معرفی لیگ اروپا

Germanitor

Germanitor

Storm of Swords
مدیر بازنشسته

00019707-1.jpg

سال تأسیس : ۱۹۷۱ (با حالت فعلی خود از ۲۰۰۹)
منطقه : اروپا، یوفا
تعداد تیمهای حاضر : ۴۸ (در مرحلهٔ گروهی)
+۸ تیم که بعد از مرحلهٔ گروهی لیگ قهرمانان به رقابتها اضافه میشوند. [۱]
قهرمان فعلی : انگلستان چلسی
موفقترین تیم : ایتالیا یوونتوس(۳ بار)
ایتالیا اینترمیلان(۳ بار)
انگلستان لیورپول(۳ بار)

وبگاه رسمی جام یوفا


لیگ اروپا (که قبلاً با نام جام یوفا شناخته میشد) نام رقابتهای فوتبالی است که بین تیمهای برگزیدهٔ اروپایی برگزار میشود. این مسابقات، که بعد از لیگ قهرمانان اروپا دومین رقابت فوتبالی معتیر در سطح قارهٔ اروپا است، هر سال تحت نظر اتحادیهٔ فوتبال اروپا (یوفا) برگزار میشود. انتخاب تیمها برای این مسابقات، بر اساس عملکرد آنها در رقابتهای داخلی کشور خود، شامل لیگ و جام حذفی، صورت میگیرد.
این مسابقات که سابقاً با نام جام یوفا برگزار میشد، به دلیل تغییراتی که در شکل و ساختار آن به وجود آمد، از ژوئن ۲۰۰۹ به بعد و برای فصل ۱۰-۲۰۰۹ با نام جدید لیگ اروپا برگزار میشود. برای بررسی رکوردها و نتایج، لیگ اروپا و جام یوفا هر دو مسابقات یکسانی در نظر گرفته میشوند و لیگ اروپا در واقع همان جام یوفا است که با نام و علامتی جدید برگزار میشود.
این رقابتها از سال ۱۹۷۱ و به عنوان جایگزین جام اینترسیتیز فیر کاپ آغاز شد، اما در رکوردها و نتایج، رقابتهای اینترسیتیز فیر کاپ به عنوان جام یوفای سابق لحاظ نمیشود.در سال ۱۹۹۹، جام برندگان باشگاههای اروپا منسوخ و با جام یوفا ادغام شد.در رقابتهای فصل ۰۵-۲۰۰۴، یک گروه دیگر به مرحلهٔ پیش از دور حذفی افزوده شد. در تغییراتی که در سال ۲۰۰۹ در این رقابتها به وجود آمد، جام اینترتوتو در این رقابتها ادغام شد و با افزودن یک گروه دیگر در مرحلهٔ مقدماتی و ایجاد تغییراتی در نحوهٔ راهیابی تیمها به این مسابقات، رقابتها شکل گستردهتری به خود گرفت.



 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا