تيم ملي واليبال ايران بار دیگر بر قله آسیا نشست

  • شروع کننده موضوع KaShKoOl
  • تاریخ شروع
KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، تیم ملی والیبال ایران در فینال هفدهمین دوره رقابتهای قهرمانی مردان آسیا به مصاف کرهجنوبی رفت و در پایان با نتیجه 3-0 و امتیازهای 25-19، 25-22، 25-19 به برتری و مقتدرانه برای دومین بار قهرمان آسیا شد و با این قهرمانی جواز حضور در مسابقات قهرمانی قاره های جهان را به میزبانی ژاپن بدست آورد.

پیش از این در مرحله یک شانزدهم نهایی تیمهای ایران و کره با یکدیگر رو برو شده بودند و شاگردان ولاسکو با نتیجه 3بر یک کرهجنوبی را شکست داده بودند.

دو تیم ملی والیبال ایران و کرهجنوبی پیش از این 31 بار در میادین رسمی برابر یکدیگر به میدان رفته بودند که از این میان سهم ایران تنها هشت پیروزی در سالهای 2004 ، 2008 و مسابقههای انتخابی جهان و بازیهای آسیایی 2009 و همچنین قهرمانی مردان آسیا در سال 2011 و انتخابی المپیک 2012 و جام کنفدراسیونها در همین سال بود.

پارک کی وون از سال 2002 تا 2005 سرمربی تیم ملی والیبال ایران بود و تیم کشورمان در دوران مربیگری او موفق شد در بازیهای آسیایی 2002 بوسان برای نخستین بار کرهجنوبی را شکست دهد.

ولاسکو برای بازی فینال باز هم از ترکیب همیشگی خود یعنی سعید معروف، امیر غفور، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، عادل غلامی، محمد موسوی و فرهاد ظریف(لیبرو) آغاز کرد.

**ست نخست: 25 - 19 ایران

ملی پوشان والیبال ایران با حمایت بیش از سه هزار ایرانی حاضر در سالن کار را با روحیه بالا آغاز کردند. اگر چه کره جنوبی در هشت امتیاز نخست بازی پایاپایی را ارائه داد اما بازی خوب حمزه زرینی و پنج امتیاز پیاپی تیم ایران روی سرویسهای او موجب شد تیم ایران از حریف خود فاصله بگیرد.

تیم ملی والیبال ایران با اتکا به کارهای ترکیبی و پاسهای بلند سعید معروف خیلی خوب دفاع حریف را جا میگذاشت. توپ گیریهای خوب فرهاد ظریف هم اجازه نمیداد اسپکرهای سرعتی کره جنوبی راحت امتیاز بگیرد. تیم ملی والیبال ایران ست نخست بازی فینال را مثل آب خوردن با امتیاز 25 بر19 به سود خود تمام کرد.

**ست دوم: 25 - 22 ایران

در ست دوم کرهایها که نمیخواستند بازنده از رمین بیرون روند کار را انتحاری آغاز کردند. از سوی دیگر حساسیت بازی موجب شده بود بازیکنان نامدار ایران هم برخی سرویسها خراب کنند. سعید معروف به عنوان پاسور بارها به تنهایی با فریب دفاع روی تور حریف امتیاز می گرفت. موسوی هم همچنان سد محکم و قابل اطمینان دفاع روی تور ایران بود.

کرهای ها به |آب و آتش زدند تا سه امتیاز از ایران پیش بیافتند. ولاسکو که با دقت بازی را نگاه می کرد، سه تعویض همزمان انجام داد. رحمان داودی ، مهدی مهدوی و شهرام محمودی به ترتیب جای قائمی، معروف و غفور به میدان رفتند. نقش آفرینی تماشایی محمودی موجب شد تا ایران در ست دوم با امتیاز 25بر 22 به برتری برسد. عادل غلامی با دفاع روی تور عالی امتیاز پایانی این ست را به ارمغان آورد.

**ست سوم: 25 - 19 ایران

برتری ایران در ست سوم همچنان ادامه داشت. هوشمندی سعید معروفو پاس های تماشایی و پایپ های بی نظیرش کاملا دفاع روی تور حریف را جا می گذاشت. عادل غلامی و محمد موسوی با آبشارها سرعتی خوب به خوبی از پاس های معروف امتیاز می ساخت. حمزه زرینی بدون تردید فوق ستاره تیم ملی والیبال ایران در بازی فینال بود. بازیکنان ایران بعد از هر امتیاز مثل قهرمانان خوشحالی می کردند. پارک کی وون که انگار شکست را پذیرفته بود همچنان با آرامس از روی ویلچر تماشاگر بازی بود. کره جنوبی در آستانه نهمین شکست خود قرار داشت. در نهایت بازی خوب ملی پوشان ایران پیروزی در ست سوم را هم به ارمغان آورد.

تیم ملی کره در 4 دوره گذشته مسابقات به مقام سوم رسیده بود. تیم ایران با این قهرمانی در کنار کره، چین و ژاپن توانست به رکورد 2 قهرمانی متوالی برسد.

پیش از این نیز تیم ملی والیبال پین با نتیجه 3بر یک ژاپن را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.
 
KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
پاسخ : تيم ملي واليبال ايران بار دیگر بر قله آسیا نشست

ردهبندي پاياني تيمهاي به اين شرح است:

1- ايران

2- کرهجنوبي

3- چين

4- ژاپن

5- استراليا

6- تايلند

7- هند

8- لبنان

9- تايوان

10- قزاقستان

11- قطر

12- بحرين

13- عراق

14- امارات

15- سريلانکا

16- ازبکستان

17- کويت

18- ميانمار

19- عمان

20- افغانستان

21- عربستان
 
M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
پاسخ : تيم ملي واليبال ايران بار دیگر بر قله آسیا نشست

شادباش میگم ...
به امید پیروزی های بیشتر تیم ملی ایران ...
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا