پیوستن اپل و سیسکو به مایکروسافت برای حفاظت از اطلاعات کاربران!

  • شروع کننده موضوع KaShKoOl
  • تاریخ شروع
KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
در روزهای اخیر ، موضوعی که موجب نگرانی وسیع بین کاربرای گوشی های هوشمند شده است ، موضوع دسترسی دولت امریکا به اطلاعات کاربران در فضای مجازیست!

در پی حکم های صادره از سوی دولت، شرکت های حاضر در فضای اینترنت و فضای مجازی ، در صورت درخواست این دولت بایستی اطلاعات ان ها را به دست دولت دهند!

اولین باری که این خبر رسانه ای شد ، در تاریخ ۳ دی ۹۲ بود که ریچارد فالکرنات ، معاون اسبق امنیت ملی کاخ سفید از دسترسی کامل دولت امریکا به رمز ایمیل های کاربران یاهو و گوگل پرده برداشت! در این خبر متن کامل گفتگوی این مقام امریکایی با یکی از شبکه های تلویزیونی را مطالعه کنید .

اما پس از بود که ۸ اردیبهشت امسال ، یکی از قضات امریکایی ، حکمی داد که در حکم او این مطلب واضح بود : اگر دولت امریکا به شرکت هایی مثل مایکروسافت و اپل دستور دهد تا اطلاعات کاربرانشان را در اختیار ان ها بگذارند ، ان ها نباید مانع شوند! که البته این حکم شامل کاربران غیر امریکایی می شد!

اما در ان زمان مایکروسافت در برابر این خواسته ی نامعقول دولت امریکا مقاومت کرد و به قول خودمان به کمپین مخالفت با این حرکت پیوست! و مایکروسافت اولین شرکتی بود که خود را به عنوان پرچمدار حفاظت از اطلاعات کاربران معرفی کرد!

از مخالفت مایکروسافت زمان زیادی نمی گذرد که شرکت هایی مثل اپل و سیسکو نیز در برابر این اتفاق ، نظرمخالف خود را اعلام کردند و به شرکت مایکروسافت پیوستند تا در حفاظت از اطلاعات کاربرانشان شریک باشند! شرکت های Verizon وAT&T نیز همچنان درحال مقاومت و حفاظت از اطلاعات کاربرانشان باشند!

با گسترش ذخیره سازی اطلاعات در فضاهای مجازی مثل onedrive یا Cloudها ، دسترسی دولت امریکا به این اطلاعات می تواند خطرات زیادی داشته باشد!

البته این چالش بین شرکت ها و دولت تا ]چه زمانی ادامه داشته باشد نیز مهم است! این که شرکت ها چفدر در برابر خواسته های دولت امریکا می توانند مقاومت کنند و همچنان، کاربران، اولویت اول و اخر آنها باشد!

به نظر شما نسبت به اطلاعاتمان بایستی دقت بیشتری کنیم ؟ ایا این اتفاق مهمی تلقی می شود؟

آیا شما از دسترسی دولت امریکا به اطلاعات خود رضایت دارید؟

تا چه زمانی شرکت ها مقاومت خود را ادامه خواهند داد!؟ یا این فقط یک بازی رسانه ای است!؟





منبع خبر : techcrunch.com از سایت وین فون
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا