کاريکاتور اساتيد موسيقي ايران در نقش جهان

senda

senda

Just Music
مدیر بازنشسته

سلام به بچه های خوب پرشین بکس


ChehrebChehreKarikator-1.jpg
نمایشگاهی از کاریکاتورهای سعید چاواری از اساتید موسیقی ایران با عنوان «چهره به چهره» در گالری نقش جهان گشایش یافته است.

چاواری در گفتوگو با ایسنا ، درباره این نمایشگاه اظهار کرد: پیش از این و در سال 87 نمایشگاهی از کاریکاتور اساتید موسیقی ایران در خانه کاریکاتور ایران برگزار شده بود. بعد از آن هم با همکاری انتشارات کوله پشتی کتاب این مجموعه به چاپ رسید که در کنار کاریکاتورها، یک بیوگرافی کوتاه از هنرمندان هم وجود داشت.
او افزود: تصمیم گرفتم امسال نیز نمایشگاهی از منتخب آثار گذشته و 10 کار جدید را برپا کنم. در مجموع 30 تابلو با تکنیک آکریلیک در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شدهاند. ادیب خوانساری، ایرج بسطامی، غلامحسین بنان، فرامرز پایور، تاج اصفهانی، همایون خرم، جلال ذوالفنون، محمدرضا شجریان، گروه کامکارها، ابوالحسن صبا، محمدرضا لطفی، پرویز مشکاتیان، شهرام ناظری و محمد نوری و از جمله هنرمندانی هستند که کاریکاتور آنها در نمایشگاه قرار گرفته است.
این کاریکاتوریست همچنین عنوان کرد: کار روی این مجموعه را از سال 86 آغاز کردم. در ابتدا سعی کردم به دلیل زیاد بودن کارها از تکنیکهای مختلفی چون پاستل، مدادرنگی و آبرنگ استفاده کنم تا مخاطب با تنوع تکنیک در آثار مواجه شود، اما در کارهای جدیدم روی یک تکنیک مانور دادم، چون به نظرم باید روی یک تکنیک آنقدر کار کرد تا به جای مشخصی رسید و بعد به سراغ تکنیک دیگر رفت.
او ادامه داد: به دلیل علاقهام به موسیقی، تصمیم گرفتم هنر نقاشی و کاریکاتور را در اختیار این هنر قرار بدهم و روی چهره اساتید این رشته کار کنم. من در خانوادهای بزرگ شدم که به موسیقی اهمیت میدادند و مدتی هم در یک گروه موسیقی تنبور مینواختم. هنوز تصمیمی برای ورود به حوزههای دیگری از هنر نگرفتهام ولی ممکن است در آینده چهرههایی از اساتید سایر رشتهها نقاشی کنم.
نمایشگاه «چهره به چهره» از 13 تا 18 دی ماه در گالری نقش جهان واقع در نیاوران، خیابان مژده، خیابان محمود احمدزمانی، خیابان آیتالله محمودی 2، شماره 9 میزبان علاقهمندان است.



منبع:ناشکیبا
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا