چگونه بدون نصب ویندوز ،از آن استفاده کنیم؟

P@rtiz@n

P@rtiz@n

ريزه ميزه تالار
مدیر بازنشسته
یکی از ویژگی ها و شاید خوبی های cd یا dvd های سیستم عامل Linux قابلیت اجرای آن به صورت Live است، به این شکل که تنها با قرار دادن CD یا DVD این سیستم عامل در درایو خود، می توانید بدون نصب، آن را لود کرده و از آن استفاده نمایید. اما سری های مختلف ویندوز به صورت عادی به این شکل نیستند و برای اجرا حتما باید نصب شوند. داشتن یک ویندوز Live هم در مواردی می تواند مشکل گشا باشد. بنابراین در این مقاله تصمیم گرفتم به کمک نرم افزار کوچکی ساخت ویندوز xp به صورت Live را آموزش دهم.





برای ساخت ویندوز Live به یک سی دی ویندوز xp و نرم افزاری با نام PeBuilder که کار اصلی تبدیل را انجام می دهد، نیاز داریم.
برای شروع سی دی ویندوز xp خود را در درایو قرار داده و تمام فایل های آن را در فولدری بر روی هارد خود کپی کنید. در این مقاله من از ویندوز SP2 استفاده کرده ام و فایل های آن را نیز در فولدری با نام sp2 بر روی هارد کپی کردم.



در مرحله بعد نرم افزار PeBuilder را دانلود و آن را Unzip کنید. در فایل های این نرم افزار فایلی با نام bartpe.bmp وجود دارد که این فایل تصویر پس زمینه ویندوز شما خواهد شد، بنابراین اگر می خواهید تصویر دیگری را برای background خود در نظر بگیرید، ابتدا آن را به فرمت Bitmap تبدیل کرده و سپس آن را با نام bartpe.bmp جایگزین فایل قبلی کنید.



به صورت پیشفرض ویندوز ساخته شده taskbar و دکمه ی start را ندارد و برای افزودن آن باید از پلاگینی به نام XPE استفاده کنیم. این پلاگین را نیزدانلود و unzip نمایید. قابل ذکر است که پلاگین های زیادی جهت استفاده و افزودن نرم افزار های مختلف به ویندوز وجود دارند. پلاگین هایی از قبیل Anti virus، Firefox، Acrobat reader و بسیاری نرم افرار های دیگر که می توانید



برای اعمال پلاگین ها وساخت ویندوز نهایی برنامه PeBuilder را که دانلود کرده اید باز کنید:


636.jpg



در فیلد اول فولدری را که فایل های ویندوز خود را در آن کپی کرده بودید انتخاب کنید(در اینجا فولدر sp2). فیلد های دوم و سوم را نیز تغییری ندهید.






در پایین پنجره بر روی دکمه Plugins کلیک کنید، در پنجره باز شده لیستی از پلاگین هایی که به ویندوز اضافه خواهند شد را مشاهده خواهید کرد. برای افزوردن پلاگین XPE و یا پلاگین های دیگری که دانلود کرده اید، بر روی دکمه Add کلید کرده و فایل یا فایل های مورد نظر را انتخاب نمایید. همچنین به دلیل اضافه کردن پلاگین XPE لازم است که دو پلاگین nu2shell و startup group را غیر فعال کنید، بنابراین آن ها را از لیست انتخاب کرده و روی دکمه Enable/Disable کنید. توجه داشته باشید که در صورت غیر فعال نکردن این دو پلاگین، پلاگین XPE درست عمل نخواهد کرد.






در مرحله آخر با تعیین مسیر ذخیره فایل ISO یا انتخاب گزینه Burn to CD/DVD بر روی گزینه Build کلیک نمایید. همچنین اگر پیامی مبنی بر ساخت فولدری با نام BartPE دریافت کردید، بر روی گزینه Yes کلیک کنید. بعد از رایت شدن ویندوز بر روی سی دی، می توانید آن را به صورتLive و بدون نصب اجرا کنید و از ویندوز خود لذت ببرید.


 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا