چگونه نقشه ی گوگل منطقه ی خود را تکمیل کنیم؟

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
اگر تا به حال این سئوال براتون پیش اومده که چرا اطلاعات یک محله از شهر روی نقشه گوگل کاملتر از بقیه است یا چرا فلان خیابان روی نقشه، نامش ثبت نشده، جوابتون به نقشه ساز گوگل (Google Map Maker) مربوط میشه.نقشه گوگل در سال ۲۰۰۵ معرفی شد که در آن زمان نقشههایی که از منابع رسمی برای برخی کشورها مانند آمریکا، روسیه و چین تهیه شده بودند را شامل میشد. اما در سال ۲۰۰۸ سرویس نقشه ساز گوگل ارائه شد که به کاربران عادی اجازه میداد خودشان نقشه را تصحیح و تکمیل کنند تا کسانی که در یک منطقه زندگی و کار میکنند و بهتر از هر کسی آنجا را میشناسند نقشه آنجا را هم بکشند.اگر کاربر نقشه ایران هستید خوبه بدانید که تمام این نقشه را کاربران عادی ترسیم کردهاند. سهولت کاربری نقشه ساز گوگل باعث شده که هر کاربری بدون نیاز به آموزش بتواند نقشه را تکمیل و ویرایش بکنه. بنابراین اگر روی نقشه به منطقهای برخوردید که اطلاعاتش ناقصه میتونید آستینها را بالا بزنید و خودتون تکمیلش کنید. از ثبت کافی شاپ مورد علاقهتون روی نقشه گرفته تا ترسیم یا نامگذاری کوچه خودتون.برای شروع ویرایش نقشه کافیه از لینک Edit یا Feedback که در گوشه صفحه نقشه هست استفاده کنید یا اینکه مستقیماً به mapmaker.google.com برید و کار را شروع کنید. بگذارید نگاهی به برخی امکانات نقشه ساز بکنیم: ثبت مکانبرای ثبت یک رستوران، بیمارستان و ...، از منوی Add new در بالای نقشه، Add a Place را انتخاب کنید و بعد طبق تصویر ماهواره ای مکان دقیق را مشخص کنید و اطلاعاتش را وارد کنید.
add_a_place-1.png
اضافه کردن جادهبرای ثبت یک کوچه، خیابان و ...، از منوی Add new در بالای نقشه، Add Roads, Rivers, Railways را انتخاب کرده، نوعش را انتخاب و با توجه به تصویر ماهواره ای مسیر دقیق و سایر اطلاعاتش را وارد کنید. ویرایش محلبرای ویرایش اطلاعات مکانی که قبلاً روی نقشه ثبت شده، از منوی Edit در بالای نقشه، Select a Place را انتخاب کرده و بر روی مکان مورد نظرتان کلیک کنید. در این مرحله، بالونی روی آن محل ظاهر میشه که حاوی یک منوی Edit است و میتوانید گزینه مورد نظرتون را انتخاب کنید. ویرایش جادهجادهای که قبلاً ثبت شده، از منوی Edit در بالای نقشه، Select a Line را انتخاب کرده و بر روی جاده مورد نظرتان کلیک کنید. در این مرحله، بالونی ظاهر میشه که در اون یک منوی Edit وجود داره که میتونید گزینه مورد نظرتون را ازش انتخاب کنید. مثلاً اگر یک جاده بدون نام روی نقشه هست با انتخاب گزینه Edit entire road میتونید نام اون جاده را ثبت کنید.
eidt_a_place-1.png
پس از انجام یک ویرایش و ذخیره اون باید منتظر بشید تا کاربران دیگه ویرایشتون را بررسی و تأئيد کنند و پس از تأئيد هم گاهی چند روزی طول میکشه تا اطلاعات جدید روی نقشه گوگل (نه نقشه ساز) ظاهر بشه. البته هر چه بیشتر ویرایش کنید اعتبارتون بالاتر میره و ویرایشهاتون سریعتر تأئيد میشن.اگر علاقمندید اطلاعات بیشتری در مورد نقشه ساز داشته باشید صفحه نقشه ساز ایران را ببینید.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا