کلیپبورد های بین مدرن اپ ها دسکتاپ ویندوز ۸ ایتان را مدیریت کنید

P4NISh3R

P4NISh3R

Comming soon...
مدیر بازنشسته
471.jpg


Ctrl+C, Alt+Tab, Ctrl+V، تنها کاری است که باید برای اضافه کردن کلیپبورد (تخته حافظه رونوشت-جایگزاری) انجام بدهید. خسته نباشید! ما این فرآیند را بار ها و بار ها در روز انجام می دهیم اما شاید همه این ها با یکبار خلاصه سازی یک کلیپبورد تمام شود. کپی یک فایل و پیست، رونوشت و جایگزاری فایل دیگر و دوباره کپی و پیست فایل قبلی؛ می بینید؟ برای یک فایل در یک روز شاید مجبور باشیم ۱۰ بار کپی پیست کنیم که هم باعث خستگی ذهنیمان و هم مشکلات انگشت هایمان بشود، تازه چه برسد به آن که سیستم تان سنگین هم باشد! همه مان این را خوب می دانیم که وقتی یک تکه (مثلا نوشته) را کپی می کنیم داخل کلیپبورد ذخیره می شود و اگر فایل یا تکه نوشته دیگری را رونوشت کنید، تکه قبلی پاک شده و مجبورید دوباره این پروسه را انجام دهید! نظر خودتان چیست؟ بهتر نیست شیوه جدیدی برای خود قرار بدهید؟
با ما در ادامه مطلب همراه باشید

472.jpg

9.gif
می توانید با یک کلیپبورد مدیریت شده، همه این کار ها را به سرعت بهبود بخشیده و کارهای تان را بهتر انجام دهید. پس بگذارید نگاهی به ویندوز ۸ و RT برای چگونگی انجام این کار بیندازیم.

خوب… در اینجا یک امکان چند تسکه کردن (MultiTasking) را دارید که می توانید بدون دغدغه و هیچ نگرانی (در Ul جدید البته!) اپ هایتان را از صفحه دسکتاپتان به طرف دیگر یا از یک حساب ویندوز استور به دیگری منتقل کنید. خوب پس خیلی خوب است چرا که می توان از این قابلیت استفاده کرد و در برنامه ریزی کلیپبورد آن را تاثیر داد.
در واقع برنامه های زیادی هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید اما یکی از آن ها که توجهم را به خودش جلب کرد؛ Clipa.Vu (مبنا ریزی شده بر کلمه دژاوو). در داخل ویندوز استور این کلمه را سرچ کرده، دانلود و اجرایش کنید.
رابط کاربری (Ul – Interface) این برنامه خیلی ساده است و فقط در نقطه خودش کار نمی کند و در حالت Snap (فیکس شدن روی جایی) بهتر هم کار می کند.
خوب حال گجت خود را به حالت اسنپ تغییر دهید. پس از باز کردن برنامه، به دستکاپ سوئیچ و نشانه گر خود را به سمت بالا و راست صفحه منتقل کنید. اکنون شما یک پیشنمایش از از برنامه های تازه استفاده شده دارید.
نشانه گر موس را کمی پائین تر بیاورید و خواهید دید که یک لیست سوئیچ (جابه جایی) برنامه های از کنار نمایان می شود که تمامی برنامه های در حال اجرا را در خود به نمایش می گزارد.
درون تبلتتان هم دقیقا همان لیست را می توانید با درگ (کشیدن و رها) کردن آخرین اپ های استفاده شده از گوشه چپ ببینید.
473.jpg

با درگ کردن Clipà.Vu به گوشه چپ یا راست دستکتاپ، به همان نقطه می چسبد. به دنبال آن، روی پیش نمایش آن راست کلیک کرده، و همان گزینه ها را از منوی زمینه ای ببینید.
اگر چه این برنامه رایگان است، اما با گزینه های قدرتمندی همراه شده؛ برنامه تاریخچه کاملی از تمامی کپی های انجام شده در درونش جای می دهد و اجازه می دهد با استفاده از ف ی ل ت ر نوشته (Text filter)، به جستجو بپردازید که می توانید آن ها را درجا پیست کنید یا در لیست، به عنوان علاقه مندی ها انتخاب کنید که بتوانید بار ها و بار ها از آن استفاده کنید که همچنین برنامه اجازه کپی زمان و تاریخ کنون را هم بهتان می دهد.
اگر هم خواستید کل تاریخچه و علاقه مندی هایتان را پاک کنید (مراقب باشید)، روی دکمه ‘X’ گوشه سمت راست هر ستون کلیک کنید.
نسخه رایگان آن تنها اجازه ذخیره ۳ علاقه مندی و دو زمان کنونی را در یک زمان واحد به شما می دهد و همچنین امکان، کپی نوشته هم دارید ضمن اینکه سازنده قول داده به زودی امکان پشتیبانی از کپی تصاویر را هم فراهم کند.
راهی که این برنامه کار می کند خیلی ساده است؛ شما فایل یا نوشته ای را کپی می کنید، و در میان برنامه آن را به عنوان تازه ترین کپی شده ها پیدا می کنید و همچنین در تاریخچه نیز ثبت می شود، حال می توانید آن را هر جایی پیست کنید، دکمه کلیک/تپ را بزنید را بزنید تا محتویات قرار داده شوند و با یک کلیک یا تپ دیگر می توانید آن را با مدرن اپ دیگری اشتراک گزاری کنید.

474.jpg

کپی در کلیپبورد از مدرن یو آی ها
Clipà.Vu تنها با دستکاپ کار نمی کند، وقتی یک اپ در گوشه ای چسبانده (اسنپ) شد، می توانید مدرن اپ دیگری را هم باز کرده و مطالب را از آن در Clipà.Vu، قرار دهید.
شاید هم از اینترفیس جهانی ویندوز ایت برای کپی آیتم های ممکن در داخل مدرن اپ ها به آن و برعکس استفاده کنید. برای مثال، اگر شما یک پیج را کاملا کپی کنید، Clipà.Vu عنوان ها، لینک ها و توضیحات را برایتان پوشش می دهد. (به عکس بالا توجه کنید)

در مقابل، وقتی از Clipà.Vu، به اپ ایمیل چیزی را به اشتراک می گذارید، ایمیل به همراه عنوان و نوشته به طور خودکار پر خواهد شد.
475.jpg

منوی اشتراک گزاری
این چگونگی کار یک مدرن اپ مدیریت کلیپبورد بود که تفصیل به آن پرداختیم. اگر تنها به دنبال گزینه های بهتر مدل های دسکتاپی شان می گردید، باید به جستجوی بیشتر در داخل فروشگاه های اپ بپردازید که ۱۰۰% با ویندوز ایت همگام هستند. خوب حال به ادامه کارتان بپردازید!

منبع: مجله اینترنتی گویا آی تی
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا