گرفتن عکس از صفحات وب در فایرفاکس 16

  • شروع کننده موضوع ARMIN002
  • تاریخ شروع
ARMIN002

ARMIN002

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته
​سلام دوستان

در نسخه ی جدید فایرفاکس با عنوان Firefox 16 قابلیتی تقریباً مخفی گنجانده شده است که به وسیله ی آن می توانید به طور مستقیم و توسط خود فایرفاکس از کل صفحه ی وب و یا قسمتی از آن عکس  گرفته و آن را ذخیره کنید. در نتیجه دیگر نیازی به استفاده افزونه و یا سایر روش های عکس برداری از صفحه نمایش نخواهید داشت. در این ترفند به نحوه ی انجام این کار می پردازیم.

بدین منظور:
ابتدا بر روی منوی Firefox کلیک کنید.
سپس (ترفندستان) از قسمت Web Developer بر روی Developer Toolbar کلیک نمایید.
خواهید دید که نواری در پایین پنجره ی فایرفاکس نمایان می شود.
اکنون صفحه ای که قصد عکس گرفتن از آن را دارید را فراخوانی نمایید.
حال در خط فرمان موجود در این نوار، دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید:
screenshot capture.png 0 true
در صورت موفقیت آمیز بودن این عمل، پیغامی مبنی بر ذخیره ی تصویر همراه با محل ذخیره ی آن درج خواهد شد. محل ذخیره ی عکس به طور پیش فرض محلی است که در تنظیمات فایرفاکس برای ذخیره ی فایل های دانلودی انتخاب کرده اید.

در این دستور به جای capture.png می توانید نام دلخواه عکسی که قرار است ذخیره شود را وارد نمایید.
همچنین می توانید محل ذخیره ی عکس را نیز تغییر دهید. به عنوان مثال اگر قصد داشته باشیم عکس را با نام picture.png و در پوشه ی C:\images ذخیره کنیم، از چنین دستوری استفاده خواهیم کرد:
screenshot C:\images\picture.png 0 true

این دستور که همراه با متغیر true است یک عکس از کل صفحه ی وب ذخیره می کند. در صورتی که دوست دارید تنها از محدوده ای که در حال حاضر از صفحه ی وب نمایش داده می شود عکس بگیرید کافی است در دستور به جای true از false استفاده کنید:
screenshot capture.png 0 false

همچنین وجود متغیر 0 در این دستور به منزله ی این است که 0 ثانیه بعد (دقیقاً بلافاصله) عکس گرفته شود. در صورتی که قصد دارید چند ثانیه بعد از وارد کردن دستور، عکس گرفته شود می توانید این عدد را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر قصد داشته باشیم 5 ثانیه بعد از وارد کردن دستور عکس گرفته شود از چنین دستوری استفاده می کنیم:
screenshot capture.png 5 true
خواهید دید که پیغام ذخیره ی عکس نیز 5 ثانیه بعد نمایان می شود.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا