اختصاصی آموزش کاشت سبزه‌ عید نوروز

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
سلام؛
کم کم عید نوروز 94 هم داره میاد ... به همین دلیل تصمیم گرفتم که آموزش کشت سبزه عید یا نحوه ی ساخت سبزه ی عید رو آموزش بدم ... لازم به ذکره که این آموزش کاملا تجربیه و سالها داره انجام میشه ... پس اگر با دقت به آموزش کاشت سبزه ی عید عمل کنید ان شاءالله سبزه ی خوبی برای عید نوروز خواهید داشت . با ما همراه باشید .

معمولا برای کاشت سبزه های نوروز از گندم استفاده میکنند اما برخی عزیزان دوست دارند که از عدس و یا خاکشیر هم استفاده نمایند که خب این امر کاملا سلیقه ای است :)

آموزش کاشت سبزه عید با گندم :

معمولا 10 تا 12 روز قبل از عید گندم ها به مدت دو یا سه روز خیسانده می شوند ( بهتر است در یک کاسه ی کوچک و در پشت بخاری قرار دهید تا گرم بماند )
در مدتی که گندم ها خیسانده می شوند باید یک یا دوبار آب آن عوض شد .
بعد از دو روز که داخل آب خیسانده شدند کم کم گندم ها جوانه میزنند که در این مرحله باید در پارچه و یا دستمالی قرار بگیرند . ( بهتر از از پارچه ی نخی استفاده کنید تا رطوبت را در خود نگه دارد ! )
سعی کنید که پارچه همیشه مرطوب باشد ( دقت کنید مرطوب باشد ! سیل راه نیاندازید !)
بعد از چند روز ساقه ی گندم رشد خواهد کرد که وقت در آوردن گندم ها از دستمال و ریختن درون یک ظرف می باشد . ( برای داشتن رطوبت ،ظروف سفالی پیشنهاد می شوند . )
گندم ها را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید تا زرد شوند . روزی نیم تا یک ساعت در نور غیر مستقیم ( پشت پنجره ) قرار دهید و دانه ها را همیشه مرطوب نگه دارید ( مراقب سیل باشید ! )

نکته :
اگر حس می کنید که هنوز زمان ریختن گندم ها در ظرف نرسیده است ،آن را در ظرف قرار دهید و پارچه ی مرطوب را روی آن قرار دهید تا رطوبت خود را حفظ کند و هم ریشه های آن شکل ظرف را بگیرند .

مدل سبزه عید :

67f6636b9716e1d7bafec48521467b82.jpg

سبزه عید با عدس

9b1430c6ed3559d1dba50f6af8af1c89.jpg

سبزه عید با گندم

موفق باشید .
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا