یادداشتی در باب کنفرانس E3 پیش رو …

  • شروع کننده موضوع KaShKoOl
  • تاریخ شروع
KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
4ed13b96b3828b9330fd56ee2429448e.jpg


“بازی!” کلمه ای آشنا، اما غریب برای عده ای که مدت هاست از دنیای بزرگ بازی ها فاصله گرفته اند، است. همه ی ما در طول زندگی خود، اوایل بازی های رایانه ای را به یاد داریم که با چه شور و شوقی از آن ها استقبال می کردیم و دوران نوجوانی و جوانی خود را چگونه با آن ها سپری کردیم. با وینفون همراه باشید تا با یادداشتی، شما را با بزرگ ترین رویداد بازی سال آشنا کنیم.


دنیای بازی ها برای ما جوانان ایرانی، یادآور خاطرات نوستالژیک گذشته است، نسلی با بازی های سگا، میکرو و آتاری سرگرم بوده اند و ماریوی قارچ خور را بازی می کردند و نسلی دیگر با رایانه و پلی استیشن مشغول انجام بازی IGI می شدند. مهم نیست چه بازی ای در چه دستگاهی انجام می شده، مهم این است که همگی بهترین دوران زندگی خود را با هیجانی وصف نشدنی در پشت این دستگاه های اعجاب انگیز که ما را ساعت ها میخکوب خود می کردند گذراندیم و حال خاطرات آن دوران، ما را قلقلک می دهند.

bb963de8d4b63914f84fd72f292682ed.jpg


اما چندین سال است که بازی شکل جدی تری به خود گرفته و به یک صنعت پر رقابت و البته سودآور تبدیل شده است. بازی سازان با جدیت تمام پروژه های جدید خود را با هزینه های میلیاردی می سازند و خریداران و بازی کنندگان نیز حاضرند برای آن ها هزینه های هنگفتی را پرداخت کنند. البته شاید در بسیاری مواقع نیز، حسی که آن بازی به واسطه ی موسیقی متن، کیفیت فوق العاده ی گرافیکی، و داستان جذاب به شما منتقل می کند، ارزش این هزینه کردن را دارد و شما را در آن ساعات، به دنیای دیگری می برند و شما می توانید چند ساعتی از دغدغه های فکری خود راحت شوید و از زندگی لذت ببرید!

اما مایکروسافت چند سال پیش با عرضه ی کنسول اکس باکس ۳۶۰، رسما وارد حوزه ی کنسول های بازی شد و جنگ خود را با رقیب مستقیم خود، یعنی سونی آغاز کرد و در این جنگ نیز موفق بود. مایکروسافت توانست پس از تسلط بر بازار آمریکا، به دیگر بازار های جهان نیز وارد شود و حکم فرمایی کند که از جمله ی این بازار ها، کشور ایران بود که اکس باکس توانست در آن از محبوبیت بالایی برخوردار شود، که البته شاید بتوانیم درصد بسیار زیادی از این محبوبیت را ممنون کپی خور شدن این دستگاه ها بدانیم.

00bce308deb766656dc80ddadb285fd5.jpg


به هر حال هر چه که بود، سونی و مایکروسافت از این دوره گذشتند و نسل جدید کنسول های قدرتمند خود، که به کنسول های نسل هشتم معروف هستند را معرفی کردند تا بازی ها، با کیفیت بسیار بالاتری انجام شود. همچنین مایکروسافت با معرفی محیط کاشی مانند اکس باکس وان، که قابلیت نصب برنامه های مخصوص به خود را نیز داشت، این دستگاه را از یک کنسول بازی به سمت یک کنسول سرگرم کننده سوق داد که کاربران می توانند از طریق آن کار های بسیار بیش تری انجام دهند. سونی هم بیکار ننشست و با تقویت سرویس های آنلاین خود و برنامه های مخصوص پلی استیشن ۴، آن را رقیبی قدرتمند برای اکس باکس وان ساخت. اما ما در این مقاله قصد نداریم تا به مقایسه ی این دو بپردازیم، بلکه می خواهیم بدانیم مایکروسافت در کنفرانس E3 خود چه کاری انجام می دهد تا برنده ی این نمایشگاه باشد و افراد تازه ای را به دنیای پر رمز و راز بازی ها خصوصا بازی های کنسول اکس باکس وان برگرداند.

21bd7a0192c05ff990dfde9ce593e7cb.jpg

E3 2014
E3 چیست؟
نمایشگاه E3 که تداعی کننده ی واژه های Electronic Entertainment Expo به معنی نمایشگاه سرگرمی الکترونیکی است، بزرگ ترین رویداد مربوط به بازی در سال است. این نمایشگاه امسال در شهر لوس انجلس آمریکا برگزار می شود و عده ی بسیار زیادی از بازیکنان و افراد مرتبط با این صنعت را مجذوب خود می کند.

در طول نمایشگاه E3، تمامی توسعه دهندگان بزرگ و منتشر کنندگان بازی های معروف گردهم می آیند تا آخرین و جدید ترین بازی های خود را به نمایش بگذارند و کاربران آن ها را امتحان کنند. این نمایشگاه در گذشته شاهد رونمایی های بزرگی هم بوده و شرکت های سونی و مایکروسافت و نینتندو در این نمایشگاه در گذشته شگفتی های زیادی درست کرده اند. در کنار همه ی این ها، دیدن آخرین تلاش بازی سازان برای تهیه ی بهترین بازی ها با بهترین کیفیت ممکن، جای دیدن دارد و حتی اگر علاقه مند به بازی های این دوره نیز نباشید، حتما باید گرافیک خارق العاده ی آن ها را ببینید.

32e8446a2e0a9f2cce2aa360a2b2bd90.png


مایکروسافت در مسیر درستی قرار دارد…
مایکروسافت پس از معرفی اکس باکس وان به همراه کینکت که قیمت بالایی داشت و قدرت سخت افزاری نسبتا کم تری نیز نسبت به PS4 داشت، نتوانست گوی رقابت را از سونی بدزدد. اما فیل اسپنسر در صدر اکس باکس بیکار ننشت و با کاهش قیمت اکس باکس و اعمال تغییراتی در دسته ی بازی و حذف کینکت در مدل پایه، توانست سهم بازار خود را پس بگیرد و به سمت قله ی برتری خیز بردارد.

e18d9901565cb2699648f86ac0b83ec4.jpg


مایکروسافت تا آن جایی که می توانست قیمت کنسول خود را کاهش داد و سرویس های موجود بر روی آن را چند برابر کرد تا الان که شما می توانید یک کنسول اکس باکس وان را با قیمتی حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خریداری کنید. این ها اقدامات بسیار خوبی از سوی مایکروسافت بودند که کنفرانس امروز را برایمان جذاب تر می کنند.

بازی های اختصاصی
سه عنوان فوق گرافیکی Halo، Tomb Raider و Forza بازی های اختصاصی اکس باکس هستند که با دیدن آن ها، از خواب و خوراک می افتید و تنها دلتان می خواهد کل تابستان خود را با این بازی ها سپری کنید. مایکروسافت از این بازی ها نیز به عنوان سلاح خود در این کنفرانس استفاده خواهد کرد و باز هم دل بازیکنان و کاربران با آن ها خواهد برد. البته شاید مایکروسافت با معرفی چند بازی اختصاصی دیگر برای این کنسول، ما را شگفت زده کند.

1b26772e6762636b0b5ff05d0c3f9491.jpg


ویندوز ۱۰
خیلی جالب است که امروزه دیگر نمی توانیم در مورد یکی از بخش های مایکروسافت صحبت کنیم و نامی از ویندوز ۱۰ نیاوریم. سیستم عاملی که به طور یکپارچه، سرویس های خود را در تمام محصولات مایکروسافت پهن خواهد کرد و کاربران را از این همه یکپارچگی به لذتی نو فرو خواهد برد. حال به نظر می رسد این سیستم عامل نسیب کنسول اکس باکس وان نیز خواهد شد و ما انتظار داریم بخش بزرگی از کنفرانس مایکروسافت در E3، به توضیح ویندوز ۱۰ و ارتباط آن با اکس باکس وان اختصاص یابد.

اگر شما هم در خانه یک کنسول اکس باکس وان دارید، به احتمال خیلی زیاد یک کامپیوتر رومیزی نیز دارید. بنابراین مایکروسافت می تواند از این موقعیت استفاده کرده و از آن به عنوان یکی از نقاط قوت اکس باکس و ویندوز ۱۰ یاد کند و کاربران را پیش از پیش خوشحال کند.

082891bb2deff3199269ddd80bd136fa.jpg



منبع: وینفون
 
TaurohtaR

TaurohtaR

The Ranger
مدیر بخش
میتونم بگم کنفرانس مایکروسافت واقعا فوق العاده بود !
از عناوینی که از اونها رونمایی شد گرفته تا گیم پد جدیده کنسول !
درسته ! منم حال کردم، ولی بیشتر از همه این عناوین منتظر Fallout 4 هستم !
 
M_A_Qolami

M_A_Qolami

-
مدیر ارشد تالار
درسته ! منم حال کردم، ولی بیشتر از همه این عناوین منتظر Fallout 4 هستم !
منم ! FallOut واقعا نمایش خوبی داشت ، هم اون و هم Star Wars ، کلا E3 خوبی بود !
هرچند دوتا کنفرانس دیگش مونده اما نمیشه زیاد رو کنفرانس نینتندو حساب باز کرد .
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا