شکارچی شهابسنگها زنده میشود

ArasH--h.p

ArasH--h.p

کاربر تالار
کاربر تالار
ناسا قصد دارد با فعال سازی دوباره یکی از کاوشگران قدیمیاش به بررسی شهابسنگهایی بپردازد که احتمال دارد برای زمین به یک خطر بالقوه تبدیل شوند.

براساس گزارش گیزمگ، ناسا در نظر دارد با روشن کردن دوباره کاوشگر WISE در ماه سپتامبر یکی از خطرات بالقوه فضایی برای زمین را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد. تلسکوپ کاوشگر فروسرخ WISE که در سال 2011 غیرفعال شدهاست پس از فعال شدن دوباره با استفاده از تجهیزات فروسرخش برروی شهابسنگی که میتواند در آینده برای زمین به خطری بالقوه تبدیل شود، بررسی و مطالعاتی انجام خواهدداد.

این تلسکوپ که در مدار سنکرون خورشیدی در ارتفاع 525 کیلومتری بالای زمین در حرکت است، هر 95 دقیقه یکبار به دور زمین میچرخد. ماموریت جدید سه ساله این تلسکوپ از ماه سپتامبر آغاز شده و بر جستجوی شهابسنگهایی که ممکن است برای زمین خطرساز شوند و یا شهابسنگهایی که در آینده به اهداف ماموریتهای ناسا تبدیل خواهند شد متمرکز میشود. ناسا انتظار دارد این کاوشگر 150 جرم نزدیک به زمین یا NEO را رصد کرده و به بررسی ابعاد، ویژگیهای حرارتی و فیزیکی دو هزار شهابسنگ بپردازد.

WISE با وزنی بیش از 750 کیلوگرم در دسامبر سال 2009 به همراه راکت دلتا دو از مرکز فضایی وندنبرگ به فضا پرتاب شد. اصلیترین ابزار این کاوشگر تلسکوپی 40 سانتیمتر و فروسرخ است که به چهار ردیابی فروسرخ مجهز است که هریک از آنها از وضوح تصویری یک میلیون پیکسل برخوردارند.

این کاوشگر طی اولین ماموریت خود وظیفه داشت از کل آسمان در نور فروسرخ تصویربرداری کند و طی این ماموریت WISE توانست از 560 میلیون جرم کیهانی بیش از 2.7 میلیون تصویر به ثبت برساند تا زمانی که در اکتبر سال 2010 خنککنندههای هیدروژنی آن رو به اتمام گذاشتند.

به گفته ناسا این کاوشگر تاکنون دقیقترین تجسس درباره اجرام نزدیک به زمین را انجام داده است. حسگرهای فروسرخ این کاوشگر برای ارزیابی ویژگیهای شهابسنگها فوقالعاده هستند. با اینهمه از آنجایی که تنها قادر به رصد اجرام در نور فروسرخ هستند،بهترین گزینه برای مطالعه برروی اجرام نزدیک به زمین به شمار میروند. WISE زمانی که از کار افتاد، از 600 هزار جرم نزدیک به زمین شناسایی شده برروی 158 هزار جرم مطالعه کردهبود، 21 دنبالهدار جدید، 34 هزار شهابسنگ جدید و 135 جرم نزدیک به زمین جدید کشف کرده بود و ناسا معتقد است این تلسکوپ هنوز میتواند در این زمینه به فعالیت خود ادامه دهد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا