P

partnovin

کاربر تالار
کاربر تالار
بیشتر با ویتامین ب آشنا شوید:
در میان تمامی ویتامین‌هایی که برای سلامتی مهم می باشند و به نوعی در کسب عضلات و بهینه سازی سلامتی نقش مهمی را برعهده دارند، ویتامین ب معروف ترین و مهم ترین آنها به حساب می آید. این ویتامین که به راحتی در آب حل می‌شود نقش بسیار حیاتی را در تعیین عملکرد افراد ایفا می‌کنند. شباهت آنها به حل شدن در آب همچون ویتامین سی تنها میتواند یک معنا داشته باشد که آنها در آب موجود در بدن تحلیل شده و سپس از طریق ادرار دفع خواهند شد. پس نیاز است ویتامین ب را با یک منبع پایدار مصرف کنید تا نهایت استفاده را از آن ببرید. البته هرگز نباید در مصرف آنها زیاده روی کنید زیرا اغلب با بروز ناراحتی های قلبی و... نمود پیدا خواهد کرد.
با این تفاسیر تاکنون به این سوال پاسخ داده‌ اید که چرا ویتامین ب در بدنسازی همچون معجزه عمل می کند؟
درواقع ویتامین ب ، فرآیندهای متابولیک را تسهیل می بخشد. هرچند که مصرف انحصاری آن باعث می شود تا از روش های تعیین شده ای به نتیجه برسید. اما زمانی که ویتامین b و خانواده آن را مصرف کنید به راحتی میتوانید تفاوت را در سلامتی و رشد خود مشاهده نمائید. ویتامین ب اغلب این توانایی را دارد که غذای مصرف شده را به سوخت و انرژی تبدیل کند و برای بقای عملکرد سیستم عصبی بدن اقدامات موثری را صورت دهد. هرچند مصرف بیش از اندازه این ویتامین میتواند ناراحتی قلبی را به همراه داشته باشد اما در صورتی که مطابق با دستور پزشک یا مربی بدنسازی پیش بروید حفظ سلامتی سیستم قلبی با کمک این ویتامین خیلی سخت و دور از دسترس نخواهد بود.


خانواده ویتامین گروه B را می شناسید؟
*اسید فولیک: مطمئنا خانم ها زیاد با این نام آشنایی دارند. اسید فولیک کمک می کند تا خطر ابتلا به حمله قلبی به کمک هوموسیستین کاهش پیدا کند. هوموسیستین اسید آمینه حاوی سولفور است.
*کولین: معمولا به آن دسته از افرادی که از اختلالات دو قطبی رنج می برند توصیه می شود تا از این دارو مصرف نمایند. طبق تحقیقات صورت گرفته کولین پس از ترکیب با لیتیوم در درمان بیماری های روانی موثر است. همچنین در مداوای بیماری های مرتبط با ضد افسردگی نیز نقش موثری را ایفا می کند.
* ویتامین B-6: با کمک این ویتامین خانم های باردار میتوانند حالت تهوع این دوران را به سلامت بگذرانند.
*ریبوفلاوین: این دارو در مرمت آسیب‌های DNA نقش موثری ایفا می کند و حتی تشخیص افراد سالخورده عملکرد فوق العاده ای از خود به جای می گذارد.
* ویتامین b-12: معمولا آن دسته از افرادی که با ضعف در تشخیص روبرو هستند؛ خصوصا افراد سالخورده با مصرف این دارو تا حدود زیادی تعادل را به زندگی خود برمیگردانند. طبق تحقیقات صورت گرفته 42درصد از افرادی که از کمبود ویتامین b-12 رنج می برند در تشخیص افراد دچار اشتباه می شوند.


کلام آخر
در این مقاله تا حد امکان تلاش کردیم شما را با خواص ویتامین ب در بدنسازی و زندگی شخصی آشنا کنیم. حال میدانید این ویتامین از چه گروه هایی تشکیل شده و در برطرف کردن چه بیماری هایی موثر است. باید بگوییم این گروه از ویتامین ها تاثیر ویژه و بالقوه ای بر روی فرآیندهای بیولوژیکی دارند که جزئی بسیار مهم در رژیم‌های غذایی به شمار می آید. در این میان نمیتوان از تولید انرژی و افزایش روحیه و سیستم های عصبی و قلبی نیز غافل شد. اگر قصد دارید تا قدرت تمرینات خود را افزایش دهید بدون شک باید انرژی لازم را تامین کنید و اینجاست که ویتامین ب نمود پیدا می کند. با این حال اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده توصیه می کنیم با مراجعه به بخش تماس باما با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده تا تمامی ابهامات موجود برطرف شود.





باشگاه ورزشی بانوان پارت نوین | سعادت آباد


www.partnovin.com
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا