کرم Facebook در قالبی جدید حملات خود را از سر گرفته است

  • شروع کننده موضوع P4NISh3R
  • تاریخ شروع
P4NISh3R

P4NISh3R

Comming soon...
مدیر بازنشسته
کارشناسان شرکت Fortinet از شناسايي برنامه مخرب جديدي خبر داده اند که عملکردي مانند کرم Koobface داشته و با سوءاستفاده از گوگل ريدر (Google Reader) و سايت پيکاسا (Picasa) در حال انتشار است.

به گزارش آژانس خبری پرشین هک از همکاران سیستم،در اين حمله تبهکاران اينترنتي تصاويري را ميزباني مي کنند که در ظاهر فايل هاي ويدئويي YouTube در سايت هاي وابسته به گوگل است اما اين فقط يک ترفند است که از آن در نهايت براي بارگذاري تروجان بر رايانه کاربران استفاده مي شود.

به گزارش CyberInsecure هکرها در ماه ژوئيه کرم Koobface را رها ساختند اما تيم امنيتي فيس بوک (Facebook) با مسدود کردن وب سايت هاي ميزبان اين مهمان خزنده و مضر (!) از سرعت انتشار آن کاستند.

اکنون به نظر مي رسد هکرها تاکتيک خود را تغيير داده اند. آنها در آخرين حملاتي که داشته اند، ميزبان ويدئوهاي YouTube در Picasa و Google Reader هستند و براي انتشار نرم افزار مخرب خود نيز از فيس بوک استفاده مي نمايند.

لينک هاي ارسالي از آنجا که به سايت هاي وابسته به گوگل اشاره دارد، در ظاهر عاري از ناهنجاري امنيتي است اما وقتي يک قرباني به صفحه Picasa يا Google Reader وارد مي شود، به دانلود يک ويدئو از اينترنت تشويق مي گردد. در ادامه، به کاربر گفته مي شود که براي مشاهده اين ويدئو بايد يک Codec (نرم افزار رمزکننده-  رمزگشا) بارگذاري شود. اين نرم افزار در واقع يک اسب تروجان است که بسياري از ضدويروس ها آن را شناسايي و بلوکه مي کنند.

گفتني است Koobface يکي از مهمترين معضلات امنيتي فيس بوک از ماه ژوئيه به شمار مي رود. بري اشنيت (Barry Schnitt) سخنگوي فيس بوک گفته است که شرکت متبوع وي با همکاري گوگل در حال رفع اين مشکل است.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا