ویژه پیش نمایش FIFA 16 | مستطیلی به وسعت فوتبال

M_A_Qolami

M_A_Qolami

-
مدیر ارشد تالار
بسم الله الرحمن الرحیم


پیش نمایش FIFA 16 | مستطیلی به وسعت فوتبال


نوشته ای از "محمد رضا غلامی "

FIFA16_XboxOne_PS4_E3_Courtois_HR_WM-676x380.jpg



بدون شک سری بازی های ورزشی جزء بازی های پرطرفدار اند و همیشه نیز طرفدارانی را داشته اند.
بازی های سبک اسپورت (ورزشی) به سری های متفاوتی تقسیم میشوند از جمله : فوتبال ، بسکتبال ، فوتبال آمریکایی و ....
قطعا از سری های ذکر شده فوتبال پر طرفدارترین سری ورزشی لااقل در ایران است ؛ امروزه دو کمپانی EA و Konami در این سبک بازی های اسپورت فعالیت میکنند و هر ساله نسخه جدیدی از بازی خود را منتشر میکنند ، FIFA عنوانی است که توسط EA Sports هر ساله منتشر می شود .
به نظر می رسد FIFA این روز ها از رقیب خود یعنی PES جلو زده است ، بد عمل کردن کونامی در نسخه های قبلی و البته پیشرفت چشمگیر فیفا باعث شده است تا فیفا نمرات بهتری را بگیرد و طرفداران بیشتری را نیز جذب کند ؛ حالا خیلی تا انتشار نسخه بعدی این دو عنوان نمانده است و هردو نمایش های قدرتمندانه را در E3 داشته اند و به نظر می رسد این دو رقیب همیشگی رقابته سنگینی را در این نسخه خواهند داشت . اما بحث ما مربوط به رقابت این دو عنوان نیست بلکه قرار است در این تاپیک پیش نمایشی را نسبت به یک طرفه رقابت یعنی FIFA داشته باشیم !



FIFA 16 | زیبا بازی کنید !

FIFA16_XboxOne_PS4_E3_Kane_HR_WM-676x380.jpg


شعار این نسخه از بازی این است : "زیبا بازی کنید"
به نظر شما شعاری که در تریلر های منتشر شده بیان می شود می خواهد چه پیامی را به ما برساند ؟!
جواب این سوال را خوده سازندگان به ما داده اند !
"فیفا 16 قصد دارد فوتبالی معتبر ، متعادل ، نو و البته هیجان انگیز را ارائه دهد ، تا شما با بازی کردن آن لذت ببرید و به راه خود
برای شرکت در مسابقات و پیروزی در آنها ادامه دهید و به سطح های بالاتری برسید . شما در دفاع کردن اعتماد به نفس خواهید داشت و کنترل هافبک ها را در دست خواهید گرفت و لحظات شگفت انگیز و جادویی را تولید خواهید کرد ، پس زیبا بازی کنید - فیفا 16"
اینها صحبت هایی است که سازندگان در تعریف شعار "زیبا بازی کنید " کرده اند ، ما در این تاپیک تک تک این مسائلی را که سازندگان بیان کرده اند بررسی خواهیم کرد و به تفسیر آن ها خواهیم پرداخت ؛ اما بیایید تا قبل از اینکه به پیش نمایش آخرین نسخه فیفا برسیم نگاهی کوتاه بر عملکرد این عنوان در دو نسخه قبلی داشته باشیم ،فیفا در نسخه قبلی فقط خوب عمل کرد ؛ این یعنی فیفا در نسخه قبلی به خوبی FIFA 14 نبود ، اشکالات زیادی در گیم پلی دیده میشد از جمله واکنش های عجیب دروازبان ها یا اینکه در نسخه نسله هشتمی دفاع کردن اصلا راحت نیست و در مصاف های 1v1 با بازیکن های دیگر درصد پیروزی شما خیلی پایین است !
این اشکالات و البته ده ها اشکال دیگر باعث شده است تا FIFA 15 از FIFA 14 ضعیف تر به نظر برسد . البته ناگفته نماند که FIFA 15 از لحاظ گرافیکی بسیار بهتر از نسخه قبلیَش است ، همینطور چهره پردازی ها در این نسخه بسیار خوب صورت گرفته اند.


با اعتماد به نفس دفاع کنید

FIFA16_XboxOne_PS4_FirstParty_AtlMadrid_vs_Valencia_HR-676x380.jpg

FIFA 16 به شما ابزاری خواهد داد که به وسیله آن شما حریف خود را با اعتماد به نفس متوقف خواهید کرد و توپ را از او خواهید گرفت .
حرکت با آزادی عمل بیشتر به عنوان یک مدافع ، تکیه کردن به تیم در دفاع و دفاع گروهی و پوشش خط پشت دفاع باعث میشود تا شما با اعتماد به نفس بیشتری دفاع کنید و تعادلی میان حمله و دفاع ایجاد شود .

>در دفاع چابک باشید

از 25 نو آوری برای چابک دفاع کردن استفاده کنید ! 25 نو آوری که به شما در تحرک و البته دنبال کردن بازیکن ها کمک خواهد کرد .
با تغییر جهات و حرکت دادن بازیکن خود به سرعت فضا ها را ببندید و گام به گام بازیکن حریفتان حرکت کنید تا او را از حرکت باز دارید .
شما میتوانید با آزادی کامل بازیکن خود را حرکت دهید و با دنبال کردن حریفتان حملات تیم حریف را بشکنید !

>گروهی دفاع کنید

با هم دفاع کنید ، با هم برنده شوید ! بهترین تیم های دنیا دفاع های قدرتمند و موفقی دارند ، زیرا خط دفاعی انها با هم هماهنگ است و به صورت یک گروه دفاع میکنند ، در FIFA 16 هوش مصنوعی بازیکن ها بسیار خوب است به طوری که مدافعین به درستی حریف خود را مارک می کنند و فضا های خطرناک را پوشش می دهند . هم تیمی های شما پشت شما را پوشش خواهند داد تا در صورت شکست فضا را ببندد و حمله حریف را متوقف کنند ، اگر شما میخواهید حریف خود را در تنگنا قرار بدهید و زاویه را برای او ببندید می توانید به هم تیم هایتان تکیه کنید و از کمک های آنها استفاده کنید .


>تکل های جدید بر اساس اصول

برای درگیری بر سر توپ و پیروزی در آن میتوانید از فناوری و مکانیزم جدید تکل ها در فیفا 16 استفاده کنید . این مکانیزم جدید به شما اجازه می دهد تا شما بتوانید تکلی با میزان طول دلخواه بزنید . اگر در گذشته تکل ها به صورتی بوده است که بازیکن آن ها را به راحتی جا میگذاشته یا موفقیت آمیز نبوده است با این مکانیزم بازیکن میتواند در میانه های تکل ، تکل خود را متوقف کند ، از زمین برخیزد و به بازی ادامه دهد ، در واقع شما در بازی میتوانید تکل های متوسط ، بلند و یا کوتاه بزنید.
در حال حاضر روش های مختلفی برای مقابله با بازیکن حریف وجود دارد . برای مثال شما میتوانید با تکلی فیک (Fake) بازیکن حریف را وادار به واکنش کنید و واکنش بعدی او را ببنید و سپس برای تصاحب توپ اقدام کنید . تکل (Tackle) هایی هوایی نیز وجود دارند که کمک به سزایی در متوقف کردن سانتر ها و تصاحب توپ میکند.


لحظه های جادویی

FIFA16_XboxOne_PS4_FirstParty_Messi_HR-676x380.jpg

هیچ چیز زیباتر از به ثمر رساندن یک گل زیبا در بازی نیست . در FIFA 16 ، تغییراتی در دریبلینگ ، سانتر ها و ضربات منحصر به فرد آخر باعث میشود تا شما گل هایی زیبا و منحصر به فرد به ثمر برسانید و همینطور باعث به وجود آمدن لحظاتی شگفت آور و جادویی (!) در بازی خواهد شد !

>فریب های بدنی

قطعا فریب های بدنی یک از راه های متداول فریب دادن مدافع رو به روست ، یکی از روش هایی که آن را در فیفا 16 قالباً با نا No touch Dribbling میشناسیم ؛ در FIFA 16 این نوع دریبلینگ گسترش یافته است شما میتوانید توسط این نوع دریبلینگ یعنی فریب های بدنی مدافع رو به روی خود را فریب دهید و او را دریبل کنید و از پیش رو بردارید ؛ شما در بازی میتوانید با فشردن دکمه های LB و RB مرتباً حرکات فریبنده انجام دهید .
گسترش این نوع دریبلینگ توسط حرکات لیئونل مسی مهاجم آرژانتینی تیم بارسلونا صورت گرفته است ، در واقع این حرکات از روی دریبل ها و فریب های بدنی لیئونل مسی الگو برداری شده اند .

>سانتر های در حال حرکت و جدید

این مکانیزم باعث تغییر در حرکات و جای گیری بازیکن ارسال کننده و همینطور دریافت کنده توپ میشود ، بازیکن ها در این نسخه تلاش میکنند تا سانتر هایی با روش های متفاوت تر و البته واقعی تر صورت دهند ، سانتر هایی که با انیمیشن بهتری همراه شده اند و در واقعی به نظر آمدن آنها کمک خوبی میکنند ؛ اما همه ی اینها در حالی است که بازیکن های دریافت کننده نیز با حرکت هایی متفاوت و جدید و البته طبیعی تر سعی در این دارند تا حملاتی بهتر را ترتیب دهند ، آنها به توپ نگاه میکنند و با توجه به موقعیت توپ در هوا و البته موقعیت خود برای ضربه زدن به آن اقدام میکنند .

>ضربات آخر ، ضرباتی منحصر به فرد

SDSDSDS.jpg

ضربه آخر را درست به توپ بزنید و کار را مانند یک بازیکن حرفه ای تمام کنید . در فیفا 16 ، شما این موضوع را که چرا یک شوت مسیری خاص و کات دار را در پیش میگیرد بهتر درک میکنید ، میتوان گفت شما تفاوت در تلاش بازیکنان برای گلزنی و ضربه زدن به توپ رو احساس خواهید کرد .با به وجود آمدن تعاریفی جدید از حرکت های مچ پا و خود پا بازیکنان ، درهای جدیدی برای زدن گل های هیجان انگیز بر روی شما باز خواهند شد ، یعنی با به وجود آمدن مکانیزم جدید در نوع ضربه زدن به توپ شما میتوانید گل هایی زیبا را به ثمر برسانید .


کنترل در خط میانی

FIFA16_XboxOne_PS4_E3_Henderson_HR_WM-676x380.jpg


شکست یا پیروزی در بازی ها را عملکرد خط میانی ( هافبک ) مشخص خواهد کرد ، چیزی که در فیفا 16 بسیار اهمیت دارد .
دو مکانیزم جدید در گیم پلی بازی کنترل لازم بر خط هافبک را برای تسلط بر بازی به شما خواهد داد .

>هوش بهتر در ذهن خوانی

داشتن هم تیمی های باهوش تر به این معناست که فرصت های بهتر و بیشتری برای گلزنی در بازی به وجود می آید .
وجود یک منطق جدید برای ذهن خوانی در بازی به هوش مصنوعی بازیکنان کمک می کند تا پاس ها را بهتر پیش بینی کنند و برا متوقف کردن آن ها اقدام کنند ؛ این منطق هم در امور هجومی و هم در امور دفاعی تاثیر گذار خواهد بود . هنگامی که توپ در اختیار تیم شماست ، بازیکنان برای پیدا کردن فضاهایی که برای ایجاد یک پاس خوب و یک فرصت خوب مناسب اند سریع تر اقدام میکنند و شما میتوانید با دادن پاس های خوب و به موقع موقیعت های بسیار خوبی را ایجاد کنید . در دفاع بازیکنان سعی میکنند برای کمک به دفاع فضاهای باز و خطرناک را پوشش بدهند و با اینکار از به وجود آمدن فرصت های خطرناک برای تیم حریف جلوگیری میکنند .
در بازی یک هافبک معمولا به طوری بازی میکند که جهت بازی و منطقه بازی را عوض میکند و با تجربه خود موقعیت های خوبی را برای تیم به وجود می آورد .
در مجموع باید گفت شما کنترلی ساختاری در خط میانی خواهید داشت و در بازی به اهمیت این پست پی خواهید برد .

>پاس های هدف دار

image.img.jpg

فیفا 16 دارای یک مکانیزم جدید در پاسینگ است که به بازیکن اجازه می دهد تا با دادن پاس های تند و تیز و دقیق هم تیمی های خود را صاحب توپ کند . از مکانیزم جدید پاسینگ به وسیله دکمه های جدید استفاده کنید (عکس بالا رو ببینید) و با دادن پاس های زمینی هم تیمی های خود را در فضا های تنگ صاحب توپ کنید تا وسیله آنها حملاتی در فضا های باز را به وجود آوردید .
پاس های هدف دار توازنی را در بازی شما فراهم میسازند تا یک فوتبال واقعی را تجربه کنید .


زنان در فیفا 16

FIFA-16-midfield-568x319.jpg


دیگر حضور بانوان در بازی های کامپیوتری با سبک های متفاوت همه گیر شده است ! امسال علاوه بر COD:BO3 ، Assassin's Creed و خیلی از بازی های دیگر شاهد حضور بانوان در فیفا نیز خواهیم بود ؛ تقریبا یکماه از تایید این خبر میگذرد و تصاویر و تریلری نیز درباره این موضوع منتشر شده است .
طبق اخبار اعلام شده در فیفا 16 شاهد 12 تیم ملی زنان خواهیم بود که لیست این تیم ها به شکل زیر است :

Australia


Brazil


Canada


China PR


England


France


Germany


Italy


Mexico


Spain


Sweden


USA


گرافیک

jjjj.jpg


یکی از مهم ترین جنبه ی هر بازی گرافیک آن است ؛ گرافیک در فیفا 16 به نظر تغییر چندانی نسبت به نسخه قبلی خود نکرده است اما همانطور که در تریلر ها مشخص است چهره پردازی ها در این نسخه فوق العاده تر هم شده اند ، فیفا از لحاظ گرافیک در چند نسخه گذشته خوب کار کرده است و به نظر می رسد در این نسخه نیز ما شاهد این موضوع خواهیم بود اما باید صبر کرد و نظر نهایی در مورد گرافیک بازی را بعد از انتشار آن داد .

بخش آنلاین

FIFA-16-cover-664x374.jpg

هنوز اطلاعات زیادی از این بخش منتشر نشده است ، اما به نظر می رسد تغییرات زیادی را در این بخش شاهد نخواهیم بود .
در صورتی که شاهد تغییری نباشیم بخش های آنلاین در بازی به صورت زیر خواهند بود :


Ultimate Team (مختص نسخه های مخصوص و نسخه Xbox One و X360 )
Seasons
Pro Club
Online Friendlies
Head to Head
Match Lobbies



...........................................................................................................................................................................

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد ، در آخر تاریخ انتشار این عنوان محبوب را باهم مرور خواهیم کرد ؛ عنوان فیفا 16 در تاریخ 2 مهر ماه به صورت مولتی پلتفرم منتشر خواهد شد .
راستی نظر شما در رایطه با این بازی چیست ؟!
به نظر شما با توجه به تریلر ها و اطلاعات منتشر شده فیفا 16 در کدام بخش ها پیشرفت چشمگیری را داشته است ؟!



منتظر مقالات بعدی ما باشید ...
یا حق


......................................................................................................................
این مقاله با رضایت کامل در پردیس گیم به اشتراک گذاشته شد





 
آخرین ویرایش:
Mr.Piop89

Mr.Piop89

کاربر تالار
کاربر تالار
عشق است فیفا رو ... :دی
تریلر جدیدشم اومده دقیقا همین مباحثو به تصویر کشیده :دی
مدیران عزیز لینک دانلود تریلر از سایت دیگه بذارم ایراد داره ؟!
 
A

Amyras

کاربر تالار
کاربر تالار
  1. سلام کسی میدونه چرا این امکاناتی که گفتن تو فیفا 16 هست مثل اسپره محو شونده و گزارشگران زیاد و دوربین خط دروازه نیست ؟
  2. من فیفا 16 خریدم برا ایکس باکس 360 ولی اینا نیست
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا