گوشی هایی که صنعت موبایل را متحول کردند +عکس

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
هر روز مدل هایی جدید از گوشی های متفاوت وارد بازار می شود ولی گاهی اوقات این گوشی ها تحولاتی ایجاد می کنند یا به گونه ای از دیگر گوشی ها متفاوت هستند و همین باعث می شود تا برای همیشه در ذهن افراد متفاوت باقی بماند.
به گزارش مشرق، این روزها همه موبایل دارند و هر روز نیز مدل های جدید از شرکت های متفاوت وارد بازار جهانی می شود. در این رقابت گاهی اوقات تعدادی از گوشی ها با نوآوری های خاص خودشان یا سبک های جدید که ارائه می دهند به عنوان تحولی شناخته می شوند.
در اینجا به تعدادی از این گوشی ها که در 10 سال اخیر بسیار باعث تحول این عرصه شده اند می پردازیم:

Danger Hiptop/T-Mobile SideKick
گوشی Danger Hiptop در سال 2002 به بازار عرضه شد و به گفته سازنده های آن برای جذب جوانان ساخته شده بود. این گوشی با داشتن یک محیط کاربری خوب و زیبا برای زمان خوب و همچنین صفحه کیبورد QWERTY که بسیار برای پیامک زدن بسیار خوب بود توانست خیلی زود طرفدارن خود را به دست آورد.

2.jpg

Motorala RAZR
این گوشی به گفته بسیاری پرفروش ترین گوشی تاشو در تمام دوران است. شرکت موتورلا با ارائه این گوشی در سال 2004 نشان داد میتوان گوشی ای بسیار زیبا و کار آمد در کنار امکانات جانبی خوب ارائه داد. صفحه کلید آهنی و زیبای این این گوشی خیلی ها را مجذوب خود کرد.

3.jpg

طبق نظر برخی از کارشناسان این گوشی در دوره ای از زمان به یکی از لوارم ضروری برای هر کس تبدیل شده بود و همچنین در بیشتر فیلم ها و نمایش های تلویزیونی نیز از آن استفاده می شد.
Nokia N95
نوکیا در روزهای اوج خودش که بازار گوشی های تلفن همراه را در بیشتر نقاط جهان در اختیار داشت N95 را در ماه سپتامبر سال 2006 به بازار ارائه کرد و ایده های جدید را وارد عرصه گوشی سازی کرد. نوکیا با ارائه این گوشی نشان داد که می توان با تلفن های همراه به غیر از برقراری تماس کارهای دیگری نیز انجام داد و این چیزی است که در آن زمان بیشتر تولید کنندگان گوشی به آن توجه نداشتند.

4.jpg

البته نسخه ابتدایی محدودیت هایی نیز داشت که در پی آن نوکیا نسخه بعدی آن که هشت گیگابایت حافظه داخلی و صفحه نمایشی بزرگتر داشت را ارائه کرد.
این گوشی با داشتن دوربین پنج مگاپیکسلی و GPS، Wi-Fi و غیره توانست طرفداران بسیار زیادی در بین جوانان برای خود پیدا کند به طوری که اگر شما این گوشی را از جیب خود خارج می کردید همه به سمت شما نگاه می کردند.

Apple iPhone
در سال 2007 شرکت اپل با ارائه آیفون بازار گوشی های موبایل را به کلی عوض کرد و همچنین نوآوری بعدی را نیز سال بعدش یعنی 2008 با ایجاد App Store ایجاد کرد.
البته لازم به ذکر است که آیفون اولین گوشی اپل نبود و این شرکت چند سال قبل از ارائه آیفون در مشارکتی که با موتورلا داشت گوشی ROKR را ارائه دادند که از iTunes حمایت میکرد.

5.jpg

قبل از ارائه آیفون نیز گوشی هایی با صفحه لمسی وجود داشتند اما آیفون توانست در این عرصه نیز انقلابی را ایجاد کند زیرا که تنها یک دکمه داشت. در آن زمان عده ای این حرف را باور نداشتند که گوشی با تنها یک دکمه وجود داشته باشد. همچنین یک رابط کاربری آسان و زیبا نیز در جای خود یک نوآوری به حساب می آمد.
T-Mobile G1/HTC Dream
در حالی که بیشتر شرکت های تولید کننده گوشی های موبایل در حال تعریف و تمجید از آیفون بودند و خود را در حدی نمی دیدند که بخواهند با ان رقابت کنند G1 توانست رقابتی زیبا را اغاز کند. این گوشی جز اولین گوشی هایی بود که با سیستم عامل آندروئید شروع به کار کرد و با آن گوگل نیز پا به عرصه تلفن های همراه گذاشت.

6.jpg

این گوشی نیز دارای صفحه نمایش لمسی بود و همچنین یک کیبورد QWERTY نیز داشت. البته این گوشی به تنهایی بسیار خوب هم نبود ولی توانست راه را برای HTC و گوگل باز کند تا این دو با هم گوشی هایی بر مبنای آندروئید را وارد بازار کنند.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا