پیش بینی سئو در سال 2016.

R

raadcom

کاربر تالار
کاربر تالار
بعنوان صنعتی که بارها و بارها پیش بینی شده است اصلا تعجبی ندارد که سئو دائما درحال تغییر است. بسیاری از بهترین روشهای سئو در چند سال اخیر، امروزه برای وب سایت ها خودکشی بازاریابی محسوب میشوند. در دهه ی گذشته شاهد بودیم که سئو میلیون های بار اعلام کرد به پایان راه خود رسیده است. در طی این سال ها ابزارهای بسیاری آمدند و رفتند. اکنون به جرات می توانیم بگوییم سئو بعنوان یک صنعت هرجایی حضور ندارد اما بنا بر سوابق تاریخی هجومی وحشیانه را در پیش رو داریم.

اما در سال 2016 باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشیم؟ در این مقاله به معدودی از پیش بینی هایی که در سال آینده با آن روبرو خواهیم بود اشاره می کنیم. به این پیش بینی ها خوب دقت کنید و برای طوفانی که در راه است آماده باشید.

گوشی های موبایل و ادامه سلطه ی آنها.

گوشی های موبایل از زمانیکه کمپانی اپل نخستین بار آیفون 1 را به بازار عرضه کرد قدرت را در دست گرفتند. زمانی یکی از رایج ترین شیوه های اتصال به اینترنت استفاده از کامپیوترها بود اما گوشی ها موبایل همین اواخر بطور رسمی از آنها پیشی گرفته اند.

کارشناسان معتقدند این روند همچنان ادامه خواهد داشت بنابراین باید حتما مطمئن شوید وب سایت یا بلاگ شما برای نمایشگرهایی با سایز کوچک بهینه سازی شده باشد. گوگل با توسعه ی تست mobile friendlyخود اهمیت این فاکتور را به ما متذکر شده است.

جستجوی صوتی و داده های ساختاریافته.

همگام با افزایش اهمیت جستجو از طریق موبایل اهمیت جستجوی صوتی نیز رشد چشمگیری داشته است. کاربران درحال حرکت برای جستجو در گوگل به تایپ کردن علاقه ای ندارند و جستجوی صوتی را ترجیح میدهند.

این امکان(جستجوی صوتی) تغیراتی ظریف اما بنیادی را در شیوه ی جستجو ایجاد کرده است. از آنجاییکه گوگل و سایر موتورهای جستجو سعی دارند تا با درک محتوای دریافتی مستقیما به پرسش ها پاسخ دهند اهمیت داده های ساختار یافته و جزییات غنی(rich snippets) روندی افزایشی دارند. امروزه تقریبا 19 درصد جستارها با پاسخ های مستقیم یا جزییات غنی جواب داده میشوند.

داده های ساختار یافته برای صنعت سئو بطور کلی، مفاهیم و دلالت های جدی در پی دارد اما در کوتاه مدت به این معنی است که بهتر است داده های ساختار یافته را در سایت خود بگنجانید. شاید ایده ی گوگل مبنی بر استفاده از اطلاعات خود بدون اشاره واستناد به بازدید کنندگان را نپسندید اما از پس زدن کامل این روند خیلی بهتر است.

اهمیت بیش از پیش سئوی محلی.

لوکال سئو یا سئوی محلی همواره مهم بوده است اما اهمیت آن در سال 2016 به بیشترین میزان ممکن خواهد رسید. با توجه به رشد رقابت میان وب سایت ها یکی از بهترین روشهای ممکن برای یافتن مخاطب همین سئوی محلی می باشد. جستجوی محلی با جستجو از طریق موبایل و جستجوی صوتی برابری میکند و بروزسانی Pigeon اخیر گوگل نمایانگر توجه آنها به این موضوع می باشد. بنابراین با تمام قوا برای سئو ی محلی آماده باشید.

ادغام سئو با سایر اشکال بازاریابی دیجیتال.

آندسته از افرادی که به سئو اهمیت میدهند کاملا دریافته اند که درحال حاضر شیوه ی توصیف سئو تغییر کرده است. امروزه سئو و بازاریابی محتوا معنای مشابه دارند. این تشابه معنایی تاکید گوگل بر محتوای با کیفیت را توجیه میکند.

درعین حال دریک کمپین خوب سئو باید المان های رسانه اجتماعی مشارکت داشته باشند تا به این ترتیب به ساخت لینک های ارگانیک کمک شده و مستقیما از لایک های گوگل پلاس بهره برد.

بعبارت دیگر سئو به تنهایی مفهومی ندارد. در آینده شاهد کمپین هایی خواهیم بود که سرویس های بازاریابی دیجیتالی را ارائه میدهند که همه ی این المان ها را شامل میشوند.

.Bing

بینگ یک نیروی جنبشی را بعنوان یک رقیب جدی برای گوگل ایجاد کرده است و تعداد اقدامات کلیدی از سوی مایکروسافت به معنای ادامه ی این هماورد است.

برای شروع بینگ با Cortana یکپارجه شد که امروزه با ویندوز PC و موبایل همراه شده است. ایکس باکس نیز از طریق Cortana و بینگ از جستجوس صوتی بهره می برد. موفقیت های اخیر در بخش سخت افزار به مایکروسافت کمک کرده تا جایگاه خود را بیش از پیش تثبیت کند. با توجه به اقدامات ناخوشایند گوگل، بینگ می تواند جایگزین ارزشمندی برای کاربران تیزبین باشد.

چشم اندزی از آینده سئو به شما نشان داده شد. خودتان را برای رویارویی با آن آماده کنید!

منبع: طراحی وب سایت
طراحی فروشگاه اینترنتی
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا