ویژه پیش نمایش عنوان Call Of Duty Black Ops 3

  • شروع کننده موضوع M_A_Qolami
  • تاریخ شروع

به نظر شما Black Ops 3 میتواند انتظارات هواداران فرانچایز ندای وظیفه را برآورده کند ؟!

  • بله

  • خیر

  • اصلا من هیچ اهمیتی را برای این فرانچایز قائل نیستم


نتایج فقط بعد از شرکت در نظرسنجی قابل رویت است.
M_A_Qolami

M_A_Qolami

-
مدیر ارشد تالار
به نام خداونده بخشنده و مهربان

cclgdbdwiae9rwl-620x400-jpg.8963


"نوشته ای از محمد دعوایی"

مقدمه

ندای وظیفه همواره یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین فرانچایز های بازی های کامپیوتری بوده است .
اگر اولین نسخه ندای وظیفه را به خاطر داشته باشید پس می دانید که ندای وظیفه یک عنوان ریشه دار و قدیمی است ؛ عنوانی که چه عملکرد خوب و چه عملکرد بدی را به نمایش می گذاشته ، باز هم طرفداران زیادی را داشته است ، عنوانی که از نبرد های جنگ جهانی آغاز شد و حالا به جنگ های مدرن و آینده رسیده است .
شاید بتوان اوج فرانچایز ندای وظیفه را سری Modern Warfare دانست ؛ سری که 8 سال پیش اولین نسخه ی آن با نام Call Of Duty 4 :Modern Warfare منتشر شد .این سری که منجر به خلق چهره های دوست داشتنی چون : Soap ، Yuri ، Capitan Price و ... شد هنوز طرفداران زیادی را دارد و خیلی از طرفدارانش بی تابانه منتظر انتشار نسخه بعدی این سری هستند .
از Black Ops که بگذریم دیگر بعد از MW3 خبری از آن ندای وظیفه جذاب و دوستداشتنی نبود . اشتباهات فاحشی که Activision در سری Ghosts مرتکب شد از جذابیت این سری بسیار کاست و نتوانست طرفدارانش را راضی کند .از طرفی خیلی از افراد ، سری Ghosts را در مقایسه با سری MW قرار دادند و همین عاملی بود تا سری Ghosts نتواند نظرات و نمرات خوب و کافی را کسب کند . نا موفق بودن سری ارواح عاملی بود تا Activision تصمیم بگیرد تغییری در فرانچایز خود به وجود اورد . این تغییرات شامل مدرنیزه کردن سلاح ها و امکانات مبارزه ای در بازی میشد که خواه یا نا خواه با تغییراتی در گیم پلی بازی همراه می شد ؛ تغییراتی که به وضوح در آخرین نسخه این فرانچایز یعنی Call Of Duty Advanced Warfare دیده میشد ؛ این تغییرات انتقادات زیادی را به دنبال داشت ، زیرا اگر بازیخوری عنوان های Titan Fall و Crysis را تجربه کرده باشد با بازی کردن این عنوان قطعا به نکات مشترکی میان آن ها خواهد رسید ، نکاتی که شامل پرش های بلند به وسیله جت نصب شده در پشت سربازان یا قابلیت غیب شدن آن ها میشود ، سلاح ها هم کم و بیش به سلاح های عنوان Titan Fall شباهت داشت . در واقع گیم پلی این عنوان را را می توان به مخلوطی از گیم پلی هر سه عنوان (Titan Fall , Crysis , Call Of Duty ) تشبیه کرد . اما یادمان نرود با همه این شباهت ها و البته داستانی نسبتا ضعیف در این عنوان ، طرفدارانی هم بودند که از این عنوان بسیار استقبال کردند .


سری Black Ops :
احتمالا پر طرفدارترین سری COD بعد از MW است که اولین نسخه آن در سال 2010 منتشر شد . Black Ops در نسخه اول بسیار جذاب ظاهر شد و تقریبا هر آنچیزی که یک ندای وظیفه واقعی نیاز داشت را دارا بود .سری که آن هم شخصیت های دوست داشتنی و جذابی را خلق کرد همانند : Reznov و یا Woods و Hudson .
Black Ops 2 کمی با تکنولوژی سلاح ها درگیر شد ، عاملی که بر خلاف Cod:AW برای این عنوان مثبت و مفید ظاهر شد .شاید این موضوع به این دلیل برای BO2 مثبت ظاهر شد که ماهیت گیم پلی تغییری نکرد و تکنولوژی سلاح ها و امکانات مبارزه ای دربازی به غلیظی موجود در Cod :AW نبود .
حالا چند وقتی است که Activision از Call Of Duty Black Ops 3 رونمایی کرده است و ویدئو هایی را نیز از آن منتشر کرده که این مسئله را گواه می دهند که BO3 نیز همانند AW به صورت عمیقی درگیر تکنولوزی های نظامی شده است . حالا ما در این تاپیک با بررسی نکات جالب نمایش داده شده در تریلر بازی ، سعی خواهیم کرد تا پیش نمایشی از آن را برای شما ارائه دهیم :


1. رباط هایی عظیم الجثه !
در همان صحنه های ابتدایی تریلر رباط های عظیم الجثه ای را می بینید که توسط هواپیما هایی غول پیکر در حال انتقال به مناطق جنگی اند . رباط هایی که احتمالا درافتادن با آن ها کار اسانی نیست و شما باید برای نابودی آن ها تلاش کنید .

Untitled.jpg


aaaaaaaa.jpg


2.زن های مبارز اینبار هم حضور دارند
اینبار هم در ندای وظیفه شاهد مبارزان زن خواهید بود و شخصیت هایی نیز در بخش داستانی بازی وجود دارند که جنسیت مونث دارند . در نسخه قبلی نیز شاهد حضور شخصیت های زن در بخش داستانی بازی بودیم که نقش های مهمی را ایفا میکردند و قطعا در این نسخه نیز شاهد چنین موضوعی خواهیم بود .

SDSDSD.jpg


3. رباط های انسان نما !
خب با وجود رباط های غول آسا دیگر وجود رباط های انسان نما قطعا یک موضوع قابل پیش بینی است ! رباط هایی که که بسیار آشنا به نظر می آیند و به نظر مشابه های آن ها را در TitanFall دیده ایم ، این رباط ها درست به مانند یک انسان مبارزه خواهند کرد و بدون هیچ احساسی احتمالا بی رحمانه شما را به قتل خواهند رساند (!) ، پس بهتر است درطول بازی مراقب آن ها باشید !

EEEE.jpg


4. غلتک مرگ !
باید بگویم سلاح های عجیب و غریب در این بازی زیاد خواهید دید ، یکی از این سلاح ها غلتکی است که شما میتوانید به وسیله آن دشمنتان را به صورت دردناکی بکشید .
در واقع این سلاح شما را در بازی به قاتلی بی رحم تبدیل خواهد کرد ! البته باید بگویم که مراقب خود باشید ، زیرا ممکن است خودتان طعمه این غلتک های خطرناک شوید !


33333333.jpg


5. حشرات مزاحم !
در راستای معرفی سلاح های عجیب و غریب به حشرات الکترونیکی می رسیم !! شما به وسیله این حشرات سربازان دشمن را به شدت درگیر خواهید کرد به صورتی که آن ها دیگر قادر به مبارزه نخواهند بود و شما به راحتی تیر خلاص را به سمت آن ها روانه خواهید کرد !

22222.jpg


6.تسخیر کنید

Remote Hijack قابلیتی است که شما به وسیله آن میتوانید Drone ها ، رباط های انسان نما و حتی همان رباط های غول آسا را برای مدتی تسخیر کنید و آن را تحت کنترل خود بگیرید و از این طریق دشمنان خود را با تجهیزات خودشان نابود کنید !

565656565.jpg


7.مشت های قدرتمند !
باید بگویم که مشت هایتان بسیار قدرتمند است ، به صورتی که با یک ضربه میتوانید یک رباط را از پا درآورید !این مشت ها گاه الکتریکی نیز میشوند و دشمنتان را دوچار برگرفتگی میکنند !


666666.jpg


8.پَرِش !

قابلیتی که در نسخه قبلی هم آن را تجربه کرده اید ! پرش هایی بلند که به وسیله آن میتوانید از روی سر دشمنانتان عبور کنید و آنها را از پشت سر غافلگیر کنید و یا به کمک ان از موانع عبور کنید ، البته این پرش ها برای فرار نیز بسیار کاربردی اند ! ( :دی )

TTTTT.jpg


9.چه کَمانِ آشنایی !

RERERER.jpg


یکی از سلاح های موجود در بازی یک کمان قدرتمند است ، کمانی که مشابه آن را در عنوان Crysis دیده ایم . تقریبا کاربری شبیه به همان کمان دارد.
این کمان بسیار کاربردی و قدرتمند است و به شما در نابود سازی دشمنانتان بسیار کمک خواهد کرد .

10.قابلیت های دیگر
System Paralysis قابلیتی است که شما میتوانید با استفاده از آن رباط های دشمن را از کار بیندازید و از همین رو بسیار کاربردی است .

Unstoppable Force نیز یکی دیگر از قابلیت هاست ، این قابلیت باعث میشود شما با سرعت زیاد حرکت کنید و شما میتوانید با این سرعت زیاد ، ضرباتی سنگینی را به وسیله ی پا ، دست و ... غیره به دشمنتان وارد کنید که موجب مرگ و نابودی انها خواهد شد .

OverDrive این توانایی را به شما می دهد که سریع تر حرکت کنید ، بهتر نشانه بگیرید و البته سریع تر نیز سلاح های خود را تعویض کنید ، و از این رو به شما در بهتر بازی کردن کمک خواهد کرد .
.........................................................................................................................................................

از قابلیت ها که بگذریم در تریلر های منتشر شده این نکته را نیز درخواهیم یافت که بازی در مصر اتفاق می افتد و شما در شهر های مصری به همراه نیرو های مصری با دشمنان خود مبارزه میکنید ( اطلاعات زیادی در مورد داستان بدست نیامده است )

در گیم پلیی که در کنفرانس سونی و در نمایشگاه E3 به نمایش در آمد ، ما شاهد گیم پلی CO-OP 4 نفره در Campgain بازی بودیم ، این موضوع به احتمال زیاد به جذابیت های این عنوان اضافه خواهد کرد .

چه انتظاراتی از ندای وظیفه داریم ؟!
تا حالا با خود فکر کرده اید که از نسخه جدید فرانچایز مورد علاقه خود چه چیزی را میخواهید ؟!یکنواختی و تکرار ؟! خیر ! پس باید به Activision در مورد تغییر گیم پلی و اضافه شدن تکنولوژی های جدید مبارزه ای به بازی حق بدهید ! شاید اگر نسخه هایی یِکسَر ، مشابه نسخه های قبلی منتشر می شد ما با خود می گفتیم : "واقعا که شرم آور است ! آن ها حتی زحمت تغییر در بازی را نیز به خود نمی دهند ! " تا حالا دقت کرده اید که وقتی کفشی نو میخرید در آن احساس راحتی نمیکنید ؟! اما پس از مدتی به آن عادت میکنید و آن را دوست خواهید داشت ، این مثالی کلی در مورد تاثیرات تغییرات است ، قطعا تغییرات به وجود آمده در نسخه قبل ما را آزرده خاطر کرده است ، اما مطمئن باشید که گذشت زمان به ما در پذیرفتن سبک جدید گیم پلی ندای وظیفه کمک خواهد کرد .
قطعا یک بازیخور به داستان بازی توجه بسیاری دارد زیرا بعد از گیم پلی مهم ترین مسئله در بازی ها داستان آن بازی است و اصولا داستان بازی ها حاوی پیام و تاثیراتی برای مخاطب خود است ، در واقع بازی ها به وسیله ی داستان خود باور ها و عقایدی را برای بازیباز به وجود می آورند که گاه این عقاید خوب و مفید هستند و گاه بد و مضر .
اما این تنها وظیفه داستان بازی ها نیست ! داستان بازی سعی میکند تا با جذابیتی که دارد بازیباز را به ادامه بازی وادار کند و به نوعی حسی در او به وجود می آورد که او را مشتاق به ادامه بازی و پی بردن به راز های داستان بازی می کند ؛چیزی که همواره ندای وظیفه آن را داشته است . حالا این انتظار می رود که Black Ops 3 بتواند داستانی بهتر و جالب تر نسبت به داستان نسخه ی قبلی یعنی COD:AD ارائه دهد .
از داستان و گیم پلی که بگذریم به گرافیک می رسیم ، عاملی که به لذت بازی کردن می افزاید . باید بگویم زیاد نباید نگران برآورده نشدن این موضوع بود ؛ زیرا گیم پلی ها و ویدئو های منتشر شده نشان میدهند که گرافیک بازی بسیار خوب است و در سطح بالایی قرار دارد .
انتظارات شما از نسخه جدید ندای وظیفه چیست ؟!
..........................................................................................................................................................................

Call Of Duty Black Ops 3 در تاریخ 6 نوامبر 2015( 15 آبان 1394) برای کنسول های PlayStation 4 ،Xbox One و رایانه های خانگی (PC) منتشر خواهد شد ، لازم به ذکر است نسخه نسل هفتمی هنوز تایید نشده است و انتشار آن در هاله ای از ابهام قرار دارد .
حال باید تا زمان انتشار بازی منتظر بمانیم و ببینیم که اینبار آیا ندای وظیفه میتواند به وظیفه ی خود عمل کند یا نه !

شما در مورد Call Of Duty Black Ops3 چه نظری دارید ؟! آیا فکر میکنید این عنوان میتواند انتظارات طرفدارانش را برآورده کند ؟!



..................................................................................................
این مقاله با رضایت کامل در گیم ایمگ به اشتراک گذاشته شد .











 
آخرین ویرایش:
TaurohtaR

TaurohtaR

The Ranger
مدیر بخش
... خب این عنوان با نسخه های قبلی خیلی فرق داره، خیلیا هم با دیدن اولین تریلرش نا امید شدن ازش، به نظر منم یه تقلیدِ نه چندان خوب از تایتان فال بود بیشتر !

TitanCOD.jpg
 
M_A_Qolami

M_A_Qolami

-
مدیر ارشد تالار
>من که شخصا باهاش حال نکردم ، خیلی دیگه داره تقلیدی کار میکنه !
گیم پلی E3 رو اگه ببینید ، به وضوح دیده میشه که این نسخه چقدر با تایتان فال شباهت داره
!
 
Mr.Piop89

Mr.Piop89

کاربر تالار
کاربر تالار
... خب این عنوان با نسخه های قبلی خیلی فرق داره، خیلیا هم با دیدن اولین تریلرش نا امید شدن ازش، به نظر منم یه تقلیدِ نه چندان خوب از تایتان فال بود بیشتر !

مشاهده پیوست 9066
این عکس از دو تا بازی مختلفه یا جفتش کالافه ؟
 
TaurohtaR

TaurohtaR

The Ranger
مدیر بخش
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا