کشتـی های هوایـی و تصاویـری از زمانهای دور

  • شروع کننده موضوع MoHaMmAd.r5
  • تاریخ شروع
MoHaMmAd.r5

MoHaMmAd.r5

کاربر تالار
کاربر تالار
کشتـیهای هوایـی و تصاویـری از زمانهای دور
کشتی هوایی نوعی هواگرد سبک تر از هوا است. معمولا گازی سبک در محفظه بزرگی در این نوع هواگرد قرار دارد که باعث شناور شدن آن در هوا می شود، همانطور که کشتی در آب شناور می شود و زپلین (Zeppelin) نوعی کشتی هوایی است که با گاز هیدروژن پر شده و به پرواز در می آید. زپلین ها در سه دهه، اول قرن بیستم کاربردهای تجاری - نظامی زیادی داشتند. اما پس از چند اتفاق ناگوار و آتش سوزی چند مدل مشهور این وسیله از جمله هیندنبورگ دیگر زپلین به عنوان وسیله مسافرتی قرار نگرفت و تنها برای عکسبرداری و یا امور تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گرفت. سازنده این وسیله شخصی به نام فردیناند آدولف آگوست هنریش فن زپلین بود.

کنت فردیناند زپلین در سال ۱۹۳۷ کشتی هوایی خود را که در ساختن آن ۱۳۰ تن چوب، فلز و غیره بکار رفته بود، عرضه کرد که گنجایش پذیرائی بیش از ۵۰ مسافر را با کلیه وسائل استراحت و تفرحی داشت. نخستین پرواز زپلین و در ۱۴ سپتامبر ۱۹۳۸ انجام گرفت و پس از آن تنها برای اعمال شناسائی و جاسوسی استفاده می شد تا اینکه در ۱۹۴۰ به دستور دولت آلمان منفجر گشت.

بین اکتبر ۱۹۲۹ یعنی هنگامی که گرف زپلین اولین سرویس ماورای اقیانوس اطلس را افتتاح کرد، و ۶ می ۱۹۳۷، که هیندنبورگ آتش گرفت، کشتی های هوایی اصلی ترین شیوه مسافرت هوایی با مسافت زیاد بودند. هیندنبورگ یك كشتی فضایی تجاری آلمانی بود كه وظیفه حمل مسافر را بر عهده داشت. این كشتی عظیم الجثه، بزرگترین شی فضایی ساخته شده تا آن زمان محسوب می شد. این كشتی اولین پرواز خود را در مارس 1936 آغاز كرد. 14 ماه پس از اولین پرواز، یك حادثه تلخ و ناگوار برای این كشتی اتفاق افتاد كه در کمتر از یک دقیقه نابود شد. در این حادثه ۳۵ نفر جان باختند و این سانحه به طور موثر، به دوران کشتی های هوایی پایان داد. برخی علت انفجار و آتش سوزی موتور هیندنبورگ را استفاده از گاز هیدروژن می دانند و برخی دیگر هم این دلیل را رد كرده اند. اما هنوز دلیل واقعی انفجار موتور هیندنبورگ در مجموعه اسرار نایافته بشری جا خوش كرده است.































 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا