کشف بدافزار جاسوسی در اندروید که حتی در زمان خاموشی گوشی هم کار میکند!

KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
e1e83b4c5c0a851b2d38569d49589d4c.jpg

طبق گفته AVG، یکی از شرکت های فعال در زمینه امنیت، نوعی بدافزار خطرناک اندرویدی که به تازگی کشف شده، می تواند حتی پس از خاموش شدن تلفن هوشمند نیز به برقراری تماس یا گرفتن عکس از طریق آن بپردازد.

برای این کار، بدافزار یاد شده فرایند خاموش شدن دستگاه را شبیه سازی کرده و این تصور را در ذهن کاربر به وجود می آورد که دستگاه واقعا خاموش شده است. به این ترتیب انیمیشن مربوط به خاموش شدن تلفن هوشمند پخش شده و صفحه نمایش نیز خاموش می گردد اما خود دستگاه هنوز روشن است.


پس از این کار، بدافزار می تواند از تلفن جهت ارسال پیام های شما به سرویس های متفرقه، گرفتن عکس یا برقراری تماس استفاده کرده و موبایل تان را به ابزاری جهت جاسوسی از شما تبدیل کند.

AVG اسمی برای این بدافزار مخرب انتخاب نکرده و اطلاعاتی درباره فراگیر بودن و ابزارهای در خطر ارائه نداده اما کد هایی را جهت درک نحوه کارکرد آن منتشر نموده است. این کمپانی به کاربران توصیه می کند، جهت اطمینان حاصل کردن از خاموشی دستگاه، باتری آن را خارج نمایند.

منبع: دیجیاتو
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا