حجاب زنان فرانسه وسیله‌ای برای اعتراض به استفاده تجاری زنان

ARIANA

ARIANA

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته
(بسم الله الرحمن الرحیم)


زنان و دختران فرانسوی که از جامعه و از استفاده بازاری از بدن زن ناراضی هستند، پوشش حجاب را شیوه‌ای برای ابراز اعتراض خود به وضع موجود می‌دانند.






یک کارشناس مسائل اجتماعی در فرانسه می‌گوید اصرار برخی دختران و زنان مسلمان در فرانسه در داشتن حجاب نشانه اعتراض آنها به وضع موجود در جامعه از جمله استفاده تجاری از بدن زن است.
در فرانسه 10سال پیش قانون مربوط به ممنوعیت داشتن مظاهر مذهبی در مدارس دولتی به تصویب رسید. در آن زمان 47 دختر به علت رعایت نکردن این قانون از مدرسه اخراج شدند. امروز که 10سال از اجرای این قانون می‌گذرد ابهاماتی درباره آن وجود دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، برخی دختران مسلمان مقید به رعایت حجاب، تا درب مدرسه و دبیرستان محل تحصیل خود روسری یا پوشیه خود را دارند اما در درب مدرسه روسری خود را برمی‌دارند. آنها می‌گویند چاره‌ای جز این کار ندارند چون آینده تحصیلی و زندگی‌شان در میان است.

«ژان بوبرو» مورخ و کارشناس لاییسته می‌گوید: این مشکل کمتر مربوط به خود پوشش بلکه بیشتر مربوط به رفتارهای مذهبی در مواجه با این ممنوعیت‌هاست.


وی می‌افزاید، ما در فرانسه خود را در وضع بدی قرار داده‌ایم، همه توجه خود را به پوشش حجاب متمرکز کرده‌ایم و درنتیجه افرادی که از جامعه و از استفاده بازاری از بدن زن ناراضی هستند، پوشش حجاب را شیوه‌ای برای ابراز اعتراض خود به وضع موجود می‌دانند.

اما در دانشگاه آزادی فردی در اولویت است. قانون ممنوعیت حجاب اسلامی و دیگر مظاهر مذهبی مصوب سال 2004 در دانشگاه به اجرا گذاشته نمی‌شود و این امر باعث جنجال شده است.

«ژان لویی ببره» رئیس شورای قانون اساسی فرانسه به این روند اعتراض دارد و می‌گوید: هرکس دین، مذهب و باور خودش را دارد اما در اماکن عمومی به موجب رعایت اصل لاییسته و رعایت اصل برابری زن و مرد، کسی نباید با برخی اقدامات و نحوه پوشش خود، تفاوت ایجاد کند.
  • ابنا
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا