیاد زینک یا مکمل آن به طور چشمگیری از بروز بیماری دژنراسیون ماکولای چشم پیشگیری می*کند. محققان به خانم*ها توصیه می*کنند که روزانه 8 میلی*گرم زینک دریافت کنند.
منابع غذایی زینک: گوشت قرمز، گوشت پرندگان، غلات، ماست، شیر و آجیل*ها جزو منابع غذایی زینک محسوب می*شوند.

امگا 3 ها: چشم*ها در سایه سلامتی
اسیدهای چرب امگا 3 سه نوع هستند: اسید آلفا لینولئیک (ALA) ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) روغن ماهی حاوی EPA و DHD هستند در حالی اسید آلفا لینولئیک یا همان ALA در آجیل*ها، دانه*ی کتان و برخی از روغن*های گیاهی مانند روغن آفتاب*گردان وجود دارد. مصرف ماهی زیاد باعث می*شود خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای چشم مربوط به پیری از سرتان رفع شود.
اگر از مشکل خشکی چشم رنج می*برید روغن ماهی و روغن دانه*ی کتان را دریابید. توصیه اکید داریم که هر هفته حداقل دو مرتبه ماهی*های چرب میل کنید و از مصرف روغن*های گیاهی غافل نشوید. باید بدانید که روغن ماهی خطر و شدت بیماری*های قلبی عروقی، میزان کلسترول خون، آرتریت و خطر زوال عقل را نیز کاهش می*دهد.
منابع غذایی اسیدهای چرب امگا 3: ماهی*های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی تن، ساردین، مارک و تخم*مرغ و ماست*های غنی*شده با امگا 3 نیز جزو منابع خوب این اسیدهای چرب هستند.
لوتئین و زآگزانتین: دوست همیشگی چشم*ها
لوتئین و زآگزانتین جزو کاروتنوئیدها محسوب می*شوند.این دو کاروتنوئید به عنوان رنگدانه*های موجود در شبکیه*ی چشم شناخته شده*اند.نتایج بررسی محققان آمریکایی نشان می*دهد که این دو رنگدانه خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای چشم را کاهش داده و آسیب اشعه*های ماورای بنفش خورشید را کاهش می*دهند. باید بدانید که لوتئین نیز مانند ویتامین A دید شبانه را تقویت می*کند.
منابع غذایی لوتئین و زآگزانتین: فلفل دلمه*ای زرد، انبه، مورد صحرایی، اسفناج، نخودفرنگی، کاسنی فرنگی، کاهو، ذرت، بروکلی، سبزیجات برگ سبز، تخم*مرغ، مرکبات.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا