گزارش مالی گوگل و مایکروسافت در 3ماه نخست 2015: سود 4.45 میلیاردی گوگل و سود 6.6 میلیاردی مایکروسافت

KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
3a9fead2eba371fb188cf0e995b01ca5.jpg

گوگل گزارش مالی سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ خود را منتشر کرد که هر چند اعداد و ارقام مربوط به سود و درآمدِ غول جستجوگر اینترتی دنیا کمتر از پیش‌بینی وال استریت رقم خورده، اما هر دو رشد داشته‌اند.گوگل در فصل اول سال ۲۰۱۵ موفق به کسب درآمد ۱۷.۳ میلیارد دلاری شده که ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. سود عملیاتی این شرکت نیز به رقم ۴.۴۵ میلیارد دلار رسیده که آن هم نسبت به سال گذشته رشد ۲۶ درصدی را تجربه کرده است. تحلیل‌گران وال‌استریت درآمد ۱۷.۵ میلیارد دلاری را برای گوگل پیش‌بینی کرده بودند که اختلاف کمی نسبت به درآمد واقعی این شرکت دارد. سهام‌داران گوگل بابت هر سهم خود ۶.۵۷ دلار سود دریافت می‌کنند که آن هم کمی پایین‌تر از سود پیش‌بینی‌ شده‌ی ۶.۶۱ دلار است.

همچون گذشته بیشترین درآمد گوگل از بخش تجارت تبلیغات این شرکت است. درآمد بخش تبلیغات کلیکی گوگل در وب‌سایت‌های دیگر ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما بخش تبلیغات کلیکی داخل موتور جستجوی گوگل ۱۳ درصد کاهش داشته است. دلیل این موضوع نیز گرایش کاربران به مرور وب از طریق ابزارهای موبایل است که گوگل نمی‌تواند مشتریان خود را برای تبلیغ در ترافیک موبایل به اندازه‌ی ترافیک وب شارژ کند.

در جلسه‌ی ارائه گزارش مالی گوگل، امید کردستانی - مدیر ارشد کسب و کار گوگل به اهمیت اپلیکیشن‌های موبایل و پلتفرم اندروید برای گوگل و کاربران اشاره کرد و در باره‌ی پتانسیل درآمدزایی از میلیون‌ها کاربر با ارزش موبایل گفت.

۲۳ درصد از درآمد گوگل در فصل اول سال ۲۰۱۵ از طریق گوگل پلی بدست آمده است. گوگل در قسمت پرسش و پاسخ نیز اعلام کرد که بخش نکسوس این شرکت به خوبی قبل عمل نکرده و احتمالا دلیل این موضوع نیز کاهش تقاضا برای بازار تبلت‌ها است. این کمپانی همچنین اشاره کرده که موجودی نکسوس ۶ به خوبی تامین نشده است و گوگل نتوانسته نیاز بازار را پوشش دهد.

زومیت
 
KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
d29c1ba1ef8dd97ec26e63d4d0acecaa.jpg

کمپانی مایکروسافت امروز گزارش مالی مربوط به سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس سال ۲۰۱۵ خود را با درآمد کلی ۲۱.۷ میلیارد دلار منتشر کرد. از این ۲۱.۷ میلیارد دلار؛ حاشیه سود ناخالص، درآمد عامل، و سود حاصله از سهام ها به ترتیب ۱۴.۶ میلیارد دلار، ۶.۶ میلیارد دلار، و ۰.۶۱ دلار بوده است.
این درآمد شامل ۱۹۰ میلیون دلار هزینه بازسازی و ادغام کمپانی هم می شود یا به بیانی دیگر حدود ۰.۰۱ دلار ضرر برای هر سهم از مجموع سهام مایکروسافت. این هزینه مربوط به تغییرات ساختاری مایکروسافت در جولای ۲۰۱۴ و ادغام بخش دستگاه ها و سرویس های کمپانی نوکیا است. در طول این سه ماهه مایکروسافت ۷.۵ میلیارد دلار را به سهام داران خود، به صورت سود سهم و سهام بازخرید شده، بازگردانده است.
تصویر زیر هزینه های مربوط به ادغام و بازسازی های کمپانی را با توجه به عملکرد مالی آن نمایش می دهد. این اطلاعات برای درک بهتر سرمایه گذاران از عملکرد مالی کمپانی ارایه شده است که شامل مقایسه رشد مالی امسال با مدت مشابه سال قبل است.

84f240e1b866fd4a73592e9c9636119a.jpg


تغییرات ارزش دلار ایالات متحده در مقایسه با ارز های خارجی تاثیر قابل توجهی در نتیجه مالی این سه ماهه داشته است. اگر از تغییرات نرخ ارز در مقدار نتیجه مالی عمومی (GAAP) چشم پوشی کنیم و نرخ ثابت ارز را در نظر بگیریم، درآمد کل و حاشیه ناخالص کمپانی به ترتیب ۹ و ۴ درصد افزایش داشته اند (به این معنی که تغییرات نرخ ارز اثر منفی در درآمد و حاشیه ناخالص داشته اند). با همین فرمول محاسبه، سود خالص و سود سهام هم به ترتیب ۴ و ۷ درصد کاهش داشته اند.

ساتیا نادلا:
مشتریان همچنان مایکروسافت را برای امور کسب و کار خود انتخاب می کنند و در نتیجه آن ما شاهد رشدی باور نکردنی در سراسر سرویس های ابری خود، در این سه ماهه هستیم. ما به خاطر کنفرانس بیلد که هفته آینده برگزار خواهد شد هیجان زده هستیم، چون اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چگونه با نسل بعدی پلتفرم خود هر سازمان و فردی را توانمند تر می کنیم، منتشر خواهیم کرد.Amy Hood، رئیس امور مالی مایکروسافت:
ما در این سه ماهه دوباره انضباط قوی عملیاتی و مالی خود را اجرا کردیم، و حالا تاثیر سرمایه گذاری های خود، در بخش های رشد یافته را می بینیم. ما همچنان برای به حداکثر رساندن ارزش سهم سهام داران خود تمرکز خواهیم کرد و دوباره سرمایه بازگشتی سهام داران را افزایش خواهیم داد.در آمد حاصل از مصرف کنندگان و فروش دستگاه ها با رشدی ۸ درصدی به ۹ میلیارد دلار رسیده است (اگر نرخ ثابت ارز را در نظر بگیریم و از تغییرات نرخ ارز چشم پوشی کنیم این میزان به ۱۱ درصد می رسد). در ادامه به عملکرد بخش های مهم اشاره خواهیم کرد:
۱- مشترکین آفیس ۳۶۵ افزایش یافته اند و درآمد حاصل از آن ۱۲.۴ میلیون دلار بوده که رشدی ۳۵ درصدی را نشان می دهد.
۲- درآمد ویندوز ۱۹ درصد کاهش داشته که عامل آن پایان پشتیبانی کمپانی از ویندوز XP و همچنین افت فروش سراسری بازار پی سی ها بوده است.
۳- درآمد جستجو های تبلیغاتی ۲۱ درصد افزایش داشته است (اگر نرخ ثابت ارز را در نظر بگیریم و از تغییرات نرخ ارز چشم پوشی کنیم این میزان به ۲۴ درصد می رسد)، همچنین بازار سهم موتور جستجوی بینگ در ایالات متحده رشدی ۲۰.۱ درصدی داشته است.
۴- استفاده از شبکه اکس باکس لایو ۳۰ درصد افزایش یافته که عامل آن افزایش کاربران و تعامل عمیق آن ها با شبکه بوده است. فروش کنسول اکس باکس در این سه ماهه ۱.۶ میلیون واحد بوده است که به نسبت مدت مشابه سال قبل با میزان ۲ میلیون واحد، کمی افت داشته است. البته در یک بازه زمانی طولانی تر، کنسول اکس باکس در نه ماهه منتهی به آوریل سال ۲۰۱۵ حدود ۱۰.۷ میلون واحد فروش داشته که در مقایسه با نه ماهه منتهی به آوریل سال ۲۰۱۴ با فروش ۱۰.۶ میلون واحد، رشدی اندک داشته است.
۵- درآمد ۷۱۳ میلیونی بخش سرفس افزایشی ۴۴ درصدی را نشان می دهد (اگر نرخ ثابت ارز را در نظر بگیریم و از تغییرات نرخ ارز چشم پوشی کنیم این میزان به ۵۳ درصد می رسد) که عامل آن سرفس پرو ۳ بوده است. به نظر می رسد سرفیس به تدریج تمام ضرر و زیان های گذشته خود را رفع خواهد کرد هرچند هم اکنون هم یک برند با ارزش به حساب می آید.
۶- بخش گوشی های هوشمند با فروش ۸.۶ میلیون واحد لومیا، ۱.۴ میلیارد دلار بوده است. این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۸ درصد افزایش در فروش را نشان می دهد البته اگر این سه ماهه را با سه ماهه قبل مقایسه کنیم میزان فروش از ۱۰ میلیون واحد به ۸.۶ میلیون واحد کاهش یافته است. خبر خوب اینجاست که بخش گوشی های نوکیا که حالا در تملک مایکروسافت است در نه ماهه گذشته حدود ۸۰۵ میلیون دلار سود برای مایکروسافت داشته است. به این معنی که بخش گوشی های لومیای مایکروسافت رفته رفته به سود دهی رسیده و به اصطلاح خود کفا می شود.
بخش تجاری با افزایش ۵ درصدی، درآمدی ۱۲.۸ میلیارد دلاری داشته است (اگر نرخ ثابت ارز را در نظر بگیریم و از تغییرات نرخ ارز چشم پوشی کنیم این میزان به ۷ درصد می رسد). در ادامه به عملکرد بخش های مهم تجاری اشاره خواهیم داشت:
۱- تجارت بخش ابری ۱۰۶ درصد افزایش داشته است (با احتساب نرخ ثابت ارز این مقدار ۱۱۱ درصد می شود) که عوامل آن آفیس ۳۶۵ و پلتفرم آنلاین Azure و Dynamics CRM بوده اند. مجموع در آمد این بخش ۶.۳ میلیارد دلار بوده است.
۲- درآمد محصولات و خدمات Server حدود ۱۲ درصد رشد داشته است (با احتساب نرخ ثابت ارز این مقدار ۱۶ درصد می شود) که عامل آن ورژن های ویژه و مخصوص Windows Server و System Center Server و SQL Server بوده اند که مجموع رشد فروش آن ها ۲۵ درصد بوده است.
۳- درآمد محصولات و خدمات تجارت آفیس ۲ درصد کاهش داشته است (این میزان با احتساب نرخ ثابت ارز ۱ درصد است) البته این کاهش مربوط به درآمد های نهفته در معاملاتی است که درآمد آن ها در آینده منتقل خواهد شد و زیان ها هم مربوط به کاهش فروش بازار پی سی به خاطر پایان یافتن چرخه حیات ویندوز xp است.
۴- درآمد حاصل از اعطای مجوز های ویندوز ۲ درصد کاهش داشته (این میزان با احتساب نرخ ثابت ارز ۱ درصد است) که به خاطر کاهش درآمد معاملات به خاطر پایان چرخه حیات ویندوز xp است، البته این میزان تاحدی توسط میزان رشد سالانه جبران شده است.Kevin Turner، رئیس اجرایی مایکروسافت:
ما بر قوی بودن عملکرد تیم های فروش خود متمرکز باقی خواهیم ماند. ما از سراسر جهان شاهد بهره بالای محصولات ابری و سرور خود هستیم، همچنین از مشارکت های اولیه در سرمایه گذاری برنامه ویندوز ۱۰.


وینفون
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا