چطور نمایشگر lcd را تمیز کنیم؟

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
به خاطر داشته باشید که پس از مدتی استفاده از تلویزیون، مانیتور، نوت بوک و یا هر LCD دیگر، درخشش و زیبایی آن نسبت به زمانی که آن را از جعبه خارج کرده اید، قابل مقایسه نخواهد بود اما اگر مرتبا آن را تمیز کنید، ظاهر آنها تمیز و زیبا باقی می ماند. از طرفی نمایشگرهای LCD بسیار حساس هستند و تمیز کردن آنها نیز خیلی ساده نیست. در ادامه چند نکته مهم در رابطه با تمیز کردن نمایشگرهای LCD را آموزش می دهیم.

قبل از تمیز کردن مانیتور، کابل برق را از پریز جدا کنید تا جریان الکتریسته از مانیتور تخلیه شود برای نوت بوک هم بهتر است علاوه بر خاموش کردن آن باتری را نیز جدا کنید.

از یک پارچه کتان بدون کرک و نرم برای تمیز کردن LCD استفاده کنید در جعبه بعضی از نمایشگرها، پارچه مخصوص برای تمیز کردن LCD وجود دارد. همچنین می توانید با مراجعه به فروشگاه های دوربین عکاسی یا فروشگاه های عینک، پارچه مخصوص لنز و یا عینک را تهیه کنید و از آن برای تمیز کردن LCD استفاده کنید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم برای تمیز کردن نمایشگر از آب خالی استفاده کنید اما می توانید از برخی از اسپری های مخصوص نمایشگر نیز استفاده کنید. به هر حال هیچ وقت آب یا مایع تمیز کننده را بصورت مستقیم برروی LCD اسپری نکنید و در عوض پارچه را مرطوب کرده و سپس نمایشگر را تمیز کنید.

هرگز از اسپری هایی که حاوی این مواد است برای تمیز کردن LCD استفاده نکنید:

محلول یا بخار آمونیاک
اتیل الکل
استون
اتیل اسید
کلراید متیل

این مواد باعث آسیب جدی به پنل نمایشگرهای LCD می گردند.

منبع:زومیت
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا