A.Shadow
مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
تنظیمات رندر رسی در تری دی مکس
رندر رسی برای نشان دادن ریزه کاری های یک مدل در برنامه های سه بعدی کار برد دارد یکی از بهترین پلاگین ها برای رندر رسی Brazil R/S برای مکس است...
اما شما برای بدست آوردن پلاگین باید مقداری پول هزینه کنید,
ما در این آموزش به شما یاد خواهیم داد که چطور با استفاده از تنظیمات معمولی مکس یک رندر رسی بگیرید!
نمونه یک رندر رسی با موتور رندر پیشفرض مکس
مدل خود را به پایان برسانید
بعد از اینکه همه چیز در صحنه حاظر بود یک نور Skylight به صحنه اضافه کنید, برای این کار مراحل زیر را طی کنید:
Create panel > Lights > Standard > Skylight Button
Create menu > Lights > Skylight
نکته: مکان نور اضافه شده و فاصله آن از جسم هیچ تاثیری بز نتیجه کار ندارد, پس شما آزاد هستید.
محتویات و تنظیمات نور:
Multiplier: در صورتی که عدد معین شده برای این گزینه بالا رود نور صحنه بیشتر خواهد شد.
Sky Color: رنگی است که نور شما آن را به صحنه یا جسم میتاباند.نور را به سفید کامل تغییر دهید, برای این کار روی رنگ آبی کلیک کنید و از پنجره باز شده نور سفید را تنظیم کنید.
تنظیمات نور Skylight
فعال کردن Light Tracer
در صورتی که شما این گزینه را فعال نکنید نور هیچ تاثیری بر صحنه ندارد.
برای فعال کردن این گزینه مراحل زیر را دنبال کنید:
Rendering > Advanced Lighting > Light Tracer
حال برای Advanced Lighting گزینه ی "Light Tracer" را انتخواب کنید و مطمئن شوید که این گزینه فعال است.
تقریبا همه چیز خوبه, و آخرین مرحله اضافه کردن ماده به جسم هست.
اضافه کردن ماده "Material"
برای باز شدن پنجره Material Editor کلید M را از روی صفحه کلید فشار دهید.
پنجره ی Material Editor
حالا اجسامی رو که میخواهید مثل خاک رس دیده بشند رو از داخل صحنه انتخواب کنید
حالا همان ماده ای را که آماده کرده بودید را با عمل Drag & Drop روی جسم اعمال کنید.
رندر نهایی
حالا همه چیز آماده است برای یک رندر رسی, فقط کافیه شما کلید های Shift و Q رو با هم فشار بدید تا شاهد رندر باشید.
رندر رسی با نور Skylight
رندر رسی بدون نور Skylight
خیلی ها دنبال آموزش همچین رندری میگشتند و پیدا نمیکردند مثل خود من.
امیدوارم شما هم از این آموزش استفاده برده باشید.
رندر رسی برای نشان دادن ریزه کاری های یک مدل در برنامه های سه بعدی کار برد دارد یکی از بهترین پلاگین ها برای رندر رسی Brazil R/S برای مکس است...
اما شما برای بدست آوردن پلاگین باید مقداری پول هزینه کنید,
ما در این آموزش به شما یاد خواهیم داد که چطور با استفاده از تنظیمات معمولی مکس یک رندر رسی بگیرید!
نمونه یک رندر رسی با موتور رندر پیشفرض مکس
قبل از انجام هر نوع رندر شما نیاز به تعدادی جسم در صحنه دارید.
من در اینجا لوگوی وب سایت خود را مدل کردم.
اضافه کردن Skylightمن در اینجا لوگوی وب سایت خود را مدل کردم.
بعد از اینکه همه چیز در صحنه حاظر بود یک نور Skylight به صحنه اضافه کنید, برای این کار مراحل زیر را طی کنید:
Create panel > Lights > Standard > Skylight Button
Create menu > Lights > Skylight
نکته: مکان نور اضافه شده و فاصله آن از جسم هیچ تاثیری بز نتیجه کار ندارد, پس شما آزاد هستید.
محتویات و تنظیمات نور:
Multiplier: در صورتی که عدد معین شده برای این گزینه بالا رود نور صحنه بیشتر خواهد شد.
Sky Color: رنگی است که نور شما آن را به صحنه یا جسم میتاباند.نور را به سفید کامل تغییر دهید, برای این کار روی رنگ آبی کلیک کنید و از پنجره باز شده نور سفید را تنظیم کنید.
تنظیمات نور Skylight
در صورتی که شما این گزینه را فعال نکنید نور هیچ تاثیری بر صحنه ندارد.
برای فعال کردن این گزینه مراحل زیر را دنبال کنید:
Rendering > Advanced Lighting > Light Tracer
حال برای Advanced Lighting گزینه ی "Light Tracer" را انتخواب کنید و مطمئن شوید که این گزینه فعال است.
تقریبا همه چیز خوبه, و آخرین مرحله اضافه کردن ماده به جسم هست.
اضافه کردن ماده "Material"
برای باز شدن پنجره Material Editor کلید M را از روی صفحه کلید فشار دهید.
حالا یکی از نمونه های ماده رو انتخواب کنید و رنگ Diffuse اون رو به رنگ رسی یا خاکی تغییر بدید و این نکته رو به یاد داشته باشید که درخشندگی روی حالت Blinn باشد.
پنجره ی Material Editor
حالا همان ماده ای را که آماده کرده بودید را با عمل Drag & Drop روی جسم اعمال کنید.
رندر نهایی
حالا همه چیز آماده است برای یک رندر رسی, فقط کافیه شما کلید های Shift و Q رو با هم فشار بدید تا شاهد رندر باشید.
رندر رسی با نور Skylight
رندر رسی بدون نور Skylight
خیلی ها دنبال آموزش همچین رندری میگشتند و پیدا نمیکردند مثل خود من.
امیدوارم شما هم از این آموزش استفاده برده باشید.