کلاهبرداری از طریق تک زنگ

  • شروع کننده موضوع M.Bagheri
  • تاریخ شروع
M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
کلاهبرداری از طریق تک زنگ تصویر: http://forum.persianbax.ir/data/MetaMirrorCache/320c0ea5712e835c90813829ff3fd7ae._.jpg ...

کلاهبرداری از طریق تک زنگ





320c0ea5712e835c90813829ff3fd7ae._.jpg

سرپرست پلیس فضای تبادل اطلاعات (فتای) استان خراسان شمالی گفت: کنجکاوی افراد برای پی بردن به اینکه تک زنگ گوشی آنها مربوط به چه کسی است، سبب ممکن شدن کلاهبرداری از آنان میشود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان شمالی، سهیل خاکشور با بیان این مطلب افزود: شیوه این کلاهبرداریهای جدید به این ترتیب است که طعمهها اسیر شمارههایی میشوند که به قصد فریب دادن آنها گرفته شده و سپس قطع میشوند و کنجکاوی افراد برای پی بردن به اینکه تک زنگ مذکور مربوط به چه کسی است، باعث میشود تا کلاهبرداری از آنان ممکن شود.

وی در خصوص اینکه این امر چگونه عملی میشود اظهار کرد: یک کامپیوتر شمارههایی را انتخاب میکند و سپس بصورت اتوماتیک با آنها تماس میگیرد.

خاکشور ادامه داد: پس از آنکه زنگ تلفن طعمه یا هدف مورد نظر یکبار به صدا درآمد، کامپیوتر مذکور از کار متوقف میشود و گوشی در منوی فهرست تماسها یک تماس از دست رفته را نشان میدهد، تا اینجا تکمیل طرح مذکور به این بستگی دارد که صاحب تلفن به شمارهای که به عنوان تماس از دست رفته در فهرست تماسهای دستگاه وی نشان داده شده است، پاسخ دهد یا خیر.

وی بیان کرد: کنجکاوی یکی از مهمترین عواملی است که منجر به موفقیت چنین نقشههایی میشود و حتی کلاهبرداران هم خود میدانند که بسیاری از مردم به راحتی به تماسهای از دست رفته خود پاسخ میدهند تا در نهایت به دلیل برقراری آن تماس پی ببرند.

این مقام مسئول توضیح داد: به هر حال با پاسخ دادن به تماس از دست رفته، صاحب تلفن بی آنکه متوجه باشد به یک سرویس پرداخت نقدی تلفنی وصل و به سرعت به ضرر وی نرخهایی محاسبه میشود.


وی ادامه داد: کلاهبرداران نیز از این فرصت استفاده کرده و اطمینان حاصل میکنند که حداکثر مبلغ مالی از این تماس به دست آمده است و سپس زمانی که قبض ماهانه مشترکین به دست آنها میرسد، افرادیکه مورد چنین سوءاستفادههای مالی قرار گرفتهاند تازه به حقیقت ماجرا پی میبرند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ راهی وجود ندارد که از طریق آن بتوان از وقوع چنین حوادثی جلوگیری به عمل آورد و بهترین راه برای جلوگیری از چنین سوءاستفادههایی این است که مشترکان فقط به آن دسته از تماسهای از دست رفته پاسخ دهند که شمارههای مالکان آنها را میشناسند.



منبع : میهن دانلود
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا