گوگل 13 ساله شد

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
گوگل، لوگوی امروز خود را با یک کیک و 13 شمع روشن به خود اختصاص داد و به این ترتیب روز 27 سپتامبر، تولد بزرگترین موتور جستجوی دنیا را جشن گرفت.به گزارش مهر، گوگل 13 سال پیش در 27 سپتامبر 1998 رسماً متولد شد. این جستجوگر که امروز علاوه بر طبقه بندی وب سایت ها به ارائه خدماتی چون عکس، اخبار، نقشه، فیلم، پست الکترونیک و شبکه اجتماعی می پردازد، لوگوی امروز خود را به سالروز تولدش اختصاص داده است.
این شرکت امروز از چنان شهرتی برخوردار است که در بسیاری از زبان ها واژه «گوگل» به عنوان یک فعل وارد فرهنگ لغات شده است. به طوریکه برای مثال فعل «to google» در زبان انگلیسی، فعل «googeln» در زبان آلمانی و فعل «googlare» در زبان ایتالیایی در فرهنگ لغات به معنی «جستجو کردن در روی وب» است.
گوگل چگونه شکل گرفت
در سال 1995 یک دانشجوی دکتری به نام «ماسیمو مارکیور» الگوریتمی به نام موتور جستجوی Hyper Search را نوشت و این الگوریتم را در کنفرانس جهانی شبکه جهانی وب معرفی کرد.

سپس «لری پیج» و «سرگئی برین» دو دانشجوی دانشگاه استانفورد برپایه این الگوریتم، تئوری توسعه یک موتور جستجو برپایه تجزیه ریاضی روابط میان وب سایت ها را ایجاد کردند و در 15 سپتامبر 1997 مجوز تاسیس شرکت گوگل را به ثبت رساندند. به این ترتیب یکسال بعد یعنی در 27 سپتامبر 1998 رسما فعالیت این جستجوگر آغاز شد.

این دو بنیانگذار برای این موتور خود به دنبال اسمی می گشتند که بتواند توانایی این جستجوگر را در سازماندهی تعداد نامحدود اطلاعات موجود در روی وب به خوبی نشان دهد. به همین دلیل تصمیم گرفتند از واژه موجود «گوگول» (Googole) استفاده کنند.

این واژه را نوه «ادوارد کاسنر» ریاضیدان آمریکایی در سال 1938 برای شرح عدد 1 که در مقابل آن تا 100 صفر قرار گیرد اختراع کرده بود که به نظر «برین» و «پیج» این واژه می توانست به خوبی بیانگر وسعت «وب» باشد.

از سویی دیگر، این واژه یک بازی با کلمات بود. در حقیقت Google شباهت بسیاری به واژه goggles به معنی «عینک» داشت و می توانست نشان دهد گوگل قادر است اعماق شبکه را به گونه ای کشف کند که شبیه به «یک نگاه از نزدیک» به آن باشد.​
سرورها، رایانه ها و پایگاه های اطلاعاتی گوگل
گوگل هرگز تعداد دقیق رایانه ها و پایگاه های اطلاعاتی خود را فاش نکرده است. باوجود این، اعتقاد بر این است که شرکت «مانتین ویوو» حداقل از 35 پایگاه اطلاعاتی استفاده می کند که بیشتر آنها در ایالات مختلف آمریکا، به ویژه کارولینای جنوبی واقع شده اند.

این شرکت همچنین 12 پایگاه اطلاعاتی در اروپا دارد که از این تعداد، سه پایگاه در آلمان و دو پایگاه در هلند است و در کشورهای بلژیک و لیتوانی و سوئیس و شهرهای مسکو، لندن، پاریس و میلان نیز يك سرور دارد.

گوگل از یک پارک رایانه ای استفاده می کند که در آن بیش از 500 آدرس IP ثبت شده است و احتمالاً هر واحد مجزا از جستجوهای این موتور از صدها و یا هزاران دستگاه رایانه استفاده می کند. به طوریکه این شرکت برای پردازش اطلاعات، تضمین محتواها، سازماندهی و شکل دهی شبکه خود، پاسخ به جستجوها و دسته بندی وب از بیش از 450 هزار رایانه BSD و GNU/Linux بهره می گیرد.

به خاطر این توان بالای محاسباتی، گوگل قادر است تنها در مدت چند هزارم ثانیه بر روی میلیون ها صفحه وب جستجوهای خود را انجام دهد و به همین دلیل به عنوان پربازدیدترین و بزرگترین جستجوگر دنیا شناخته می شود.
منبع : http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100855252169
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا