استقلال «تيم بودن» را معني مي كند

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
هفتاد و يكمين شهرآورد سنتي پايتخت هم مانند 2 بازي قبلي (69 و 70)  با برد استقلال به پايان رسيد تا بار ديگر شادي و شعف به خانه استقلالي ها و غم و اندوه به محفل پرسپوليسي ها سرازير شود، اما چرا غم و اندوه و چرا شادي و شور؟ به راستي چه عواملي سبب شده تا استقلال بتواند شهرآورد 71 را با قدرت از آن خود كند؟
برد اخير استقلال برخلاف فصل پيش كه جماعت سرخ، جلوي پيروزي هاي استقلال اما و اگر مي گذاشتند و هر يك را با اشتباهات داوري مرتبط مي دانستند، با اقتدار به دست آمد. در اين برد چند عامل تاثيرگذار بود كه به طور خلاصه به بررسي هر يك از آنها خواهيم پرداخت.
مديريت، آنچه شما خواسته ايد!
علي فتح الله زاده را از آن زمان كه مهدي هاشمي نسب (زننده 3 گل در 3 داربي پياپي به استقلال)  را به استقلال آورد بيشتر شناختيم. او به متخصص بمب تركاندن در فصل نقل و انتقالات معروف شد و همگان او را جزو مديران موفق در فصل نقل و انتقالات مي شناسند. وي همواره در فصل هايي كه سكان هدايت باشگاه استقلال را در دست داشته تيم هايي در خور اعتنا و اصطلاحا پرستاره را جمع و جور كرده است. نمونه اش همان تيم فصل هشتم كه براي قلعه نويي بست و قهرمان هم شد. او براي سرمربيان تيمش اعم از قلعه نويي، مظلومي يا هر كس ديگري مصداق همان برنامه تلويزيوني «آنچه شما خواسته ايد» است و هر كس كه مرد اول فني تيمش خواهانش باشد را جذب مي كند، حتي گلر اول تيم ملي. او با اين رويه، اساس تيمي را ساخت كه در شهرآورد 71 چه درون زمين و چه روي نيمكت دست مظلومي را براي بازي با پرسپوليس باز گذاشته بود. فتح الله زاده، در آن دوران خواب و خوراك نداشت، اما جمعه شب مزد تلاشش را گرفت.
كادر فني، تجميع خبره ها
مظلومي را مربي اي صددرصد استقلالي مي شناسيم. او طبق اسناد دوران مربيگري اش هرگز برابر پرسپوليس در هيچ تيمي شكست نخورده و اين خود عاملي است از جهت خبره شدن براي چنين مصاف سنگين و حساسي. او كه 2 بازي رفت و برگشت فصل پيش را هم از رقيب سنتي برده بود بخوبي مي دانست كه چطور و از كدام مسير برد سوم را نيز محقق كند، اما در كنار او يكي از مربيان برجسته ديگر استقلالي هم روي نيمكت تيم حاضر است. منصور پورحيدري كه طي 7 سال حضورش در استقلال به عنوان سرمربي، فقط يك بار مغلوب پرسپوليس شده   و حالا با مظلومي تيمي قدرتمند را در جمع مردان فني استقلال تشكيل داده اند كه به هيچ وجه به شكست مقابل پرسپوليس فكر نمي كنند. به اين جمع اضافه كنيد «ميشائيل هنكه» آلماني را كه در بايرن مونيخ و كنار دست «هيتسفلد» بارها عناوين قهرماني در بوندس ليگا، جام حذفي آلمان و ليگ قهرمانان اروپا را تجربه كرده است. او كه غيبتش در روزهاي تمرين قبل از بازي با تراكتورسازي چنان مشهود بود كه سبب شد استقلال اولين شكست فصل خود را تجربه كند، براي شهرآورد 71 هر چيزي كه اسمش را تجربه مي گذارند در اختيار مظلومي گذاشت تا استقلال با تجميع اين مردان فني خبره، باز هم پرسپوليس را مغلوب كند.
بازيكنان، مجربان خلاق
از خط دروازه شروع مي كنيم. استقلال به پرسپوليس چطور گل زد؟ گل اول را مدنظر داريم. ضربه مستقيم ميداوودي با دفع ناقص معمارزاده به جباري رسيد و... اما در نقطه مقابل! ضربه ايستگاهي مازيار زارع به دورترين نقطه از محل استقرار مهدي رحمتي (پاي تير عمودي مخالف)  رفت و دروازه بان استقلال به جاي دفع ناقص (در آن شرايط كه دستش به سختي به توپ رسيد)  طوري به آن ضربه زد كه مجبور شد دوباره خودش آن را جمع كند.
نكته: استقلال  در تمام خطوط خود  امثال رحمتي را دارد و همين است كه شاگردان مظلومي با آرامشي خاص در طول 90 دقيقه برابر هر تيمي كار مي كنند
شايد اگر رحمتي هم توپ را به درون محوطه 6 قدم دفع ناقص مي كرد پرسپوليس به گل مي رسيد. اين تيم (استقلال)  در تمام خطوط خود  امثال رحمتي را دارد و همين است كه شاگردان مظلومي با آرامشي خاص در طول 90 دقيقه برابر هر تيمي كار مي كنند. در شهرآورد 71 هر چه پرسپوليسي ها را عجول، مضطرب و ناهماهنگ مي ديديم، استقلالي ها به مراتب خونسردتر و راحت تر كار مي كردند و اين رفتارشان بيشتر سبب مي شد تا سرخ ها ناهماهنگ تر كار كنند.
هر دو تيم پاس اشتباه داشتند، اما اين آمار در تيم بازنده سر به فلك مي گذاشت. استقلال باتجربه هايي   در خط مياني اش داشت مثل تيموريان و جباري كه هريك براي خود يك تيم هستند. تيموريان كه از چند فاكتور جنگندگي، توان فيزيكي بالا، مديريت در ميانه زمين و توپ پخش كردن به طور همزمان بهره مي برد جمعه، خط هافبك پرسپوليس را يك تنه فلج كرده بود و در تمام جنگ ها سربلند مي شد. كنار دست او هم يك جباري خونسرد با ديدي عالي ايستاده بود كه هر كاري دلش خواست برابر مازيار زارع كرد و هافبك دفاعي پرسپوليس فقط شاهد نمايش خيره كننده شماره 8 استقلال بود. از ميداوودي و مجيدي هم گفتن و نوشتن فقط كاغذ سياه كردن است، چراكه هر كسي حتي پرسپوليسي ها هم به توان تهاجمي اين دو مهره خلاق در نوك خط حمله استقلال واقف هستند. برهاني را هم كه ديديم، به محض ورود به ميدان با چند فرار از پشت مدافعان پرسپوليس كاري كرد كه بعد از شوت خطرناك يوسفي روي دروازه ميثاق همه آنها از فرط خستگي روي زمين نشستند. در اين تيم البته امثال حنيف عمران زاده، خسرو حيدري، پژمان منتظري و جاسم كرار هم حاضر بودند كه آنها هم در جاي خود از عوامل تاثيرگذار در برد سوم استقلال طي يك سال اخير محسوب مي شوند؛ مهره هايي ارزشمند كه هر تيمي آرزوي داشتن شان را در سر دارد.
هواداران، هميشه حاضر
از همه اين فاكتورها كه بگذريم يار دوازدهم تيم استقلال- بويژه در اين فصل- بخوبي وظايف خود را در قبال تيم محبوبش انجام داده است. هواداران اين تيم از همان اولين مصاف خانگي برابر داماش گيلان با حضور 65 هزار نفري شان ثابت كردند كه پشتيبان تيم محبوب شان هستند و اين را در بازي با فجر هم نشان دادند. روز بازي با تراكتور 85 هزار نفري كه به آزادي رفتند ثابت كردند كه طرفداران استقلال قدر تيم شان را مي دانند و در بازي جمعه هم الحق كه بيشتر از طرفداران پرسپوليس، تيم خودشان را تشويق كردند. با اين حساب مشخص مي شود كه چرا استقلال در روزي كه خيلي ها شانس برد را بيشتر براي پرسپوليس قائل بودند باز هم مقتدرانه رقيب سنتي اش را مغلوب كرد. 2 گل زد، 2 بار توپ را به تير كوبيد و 2 يا 3 گل را هم نزد.
در واقع تيم مديريتي، فني، بازيكنان و هواداران اين فصل استقلال تركيب برنده اي را تشكيل داده اند كه حاصلش هم برد با اقتدار در داربي 71 بود.
محمدرضا مدني / جام جم
منبع : http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100854652927
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا