ایران در طول تاریخ از بانیان تعامل و گفت وگو با دیگر ملت ها بوده است

  • شروع کننده موضوع !₪ ŽεüŠ ₪!
  • تاریخ شروع
!₪ ŽεüŠ ₪!

!₪ ŽεüŠ ₪!

کاربر تالار
کاربر تالار
کاربر فعال
روزنامه کوریره دلاسرا مقاله ای با عنوان «گفت وگو: نیاز امروز جامعه جهانی» به قلم سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا منتشر کرد.


سفیر ایران در این مقاله با بیان اینکه گفت وگو، مذاکره و تعامل بین جوامع انسانی راهبرد ارتباطی مناسب برای تعامل فرهنگ ها و تمدن های گوناگون به ویژه تمدن اسلامی و تمدن غرب به شمار می رود، گفت: پیشینه تاریخی استفاده از راهبرد گفت وگو به قدمت پیدایش نخستین تمدن های بزرگ بشری است. جوامع متمدن همواره در چارچوب این راهبرد به ارتباط و همکاری با یکدیگر پرداخته و دستاوردهای علمی، صنعتی و فرهنگی خود را به دیگر نقاط جهان منتقل کرده اند.


وی در بخش دیگری از این مقاله با اشاره به تأکید دین مبین اسلام به گفت وگو و مفاهمه براساس اصول مشترک و ذکر آیه 64 سوره آل عمران، پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) را به عنوان رحمه العالمین و منادی تحمل و مدارا و گفت وگو بین گروه های مختلف انسانی معرفی کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام در صدر اسلام در موارد گوناگون از این راهبرد بهره گرفته و بارها با ارسال نامه و اعزام نماینده به مناطق مختلف جهان با سران دیگر کشورها و نمایندگان گروه های مختلف قومی و دینی به گفت وگو می پرداختند.


حسینی در ادامه از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دیرینه ترین مهدهای تمدن بشری با تکیه بر نقش محوری دین و اخلاق در تمدن یاد کرد و افزود: ایران در طول تاریخ همواره یکی از بانیان تعامل و گفت وگو با دیگر فرهنگ ها و ملت ها به شمار می رفت و نظریه گفت وگو بین ادیان و تمدن ها نیز ثمره ارزشمند و واقعگرایی همین تجربه تاریخی است.


وی ایران و ایتالیا را به عنوان وارثان دو تمدن بزرگ و تأثیرگذار در طول تاریخ معرفی کرد و گفت: دو ملت دارای اشتراکات متعددی هستند و جایگاه رفیع ایران در جهان اسلام و خاورمیانه و ایتالیا در جهان مسیحیت و منطقه مدیترانه، تعامل هر چه بیشتر این دو کشور را می طلبد. بدون تردید گفت وگو در زمینه های مختلف بین دو کشور و ملت می تواند دستاوردهای مثبتی برای آنها و برای جامعه بین الملل به همراه داشته باشد و ارتباطات نزدیک فعلی را تعمیق ببخشد و در این راستا دو ملت و همچنین دو دولت می بایست نقش خود را ایفا کنند.


حسینی در بخش دیگر این مقاله ملت ایران را همچون همیشه ملتی که در پی تعامل فرهنگی و انتقال تجربیات تمدنی با دیگر ملت هاست معرفی کرد و افزود: ایرانیان از هر فرصتی برای معرفی دستاوردهای فرهنگ خود در زمینه های مختلف هنری از سینما گرفته تا تئاتر، نقاشی، معماری و شعر به دیگر ملت ها بهره برداری می کنند. به همین دلیل فرصت موجود برای ارائه هنر سینمای ایران که در سه دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جهش و درخشش فو ق العاده ای یافته، به ملت فرهیخته و فرهنگ دوست ایتالیا را مغتنم می شمارد.


این مقاله به مناسبت برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مدیترانه در ایتالیا و حضور فیلم ایرانی «پله آخر» در این جشنواره منتشر شد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا