اختصاصی کتاب راز محاسبات ذهنی | ترجمه ی پرشین بکس

  • شروع کننده موضوع A.Shadow
  • تاریخ شروع
A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
aa4c703cfca456240238364e8522b1c0.jpg

سلام.
پست رو با مقدمه ای از آرتور بنجامین شروع می کنم:
"
زمانی که یک کودک بودم، علاقهی زیادی به بازی با اعداد داشتم، و هدف من در این کتاب انتقال این علاقه به شماست. من همیشه اعداد را به طرزی جادویی لذت بخش میدیدم و ساعتهای بیشماری را صرف سرگرم کردن خودم و دیگران با خصوصیات زیبای اعداد میکردم. در نوجوانی به عنوان یک شعبده باز نمایش اجرا میکردم و به دنبال آن، علاقه ام به ریاضیات و شعبده را در یک نمایش طولانی مدت به نام جادوی ریاضی ترکیب کردم که در آن میتوانستم رازهای محاسبه ی ذهنی را برای مخاطبینی از تمام سنین نشان و توضیح دهم.

زمانی که PhD خودم رادر دانشگاه »هاروی ماد» میگرفتم، هنوز علاقمند بودم لذت اعداد را با کودکان و بزرگسالان جهان به اشتراک بگذارم. من در این کتاب تمام رازهای انجام محاسبات سریع در ذهن را به شما خواهم آموخت.( میدانم که شعبده بازان نباید رازهای خود را فاش کنند، اما کسانی که با جادوی ریاضی سروکار دارند از اصول اخلاقی دیگری پیروی میکنند. جادوی ریاضی باید الهام بخش باشد، نه اسرارآمیز).

در این کتاب چه خواهید آموخت؟ شما می آموزید که محاسبات را سریعتر از آنچه فکر میکردید در ذهن خود انجام دهید. با کمی تمرین، میتوانید به طرز شگفت آوری حافظه ی خود را تقویت کنید. شاهکارهایی ذهنی خواهید آموخت که میتواند دوستان، همکاران و معلمان شما را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین یاد میگیرید که به ریاضی به عنوان تفریحی واقعاً جالب و سرگرم کننده نگاه کنید.

اغلب اوقات به ما میگویند که ریاضیات قوانینی سفت و سخت دارند و جایی برای تفکر خلاق باقی نمیگذارند. اما همانطور که از رازها یاد خواهید گرفت، اغلب موارد راه های مختلفی برای حل یک مساله وجود دارد. مسائل بزرگ میتواند به مسائل کوچکتر و قابل کنترل تر تقسیم شود. ما دنبال ویژگیهای خاصی هستیم که حل مسائل را سادهتر کند. این درس بزرگی است که نه تنها در ریاضیات، بلکه در تمام مشکلات زندگی فایده دارد.

همیشه این سوال را از من میپرسند:« اما مگر استعداد ریاضی چیزی نیست که باید از ابتدای تولد در شخص وجود داشته باشد؟» افراد زیادی خود را متقاعد کرده اند که کسانی که میتوانند محاسبات را با سرعتی بسیار بالا انجام دهند استعدادی الهی دارند. شاید من با اشتیاق برای دانستن نحوه ی کار کردن چیزها بدنیا آمده باشم، حال آن چیز مساله ی ریاضی باشد یا حقه ی شعبده بازی. اما بر اساس سالها تجربه ی تدریس مطمئنم که محاسبات سریع مهارتی است که هرکس میتواند یاد بگیرد. و مانند هر مهارت ارزشمند دیگری، برای مسلط شدن نیاز به تمرین و ممارست دارد. اما برای اینکه نتیجه ی موئری بگیرید، باید به شیوه ی صحیح تمرین کنید. اجازه بدهید من راه را به شما نشان بدهم.

بااحترام از یک شعبده باز ریاضی

دکتر آرتور بنجامین.
"

محاسبات ذهنی یکی از مهارت های پرکاربرد در زندگی روزمره، به خصوص برای دانش آموزان و معلم هاست. این کتاب دارای 11 فصل هست که ما در حال حاضر 3 فصل اون رو به طور کامل ترجمه کردیم. سعی می کنیم به زودی ترجمه ی ادامه ی کتاب رو در اختیار شما قرار بدیم.
موفق باشید.
 

پیوست ها

  • The Secret Of Mental Math - Translate.pdf
    1.5 مگایابت · بازدیدها: 4,961
H

hesam78

کاربر تالار
کاربر تالار
بسار زیباسسسس ممنون منتظر فصلای بعدی هستیم:ddg:
 
Y

yousef.R.e

کاربر تالار
کاربر تالار
خواهش میکنم ازتون که این کتاب رو کامل اش کنید هیچ جا ترجمه این کتاب پیدا نمیشه ، اگه نیاز به کمک مالی باشه هم من هر کاری از دستم بر بیاد انجام میدم
 
R

rubik

کاربر تالار
کاربر تالار
سلام دوستان
در حال ساخت یک نرم افزار برای آموزش و تمرین محاسبات ذهنی هستم که در عرض 1 سال شما رو به یه استاد تمام عیار در زمینه محاسبات تبدیل میکنه به زودی اطلاع رسانی میکنم لطفا حمایت کنید ( با نصب نرم افزار و معرفی به دیگران )
 
A

atiehz82

کاربر تالار
کاربر تالار
خیلی عالی بود. ولی حیف که کامل ترجمه نشده بود.:thanku:
ببخشد کسی ترجمه شده ی کامل این کتاب رو میدونه از کجا باید گیر اورد؟
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا