کشور مکزیک جهت کنترل بیماری آنفلوآنزای پرندگان مجبور به نابودی ۸ میلیون پرنده شد

Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار
مقام ها ی بهداشتی در کشور مکزیک اعلام کرده اند که ۱۴۸ مکان پرورش پرندگان را مورد بازرسی قرار داده اند که در ۳۱ مورد آنها آنفلوانزای پرندگان (Avian Influenza) شناسایی شده و نتایج آزمایشات در ۳۴ مورد نیز منفی بوده است.به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، شیوع آنفلوانزای پرندگان در مکزیک نخستین بار در ۲۰ ژوئن در ایالت خالیسکو شناسایی شد و دولت مکزیک اعلام وضعیت بهداشتی اضطراری کرد.وزارت کشاورزی مکزیک اعلام کرده در جریان واکسیناسیون پرندگان در ایالت خالیسکو حیوانات مبتلا نیز شناسایی و نابود شده اند.
مقامهای مکزیکی تأیید کرده اند که شیوع این آنفلوانزا که نخستین بار در ۲۰ ژوئن شناسایی شد فقط محدود به لوس آلتوس و در منطقه ای مربوط به تولد تخم مرغ بوده است و سایر نقاط کشور در حال بررسی هستند.
با اعلام وضعیت اضطراری در اوایل ماه جولای قیمت تخم مرغ و مرغ به شدت بالا رفته بود. مقام های مکزیکی قصد دارند در نخستین فاز واکسیناسیون ۸۰ میلیون پرنده را واکسیناسیون کنند و پس از بررسی نتایج به مرحله دوم بروند.
ویروس این اپیدمی H7N3 است که به ندرت باعث بیمار شدن انسانها می شود اما برخی انواع آنفلوانزای پرندگان (Avian Influenza) مانند ویروس H5N1 بیشتر در انسانها ایجاد بیماری می کند.
سازمان بهداشت جهانی از سال ۲۰۰۳ تا به حال ۶۰۷ مورد از این نوع آنفلوانزا را تأیید کرده است که در ۳۵۸ مورد مرگبار بوده است.
ویروسی H7N3 که عامل شیوع آنفلوانزا اخیر در میان پرندگان در مکزیک بوده است در برخی نقاط جهان باعث بیماری انسان ها نیز شده است.پس از وارد کردن حدود یک میلیون واکسن از پاکستان مقام های مکزیکی اعلام کرده اند که یک واکسن گرفته شده از تخم گیاهان را ساخته اند که در ۴ آزمایشگاه به صورت انبوه به زودی تولید خواهد شد.از آنجاییکه که اپیدمی آنفلوانزای خوکی در مکزیک در سال ۲۰۰۹ برای این کشور سنگین تمام شد مقامهای بهداشتی به شدت مراقب اتفاقات مشابه هستند. انتشار ویروس H1N1 منجر به کشته شدن ۱۷ هزار نفر در جهان شده بود.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا